Psychopedagogiczne mity. Jak zachować naukowy sceptycyzm w edukacji i wychowaniu? - ebook

Oceń:
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Wydawnictwo:
ISBN:
978-83-8107-073-7
Język:
Polski
Rok wydania:
2016
Rozmiar pliku:
3,9 MB
Zabezpieczenie:
Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Cena Virtualo
49,00 zł
Cena w punktach Virtualo:
4900 pkt.

Pełny opis

W książce omówiono popularne tezy, niepoparte wynikami naukowych badań empirycznych, i mity na temat metod nauczania, wychowania, pomocy psychopedagogicznej dla dzieci i młodzieży. Przedstawiono psychologiczne mechanizmy i wyjaśniono, dlaczego łatwo dać się uwieść pseudonauce, kierując się dobrymi intencjami.

Adresaci:
Publikacja przeznaczona jest dla nauczycieli, psychologów, pedagogów, terapeutów pedagogicznych i rodziców uczniów. Zainteresuje również studentów kierunków nauczycielskich, psychologii, pedagogiki.

"(...) to książka niezwykle ważna, potrzebna i rzadka. Autor rozprawia się z obecnymi w edukacji mitami nie tylko z pozycji obiektywnego obserwatora, lecz także aktywnego praktyka nierzadko wcześniej uwikłanego w ich rozpowszechnianie, co zwiększa wiarygodność przekazu. Niezwykle cenne są odwołania do literatury i rzetelne "śledztwa", jakie przeprowadził, aby ustalić pochodzenie niektórych pseudonaukowych koncepcji. Napisana przystępnym językiem z pewnością znajdzie szerokie grono odbiorców wśród nauczycieli, rodziców zainteresowanych głębiej edukacją swoich dzieci i - na co szczerze liczę - wśród reformatorów edukacji i osób decydujących o jej kształcie".
dr Tomasz Witkowski

Spis treści

PODZIĘKOWANIA 9
WPROWADZENIE 13
ROZDZIAŁ 1 PSYCHOLOGIA I PEDAGOGIKA JAKO DZIEDZINY NAUKI 25
ROZDZIAŁ 2 KOMPETENCJA KRYTYCZNEGO MYŚLENIA 50
ROZDZIAŁ 3 "DLACZEGO NIE DZIAŁA, SKORO UWAŻAM, ŻE DZIAŁA?" 71
CZĘŚĆ I MODA NA "NEURO" 97
ROZDZIAŁ 4 WYGIMNASTYKOWAĆ MÓZG? 99
ROZDZIAŁ 5 ZAPROGRAMOWAĆ NEUROLINGWISTYCZNIE 130
ROZDZIAŁ 6 POMAGAĆ INTEGROWAĆ SENSORYCZNIE 160
ROZDZIAŁ 7 BYĆ NEURODYDAKTYCZNYM INNOWATOREM 188
CZĘŚĆ II NAUCZANIE BEZ DOWODÓW EFEKTYWNOŚCI 211
ROZDZIAŁ 8 STOCZYĆ SIĘ Z PIRAMIDY DALE'A 213
ROZDZIAŁ 9 UTONĄĆ W ZŁUDZENIACH STYLÓW UCZENIA SIĘ 230
ROZDZIAŁ 10 WYSZUKAĆ (JAKĄŚ) INTELIGENCJĘ 254
ROZDZIAŁ 11 PODWYŻSZAĆ SAMOOCENĘ UCZNIÓW 282
ROZDZIAŁ 12 POZNAĆ MOC GRUPOWĄ KLASY 301
CZĘŚĆ III WYCHOWANIE, INTERWENCJA, TERAPIA 329
ROZDZIAŁ 13 CZY NAUCZYCIEL JEST "WYKRYWACZEM KŁAMSTW" UCZNIÓW? 331
ROZDZIAŁ 14 CZY SZKOŁOM GROZI "IDEOLOGIA GENDER"? 354
ROZDZIAŁ 15 CZY RELIGIA W SZKOLE JEST GWARANCJĄ MORALNEGO WYCHOWANIA? 392
ROZDZIAŁ 16 CZY WYZWOLENIE RODZICÓW UCZNIA Z "UWIKŁANIA" MOŻE MU POMÓC? 417
ROZDZIAŁ 17 CZY DEBRIEFING PO SYTUACJACH KRYZYSOWYCH ZAPOBIEGA PTSD? 431
ROZDZIAŁ 18 CZY FREUD I SPÓŁKA MAJĄ JESZCZE COŚ DO POWIEDZENIA W SZKOLE? 458
NA ZAKOŃCZENIE 485
INFORMACJA O AUTORZE 495