Sponsoring klucz nowoczesnego marketingu - ebook

Oceń:
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Wydawnictwo:
ISBN:
978-83-7488-051-0
Język:
Polski
Rok wydania:
2012
Rozmiar pliku:
6,3 MB
Zabezpieczenie:
Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Cena Virtualo
74,20 zł
79,00 zł
Cena w punktach Virtualo:
7420 pkt.

Pełny opis

Dynamiczny rozwój rynku zmusza przedsiębiorstwa do działania przy nasilającej się konkurencji. W gospodarce rynkowej nie wystarcza zbadanie i poznanie potrzeb nabywcy, wytworzenie zaspokajającego je produktu i ustalenie konkurencyjnej ceny. Należy jeszcze dotrzeć do konsumenta z informacją o tym produkcie i przekonać go do zakupu. Ujednolicenie przekazów reklamowych, często w skali globalnej, i rosnąca edukacja konsumenta powodują, że zmniejsza się jego lojalność wobec marki czy firmy. Aby skutecznie działać w tych warunkach przedsiębiorstwo powinno wyróżniać się wśród innych uczestników rynku, stworzyć swój własny wizerunek w świadomości nabywców.

Sponsoring daje przedsiębiorstwu szansę na dotarcie do jak największej liczby potencjalnych klientów, którzy mając w świadomości pozytywny wizerunek firmy, dokonają zakupu jej produktów, co winno przynieść oczekiwany efekt ekonomiczny.

Kwoty przeznaczane na sponsoring są coraz poważniejszą częścią budżetów promocyjnych firm. W wielu z nich wydaje się na ten cel ponad 50 mln PLN rocznie. Konieczność zaangażowania tak dużych sum może stwarzać trudność w przekonującym ich uzasadnieniu zarządom i radom nadzorczym.

Celem tej pracy jest zaprezentowanie komunikacyjnych aspektów sponsoringu, traktowanego jako samodzielny instrument promocji firmy oraz metod oceny jego skuteczności i efektywności. Zwrócono więc uwagę na:

- strategię sponsorowania – odpowiedni dobór sponsorowanych dziedzin do budowy zamierzonego wizerunku, przyjęcie adekwatnego rodzaju działań i umieszczenie ich w czasie i wśród innych form promocji i komunikowania.

- nagłaśnianie faktu bycia sponsorem, co jest promocyjnie ważniejsze od sponsorowania, a co często bywa przez przedsiębiorstwa niedoceniane, a przecież sponsorowanie jest tylko pretekstem, rdzeniem, wokół którego można budować kampanię promocyjną lub komunikacyjną,

- analizę skuteczności i efektywności sponsoringu, co sprawia trudność większości przedsiębiorstw. Bez tego trudno uzasadnić inwestycje sponsorskie, a w tej książce znajdziecie wszystkie znane metody badania skuteczności i efektywności.

Spis treści

Wstęp

rozdział 1. Koncepcja marketingu sponsorskiego

1.1.  Paradygmaty marketingu

1.2.  Marketing sponsorski

1.3.  Sponsoring w marketingu mix

rozdział 2. Cechy sponsoringu

2.1.  Istota sponsoringu

2.2.  Czynniki rozwoju sponsoringu

2.3.  Rodzaje i formy sponsoringu

rozdział 3. Strategia sponsorowania

3.1.  Sponsoring w systemie promotion mix

3.2.  Formułowanie strategii sponsoringu

3.3.  Realizacja zaplanowanych działań

3.4.  Kontrola strategii

rozdział 4. Przekaz sponsoringowy

4.1.  Teoretyczne podstawy działania sponsoringu

4.2.  Nagłośnienie sponsorowania

4.3.  Sponsoring i środki masowego przekazu

rozdział 5. Metody badania działań sponsoringowych

5.1.  Badania strategiczne

5.2.  Pretesty (pretesting)

5.3.  Badania w trakcie przedsięwzięcia (in-between test)

5.4.  Badania kontrolne (posttesting)

rozdział 6. Sponsoring sportu

6.1.  Sport jako widowisko

6.2.  Sport jako instrument sponsoringu

6.3.  Formy sponsoringu sportu

6.4.  Świadczenia wzajemne

6.5.  Strategia sponsoringu sportu

6.6.  Sport jako produkt

6.7.  Niebezpieczeństwa sponsoringu sportu

rozdział 7. Sponsoring kultury

7.1.  Geneza

7.2.  Mechanizm działania sponsoringu kultury

7.3.  Sekwencja działań

7.4.  Praktyka sponsorowania

rozdział 8. Inne obszary sponsorowania

8.1.  Sponsoring odpowiedzialny społecznie

8.2.  Sponsoring internetowy

rozdział 9. Zagrożenia i dylematy marketingu sponsorskiego

9.1.  Ryzyko sponsorowania

9.2.  Bariery w sponsoringu

9.3.  Dylematy w sponsoringu

9.4.  Perspektywy marketingu sponsorskiego

zakończenie

 

bibliografia,spis