Strategie sukcesyjne polskich przedsiębiorstw rodzinnych - ebook

Oceń:
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Wydawnictwo:
ISBN:
978-83-7930-364-9
Język:
Polski
Data wydania:
Czerwiec 2014
Rozmiar pliku:
1,9 MB
Zabezpieczenie:
Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Cena Virtualo
35,70 zł
38,00 zł
Cena w punktach Virtualo:
3570 pkt.

Pełny opis

Książka poświęcona jest ukazaniu kondycji przedsiębiorstw rodzinnych oraz ich rodzin w sytuacji zmiany generacyjnej. Dwudziestopięcioletni okres przemian ustrojowych w Polsce jest ku temu dobrą okazją. O ile sama rodząca się idea przedsiębiorczości oraz możliwość prowadzenia własnego biznesu - zwłaszcza w pierwszej połowie lat dziewięćdziesiątych XX w – były powszechnie uznawane za ważną kwestię i zarazem niezbędny element udanej transformacji ustrojowej, o tyle wydaje się, że w ostatnich latach problematyka ta w publicznej dyskusji straciła wyraźnie na atrakcyjności. Niezależnie od przyczyn tego stanu rzeczy warto podkreślić, że obecnie, w porównaniu z dekadą lat 90-tych, obserwuje się małą dynamikę przyrostu miejsc pracy w sektorze prywatnym. Istotnym problemem w warunkach globalizacji jest długotrwała stagnacja na rynku pracy wraz z ujawnianiem się jego strukturalnych problemów w postaci odporności na typowe działania pobudzające stosowane przez instytucje rynku pracy. W przypadku Polski wciąż pokutują negatywne stereotypy związane z przedsiębiorcami, zaskakujące jest także to, że w społecznej świadomości brak jest silnego powiązania prywatnej działalności gospodarczej z rodziną, które spotyka się w innych krajach. Wszystkie wskazane tu kwestie tworzą splot negatywnych okoliczności, który wywołuje potrzebę działań na rzecz ponownego zainteresowania się tym co w istocie jest wyrazem naszej pozytywnej aktywności. Staje się to tym bardziej istotne im bardziej w toczącej się dyskusji o problemach globalizacji, o znaczeniu wykluczenia społecznego czy roli kapitałów społecznych i kulturowych, pomija się problemy przedsiębiorczości i samych przedsiębiorców.

Spis treści

Wprowadzenie

Rozdział 1. Sukcesja jako strategiczny problem przedsiębiorstwa rodzinnego

1.1. Istota problemu
1.2. Pojęcie i cel sukcesji
1.3. Strategia sukcesji jako element strategicznej koncepcji rozwoju przedsiębiorstwa
1.4. Uwarunkowania procesów sukcesyjnych
1.5. Stan badań nad procesami sukcesyjnymi – podsumowanie

Rozdział 2. Wymiana jako teoretyczna perspektywa badania procesów sukcesyjnych

2.1. Punkt wyjścia
2.2. Teoria wymiany – elementy paradygmatu
2.3. Struktura rodzinno-biznesowa
2.4. Sytuacja sukcesji i strategia analizy

Rozdział 3. Logika badań

3.1. Przygotowanie i sposób przeprowadzenia badań
3.2. Problematyka badań
3.3. Schemat analiz
3.4. Firmy rodzinne i przedsiębiorcy jako uczestnicy badań
3.4.1. Firmy rodzinne
3.4.2. Przedsiębiorcy rodzinni

Rozdział 4. Rodzina i biznes rodzinny

4.1. Wprowadzenie
4.2. Model rodziny
4.3. Relacje rodzina – firma: biznes w rodzinie. Relacje rodzina – firma: rodzina w biznesie
4.4. Role rodzinne a role biznesowe
4.5. Odniesienie do wartości: orientacje aksjologiczne w firmach rodzinnych
4.6. Rodzina i biznes: stosunki wymiany
4.7. Rola więzi rodzinnej w wymianie rodzina – biznes
4.8. Konkluzje

Rozdział 5. Procesy sukcesyjne w firmach rodzinnych

5.1. Wprowadzenie
5.2. Sytuacja sukcesji
5.2.1. Planowanie sukcesji
5.2.2. Kontekst sytuacji
5.2.3. Właściciel – gotowość do sukcesji i nacisk rodziny
5.2.4. Dzieci i sytuacja sukcesji

Rozdział 6. Strategie i praktyki sukcesyjne

6.1. Strategie sukcesji vs strategie przedsiębiorstw
6.2. Sposób i zakres realizacji planu sukcesji w firmach rodzinnych
6.3. Profil sukcesora i relacje sukcesor – właściciel
6.4. Konkluzje

Zakończenie

Literatura

Wykaz tabel

Wykaz rysunków