Praktyki manipulacyjne w polskich kampaniach wyborczych - ebook

Oceń:
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Wydawnictwo:
ISBN:
978-83-63804-36-7
Język:
Polski
Data wydania:
1 marca 2014
Rozmiar pliku:
1,8 MB
Zabezpieczenie:
Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Cena Virtualo
46,00 zł
49,00 zł
Cena w punktach Virtualo:
4600 pkt.

Pełny opis

Autor książki analizuje stosowane w marketingu politycznym praktyki manipulacyjne wykorzystywane w walce o głosy wyborców. Manipulacje te są rozpatrywane nie w kategoriach etycznych, ale jako utylitarny sposób pozyskiwania poparcia dla polityków i wygrywania wyborów.

Spis treści

Wstęp
Rozdział 1. Manipulacja jako metoda osiągania celu

  • 1.1. Psychologiczne podstawy manipulacji
  • 1.2. Między perswazją a przemocą
  • 1.3. Manipulacja polityczna
  • 1.4. Sposoby manipulacji oraz ich charakter

Rozdział 2. Marketing polityczny jako manipulacja

  • 2.1. Od marketingu do marketingu politycznego
  • 2.2. Ewolucja marketingu politycznego
  • 2.3. Problemy definicyjne z pojęciem „marketing polityczny”
  • 2.4. Istota i cele marketingu politycznego
  • 2.5. Strategia marketingowa

Rozdział 3. Sposoby manipulacji w komunikacji wyborczej

  • 3.1. Kreacja wizerunku
  • 3.2. Indywidualne spotkania z wyborcami
  • 3.3. Spotkania z grupami wyborców / wystąpienia publiczne
  • 3.4. Reklama polityczna
  • 3.5. Public i media relations

Rozdział 4. Rozwój marketingu politycznego w Polsce

  • 4.1. Wybory parlamentarne 1989, 1991 i 1993 roku
  • 4.2. Wybory prezydenckie 1990 roku
  • 4.3. Wybory prezydenckie 1995 roku, referendum "konstytucyjne" i wybory parlamentarne 1997 roku
  • 4.4. Wybory samorządowe 1998 roku
  • 4.5. Wybory prezydenckie 2000 roku
  • 4.6. Wybory parlamentarne 2001 roku
  • 4.7. Wybory samorządowe 2002 roku
  • 4.8. Wybory do europarlamentu 2004 roku
  • 4.9. Wybory parlamentarne i prezydenckie 2005 roku
  • 4.10. Wybory: samorządowe 2006 roku, parlamentarne 2007 roku i do europarlamentu 2009 roku
  • 4.11. Wybory prezydenckie i samorządowe 2010 roku
  • 4.12. Wybory parlamentarne 2011 roku

Rozdział 5. „Poziomy” manipulacji podczas kampanii wyborczych

  • 5.1. Manipulacje ordynacjami wyborczymi
  • 5.2. Miejsce na liście
  • 5.3. Walka o podpisy
  • 5.4. Kampania wyborcza
  • 5.5. Łamanie ciszy wyborczej
  • 5.6. Fałszowanie wyników głosowań

Rozdział 6. Wybrane obszary manipulacji w czasie kampanii wyborczych

  • 6.1. „Kiełbasa” i obietnice wyborcze
  • 6.2. Akredytacja kandydata (efekt blasku odbitego)
  • 6.3. Dyskredytacja przeciwnika – kampania negatywna
  • 6.4. Manipulacja danymi statystycznymi – społeczny dowód słuszności
  • 6.5. Debata – manipulacja telewizyjna
  • 6.6. Wojna spotowa

Rozdział 7. Machinacje finansowe podczas kampanii wyborczych i ich formy

  • 7.1. Cegiełki
  • 7.2. Darowizny
  • 7.3. Przyjmowanie dotacji o korupcyjnym charakterze
  • 7.4. Soft money
  • 7.5. Sprzedawanie miejsc na liście
  • 7.6. Wykorzystywanie funkcji i środków publicznych oraz wydarzeń publicznych
  • 7.7. Rozpoczęcie kampanii wyborczej przed oficjalnym zarejestrowaniem komitetu wyborczego
  • 7.8. Prowadzenie kampanii wyborczej przez podmioty inne niż komitet wyborczy
  • 7.9. Powiększanie wydatków w celu uzyskania zwiększonej dotacji budżetowej
  • 7.10. Ukrywanie wydatków wyborczych
  • 7.11. Nieoznaczanie materiałów wyborczych

Zakończenie
Bibliografia