Szkoła miejscem (nie) do rozwoju - ebook

Oceń:
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Wydawnictwo:
ISBN:
978-83-7587-260-6
Język:
Polski
Rok wydania:
2010
Rozmiar pliku:
2,9 MB
Zabezpieczenie:
brak
Cena Virtualo
26,30 zł
28,00 zł
Cena w punktach Virtualo:
2630 pkt.

Pełny opis

Jest to pierwsza publikacja na rynku wydawniczym przybliżająca problematykę funkcjonowania szkół z oddziałami filialnymi. Po rekonstrukcji założeń związanych z powstawaniem gimnazjów „wirtualnych” autorka przybliża założenia związane z powoływaniem i organizacją gimnazjów w polskim systemie oświaty. Przedstawia obawy, które towarzyszyły zmianie systemu oświaty. Ponadto w prezentowanej publikacji autorka omawia zagadnienie dotyczące funkcjonowania młodzieży w środowisku szkolnym. Godnym podkreślenia jest fakt, że autorka – odwołując się do założeń J. Dewey – buduje teoretyczne założenia dotyczące funkcjonowania szkoły, szkoły której zadaniem jest wspieranie rozwoju ucznia.

Spis treści

Wstęp Rozdział I Gimnazjum – nowy typ szkoły Wprowadzenie 1. Gimnazjum – cele i założenia 1.1. Organizacja gimnazjów „wirtualnych” 1.2. Oczekiwania i obawy przed wprowadzeniem reformy Konkluzje Rozdział II Gimnazjum miejscem rozwoju uczniów Wprowadzenie 1. Rozwój ucznia – ujęcie psychologiczno-pedagogiczne 2. Codzienność szkolna – ujęcie progresywne 2.1. Aktywność ucznia na lekcji 2.2. Nauczyciele w szkole wspomagającej rozwój ucznia 2.3. Uczeń i jego rówieśnicy w codzienności szkolnej 2.4. Zajęcia pozalekcyjne 2.5. Samorząd szkolny 3. Szkoła w dotychczasowych badaniach – wybrane aspekty Konkluzje Rozdział III Metodologiczne podstawy badań 1. Cele i problemy badawcze 2. Metoda badawcza 3. Organizacja i przebieg badań Rozdział IV Kontekst prowadzonych badań Wprowadzenie 1. Lokalizacja i powstanie badanych szkół 2. Architektura i wielkość badanych szkół 3. Organizacja dojazdów uczniów do szkoły 4. Rada szkoły i rada rodziców 5. Samorząd szkolny w badanych szkołach 6. Współpraca z rodzicami 7. Udział uczniów w kołach zainteresowań 8. Dojazd uczniów do szkoły Podsumowanie Rozdział V Obraz rówieśników Wprowadzenie 1. Rówieśnik – wróg czy przyjaciel 1.1. Rówieśnik jako wróg 1.2. Rówieśnik jako przyjaciel 2. Rówieśnicy na lekcji 2.1. Zdobywanie wiedzy przez rówieśników 2.2. Rówieśnicy przeszkadzający 3. Rówieśnicy na przerwie 4. Identyfikacja rówieśników ze szkołą 5. Obszary rzeczywistości szkolnej ważne dla rówieśników 6. Zabarwienie emocjonalne wypowiedzi na temat rówieśników 7. Uogólniony obraz rówieśników Wnioski Rozdział VI Obraz nauczyciela Wprowadzenie 1. Nauczyciel w czasie lekcji 1.1. Nauczyciel dydaktyk 1.2. Nauczyciel-wychowawca 2. Nauczyciel osoba 3. Nauczyciel na przerwie 4. Obszary rzeczywistości szkolnej ważne dla nauczyciela 5. Emocjonalne zabarwienie wypowiedzi badanych na temat nauczycieli 6. Nauczyciel – obcy czy swój 6.1. Nauczyciel jako obcy 6.2. Nauczyciel jako swój 7. Rekonstrukcja obrazu nauczycieli Wnioski Rozdział VII Samowiedza badanych Wprowadzenie 1. Uczniowie na przerwie 2. Uczniowie na lekcji 3. Obszary rzeczywistości szkolnej ważne dla badanych 4. Wartościowanie przez uczniów pozostania w szkole 5. Kontakty z rówieśnikami po zajęciach lekcyjnych 6. Samoocena badanych 7. Rekonstrukcja samoopisu badanych Wnioski Rozdział VIII Szkoła miejscem (nie)(do)rozwoju Wprowadzenie 1. Obraz ucznia Krótka refleksja zamiast zakończenia Wykaz literatury