Rozwiązywanie konfliktów. Praktyczny poradnik dla pracodawców i menedżerów. Wydanie 3 - ebook
Rozwiązywanie konfliktów. Praktyczny poradnik dla pracodawców i menedżerów. Wydanie 3 - ebook
Czy wiesz, że konflikty w miejscu prac są bardzo kosztowne dla pracodawcy? Zwiększają rotację zatrudnienia, są przyczyną wielu zwolnień chorobowych i wpływają na zmniejszenie motywacji do pracy. Nie chodzi jednak o to, aby całkowicie wyeliminować konflikty - bywają one pożyteczne i twórcze. Chodzi o to, aby umiejętnie rozwiązywać spory między pracownikami i nie dopuścić do eskalacji konfliktu.
ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW to poradnik przeznaczony przede wszystkim dla kadry kierowniczej. Zawarte w nim informacje pomogą Ci poruszać się w sferze skomplikowanych relacji między pracownikami. W książce wyjaśniamy, jakie są przyczyny i powiązania konfliktów w miejscu pracy oraz w jaki sposób konflikty eskalują i do czego mogą doprowadzić. Przedstawiamy konkretne środki zaradcze i kroki, które należy podjąć, aby skłonić zwaśnione strony do zakończenia sporu i podjęcia konstruktywnych działań. Dowiesz się także, jak zapobiegać konfliktom.
Spis treści
- Przedmowa
- Zagrożenia i możliwości– pożyteczne i niepożyteczne konflikty
- Trzy możliwe rezultaty
- 100% prawdopodobieństwa
- Prymitywne reakcje we współczesnym świecie
- Brzydkie zagrania dają łatwe zwycięstwo
- Łatwe zwycięstwo
- Konflikty w miejscu pracy – przyczyny i powiązania
- Co się za tym kryje?
- Różnice charakterów
- Problemy w komunikowaniu się
- Powiązania międzyludzkie
- Natura konfliktu – co naprawdę robią ludzie, kiedy się kłócą
- Zachowanie sprzyjające konfliktom
- Strategie rozwiązywania konfliktów
- Pięć najważniejszych strategii
- Czy mam interweniować?
- Sposób postępowania
- Analiza konfliktu – klucz do uporania się z konfliktem
- Przeanalizuj konflikt
- Wyznacz sobie konkretny cel
- Zidentyfikuj strony konfliktu
- Informuj strony konfliktu
- Indywidualne rozmowy ze stronami konfliktu
- Podsumuj wynik
- Pomyśl o środkach zaradczych
- Dlaczego nie przestaną? – czynniki podtrzymujące
- Unikanie
- Zachowanie marginesu bezpieczeństwa
- Sojusze
- Prestiż
- Reguła eskalacji
- Teoria progów
- Czynniki komunikacyjne
- Środki zaradcze – jak doprowadzić do porozumienia?
- Zmotywuj strony konfliktu
- Szukaj kompromisów
- Zachęć strony do spróbowania
- Zmień nastawienie stron
- Doprowadź do zamiany ról
- Pozwól stronom dać upust złości
- Zapobiegaj czytaniu w myślach
- Rozróżniaj pomiędzy osobą a zachowaniem
- Dmuchaj na zimne – o zapobieganiu konfliktom
- Pięć sposobów na przeciwdziałanie
- Zakończenie
- Zebrane rady
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-89537-88-1 |
Rozmiar pliku: | 1,6 MB |