Facebook - konwersja
Pobierz fragment

  • Empik Go W empik go

Przestrzeń edukacyjna – dylematy, doświadczenia i oczekiwania społeczne - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
16 maja 2011
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment

Przestrzeń edukacyjna – dylematy, doświadczenia i oczekiwania społeczne - ebook

 

Głównym przedmiotem pracy „Przestrzeń edukacyjna…” jest refleksja i propozycje sposobów doskonalenia funkcjonowania ośrodków szkolnych. Temat książki doskonale wpisuje się w aktualny dyskurs oświatowy. Autorzy poszczególnych tekstów skupiają swoją uwagę na szkole i jej znaczeniu we współczesnej strukturze społecznej, jej potrzebach i problemach. Tym samym opracowanie staje się diagnozą postawioną polskiej szkole.

 

Treść książki podzielona jest na trzy rozdziały podzielone za względu na obszar analizy. Pierwszy rozdział składa się z tekstów których myślą przewodnia są wyzwania przed jakimi stoi obecnie polskie szkolnictwo. Mowa tu między innymi o zmianach w sposobie realizacji funkcji dydaktycznej szkoły i konieczność jej otwarcia na wielokulturowość. Artykuły zebrane w drugiej części dotyczą roli szkoły w środowisku lokalnym i stawianych wobec niej oczekiwaniom i postulatom. Trzeci rozdział poświęcony jest wybranym problemom dotykającym współczesną szkołę m.in.: wciąż kontrowersyjnym kwestiom edukacji seksualnej, edukacji uczniów z tzw. obszarów ryzyka, integracji uczniów pełnosprawnych z niepełnosprawnymi, czy często pomijana w literaturze rola samorządu szkolnego.

 

Lektura książki pozwala zorientować się wśród najważniejszych zagadnień dotyczących współczesnej szkoły. Nawet jeśli nie dostarczy czytelnikowi konkretnych odpowiedzi na nurtujące pytania, z pewnością pobudzi do refleksji nad wielością obszarów funkcjonowania szkoły i różnorodnością wyzwań przed jakimi stoi.

Spis treści

Słowo wstępne

Krystyna Ferenz

Cele bliskie i dalekie edukacji szkolnej

1. Szkoła wobec nowych potrzeb edukacyjnych

Jolanta Karbowniczek

Międzykulturowość i wielokulturowość jako model edukacji otwartej na odmienność kulturową i interakcje

Marzanna Farnicka

Stan umiejętności społecznych dzieci w polskich przedszkolach i szkołach podstawowych

Małgorzata Siwińska

Edukacja przez sztukę drogą do piękna doskonalącego człowieczeństwo

Klaudia Błaszczyk

Przygotowanie współczesnej szkoły do kształcenia na odległość

Jarosław Wagner

Kształcenie na odległość wspomagane komputerowo jako element procesu edukacji przyszłych pedagogów

Ewa Nowicka

Technologie informacyjne w pracy pedagoga-terapeuty

2. Rola szkoły w środowisku lokalnym

Janusz Gęsicki

Szkoła a zmiany społeczności lokalnych

Zofia Remiszewska

Szkoła w społeczności lokalnej. Studium przypadku

Bożena Olszak-Krzyżanowska

Podmiejska „szkoła przyszłości” widziana oczami społeczności szkolnej i lokalnej

Ewa Tłuczek-Tadla

Wychowanie ku zaangażowaniu społecznemu czy bierności społecznej?

Małgorzata Krawczyk-Blicharska

Oczekiwania pracodawcy wobec szkoły wyższej jako podmiotu kształtującego przyszłego pracownika

3. Wybrane problemy edukacji we współczesnej szkole

Telimena Ryta

Bariery edukacyjne dzieci i młodzieży z obszarów edukacyjnego ryzyka

Marzena Sendyk

Funkcjonowanie w szkole dzieci z poczuciem osamotnienia w rodzinie

Iwona Rudek

Anetta Soroka-Fedorczuk

Szkolne warunki integracji dzieci pełnosprawnych z niepełnosprawnymi

Irena Bartusiak

Znaczenie samorządu szkolnego w procesie kształtowania się postaw prospołecznych uczniów

Justyna Ratkowska-Pasikowska

Wychowanie do życia w rodzinie w opinii uczniów

Emilia Olejnik-Krupa

Edukacja seksualna w polskiej i szwedzkiej szkole

Bibliografia

Kategoria: Pedagogika
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-7587-675-8
Rozmiar pliku: 1,0 MB

BESTSELLERY

Kategorie: