Stymulowanie potencjału twórczego osób z różnymi potrzebami edukacyjnymi - ebook

Średnia ocena: 1/1
Szczegóły głosowania
Ilość ocen klientów: 1 (1)
Ilość ocen klientów: 0 (0)
Ilość ocen klientów: 0 (0)
Ilość ocen klientów: 0 (0)
Ilość ocen klientów: 0 (0)
Oceń:
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Wydawnictwo:
ISBN:
978-83-7587-699-4
Język:
Polski
Data wydania:
16 października 2011
Rozmiar pliku:
1,6 MB
Zabezpieczenie:
brak
Cena Virtualo
35,70 zł
38,00 zł
Cena w punktach Virtualo:
3570 pkt.

Pełny opis

Prezentowana publikacja to efekt zamiłowania poznawczego wielu pedagogów, szczególnie pedagogów specjalnych. Dyskusja teoretyczna połączona z pracami o charakterze praktycznym na temat istoty twórczości osób niepełnosprawnych umożliwiła wyodrębnienie pewnych obszarów tematycznych. W niniejszej pracy stanowią one dwa odrębne rozdziały.

W pierwszym rozdziale refleksja teoretyczna zainspirowana konkretną aktywnością twórczą osób niepełnosprawnych pozwoliła na odkrycie nowego wymiaru twórczości. Przykładem są artykuły A. Rakowskiej, B. Szczepankowskiego i A. Korzon, które wprowadzają czytelnika w tę problematykę. Autorzy kolejnych artykułów próbują odpowiedzieć na pytania, czym jest twórczość i czy rzeczywiście ma charakter wielowymiarowy…

W drugiej części autorzy zwracają uwagę na potrzebę wykorzystywania nowych metod pomocy i rehabilitacji w rozwoju potencjału twórczego uczniów z różnymi potrzebami edukacyjnymi. Analiza naukowa podjęta przez autorów koncentruje się wokół metod waloryzacyjnych, a także bardziej tradycyjnych metod: teatroterapii i muzykoterapii.  Polecamy w tym miejscu książkę Impulsu „Terapia muzyką w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi” z płytą DVD.

Książka adresowana jest do wszystkich osób, które interesują się wspomaganiem potencjału twórczego osób z różnymi potrzebami edukacyjnymi, czyli pedagogów, terapeutów, rodziców, psychologów, rehabilitantów, studentów, a także do środowiska twórców otwartych na oryginalne przeżycia.

Warto odwołać się do maksymy Marii Grzegorzewskiej, wg której “nie ma kresu twórczości”. Twórczyni polskiej pedagogiki specjalnej jest wyrazicielką jakże aktualnego dyskursu paradygmatycznego, o którym powinni pamiętać przyszli arteterapeuci, aby lepiej rozumieć i stymulować twórcze bytowanie każdej osoby niepełnosprawnej już od najwcześniejszych lat. Dzięki efektywnemu wsparciu niepełnosprawni będą stawali się podmiotami decydującymi o sobie, swoim samorozwoju i nieograniczonej samokreacji.

E. Lubińska-Kościółek

K. Plutecka

Spis treści

 

Wstęp

Część I

Wielowymiarowość i złożoność twórczości osób

z różnymi potrzebami edukacyjnymi

redaktor naukowy Elżbieta Lubińska-Kościółek

Ewelina Jutrzyna

Rozważania nad rozwojem potencjału twórczego osób niepełnosprawnych

Alicja Rakowska

Zasoby twórczej aktywności osób niepełnosprawnych

Bogdan Szczepankowski

Franciszek Ksawery Prek – pierwszy głuchoniemy literat

Aniela Korzon

Wartość twórczości osób niesłyszących dla wychowania przez sztukę dzieci i młodzieży z wadą słuchu

Katarzyna Plutecka

Twórczy charakter zdolności kierunkowych uczniów niesłyszących

Ditta Baczała

Twórczość niepełnosprawna intelektualnie

Dorota Podgórska-Jachnik

Refl eksje o teatrze osób niepełnosprawnych w kontekście ich edukacji, samorealizacji i terapii

6 Spis treści

Hanna Kubiak

Rozwijanie twórczego potencjału dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym

Marta Wójcik

Kreatywny charakter twórczości osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Anna Grzebinoga

Uczestnictwo osób niesłyszących w kulturze

Część II

Wielostronne spojrzenie na praktyczne rozwiązania służące

rozwijaniu potencjału twórczego osób z różnymi potrzebami

edukacyjnymi

redaktor naukowy Katarzyna Plutecka

Jolanta Baran

Warsztaty autokreacji jako forma przygotowania uczniów z niepełnosprawnością do działań transgresyjnych inspirowanych zorganizowaną aktywnością pozalekcyjną

Joanna Pawlikowska, Jolanta Zielińska

Metody waloryzacyjne jako sposób stymulujący twórczy potencjał dzieci z wadą słuchu w wieku przedszkolnym

Urszula Bartnikowska

Teatroterapia jako forma rehabilitacji osób z głębszą i wieloraką niepełnosprawnością. Rehabilitacja w życiu niepełnosprawnych

Elżbieta Lubińska-Kościółek

Aktorzy z niepełnosprawnością intelektualną

Izabela Bieńkowska

Wpływ zaburzeń integracji sensorycznej na rozwój i osiągnięcia dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Piotr Sipiorski

Wykorzystanie metody Integracji Sensorycznej jako stymulatora potencjału twórczego u dzieci z autystycznego spektrum zaburzeń

Anna Jakoniuk-Diallo

Wykorzystanie muzyki w dynamizowaniu potencjałów rozwojowych dzieci z niepełnosprawnością

Joanna Drozd-Kucz

Dziecko z głębszą niepełnosprawnością intelektualną w świecie muzyki

Od percepcji muzyki do aktywności twórczej

Agnieszka Balicka

Muzykoterapia jako forma terapii i aktywności twórczej dziecka niepełnosprawnego intelektualnie