Terapia zajęciowa - ebook

Oceń:
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
ISBN:
978-83-200-5170-4
Język:
Polski
Rok wydania:
2016
Rozmiar pliku:
1,5 MB
Zabezpieczenie:
Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Cena Virtualo
44,10 zł
47,00 zł
Cena w punktach Virtualo:
4410 pkt.

Pełny opis

Podręcznik przedstawia obszary pracy oraz kompetencje terapeuty zajęciowego, umożliwiające prowadzenie terapii zajęciowej w zakresie szeroko pojętej adaptacji zajęć i środowiska do potrzeb konkretnej osoby w taki sposób, aby dać jej możliwość uczestnictwa w zajęciach dla niej istotnych i ważnych, a przez to przeciwdziałać dyskryminacji oraz wykluczeniu społecznemu.

Publikacja przedstawia treści zgodne ze standardami szkolenia i pracy terapeuty zajęciowego w Unii Europejskiej. Została przygotowana z myślą o studentach kierunków terapia zajęciowa oraz fizjoterapia. Będzie również przydatna dla psychologów, pedagogów i asystentów osób niepełnosprawnych.

Spis treści

Przedmowa

Od Redaktor naukowej

CZĘŚĆ I. TEORETYCZNE PODSTAWY TERAPII ZAJĘCIOWEJ
1. Terapia zajęciowa – podstawowe pojęciaEdyta Janus
1.1. Wprowadzenie
1.2. Rys historyczny
1.3. Definiowanie terapii zajęciowej
1.4. Definicja zajęcia
1.5. Zajęcie, zdrowie, dobrostan
1.6. Podejście Person Centered Practice
1.7. Podsumowanie
Pytania sprawdzające
Piśmiennictwo

2. Modele praktyki w terapii zajęciowejMarta Kądziołka
2.1. Wprowadzenie
2.2. Przykładowe modele praktyki
2.2.1. Person-Environment-Occupation Model (PEO)
2.2.2. Canadian Model of Occupational Performance – Engagement (CMOP–E)
2.2.3. Model of Human Occupation (MOHO)
2.2.4. Model Kawa
2.3. Podsumowanie
Pytania sprawdzające
Piśmiennictwo

3. Analiza aktywnościUrszula Chrabota
3.1. Wprowadzenie
3.2. Znaczenie i cele analizy aktywności
3.3. Proces analizy aktywności
3.3.1. Wybór zajęcia do analizy
3.3.2. Podział czynności na etapy
3.3.3. Określenie materiałów, narzędzi, sprzętu i warunków środowiska niezbędnych do wykonania czynności
3.3.4. Funkcje organizmu
3.3.5. Struktury organizmu
3.3.6. Umiejętności
3.3.7. Analiza zebranych informacji
3.4. Podsumowanie
Pytania sprawdzające
Piśmiennictwo

4. Proces terapii zajęciowej na przykładzie Canadian Practice Process Framework (CPPF)Anna Misiorek
4.1. Wprowadzenie
4.2. Poszczególne elementy procesu CPPF
4.3. Etapy (kroki) procesu CPPF
4.3.1. Rozpoczęcie współpracy z osobą (pacjentem) (Enter/initiate)
4.3.2. Określenie obszaru działania (Set the stage)
4.3.3. Ocena/ewaluacja (Assess/evaluate)
4.3.4. Ustalenie celów szczegółowych i planowanie terapii (Agree on objectives and plan)
4.3.5. Implementacja planu (Implement the plan)
4.3.6. Monitoring i modyfikacja (Monitor and modify)
4.3.7. Ewaluacja wyników (Evaluate outcome)
4.3.8. Zakończenie współpracy (Conclude/Exit)
4.4. Podsumowanie
Pytania sprawdzające
Piśmiennictwo

5. Etyka zawodu terapeuty zajęciowegoAgnieszka Smrokowska-Reichmann
5.1. Wprowadzenie
5.2. Niezbędność refleksji etycznej w zawodzie terapeuty zajęciowego
5.3. Definicja i odgraniczenie etyki
5.4. Odmiany etyki
5.5. Etyka ogólna a etyki stosowane
5.6. Etyka zawodu i kodeks etyki zawodowej
5.7. Dylematy etyczne w zawodzie terapeuty zajęciowego
5.8. Odpowiedzialność moralna terapeuty zajęciowego w oparciu o Kodeks Etyki Zawodowej sformułowany przez COTEC
5.8.1. Cechy i obowiązki terapeuty zajęciowego
5.8.2. Uniwersalne zasady etyczne
5.8.3. Model rozwiązywania problemów
5.8.4. Reprezentatywne przykłady przypadków
5.9. Podsumowanie
Pytania sprawdzające
Piśmiennictwo

CZĘŚĆ II. TERAPIA ZAJĘCIOWA W PRACY Z PACJENTEM
6. Terapia zajęciowa w dysfunkcjach narządów ruchuPaulina Aleksander-Szymanowicz
6.1. Wprowadzenie
6.2. Metody i narzędzia oceny w dysfunkcjach narządów ruchu
6.2.1. Podstawowe narzędzia oceny pacjenta z dysfunkcją narządu ruchu
6.2.2. Wybrane narzędzia oceny czynności dnia codziennego (ADL) pacjenta z dysfunkcją narządu ruchu
6.2.3. Wybrane narzędzia oceny kończyny górnej pacjenta reumatologicznego lub ortopedycznego
6.2. Wybrane narzędzia oceny pacjenta neurologicznego
6.3. Wybrane obszary interwencji
6.3.1. Lokomocja
6.3.2. Higiena osobista
6.3.3. Przygotowywanie posiłków
6.4. Opis przypadku
6.4.1. Pacjent z dysfunkcją narządu ruchu pochodzenia neurologicznego
6.4.2. Pacjent z dysfunkcją narządu ruchu pochodzenia reumatologicznego
6.5. Podsumowanie
Pytania sprawdzające
Piśmiennictwo

7. Terapia zajęciowa w pediatriiAleksandra Kulis
7.1. Wprowadzenie
7.2. Metody i narzędzia oceny w pediatrii
7.3. Wybrane obszary interwencji
7.4. Opis przypadku
7.5. Podsumowanie
Pytania sprawdzające
Piśmiennictwo

8. Terapia zajęciowa w geriatriiAneta Bac
8.1. Wprowadzenie
8.2. Metody i narzędzia oceny w geriatrii
8.3. Wybrane obszary interwencji
8.3.1. Pacjenci geriatryczni bez choroby otępiennej
8.3.2. Pacjenci geriatryczni z chorobą otępienną
8.4. Opis przypadku
8.5. Podsumowanie
Pytania sprawdzające
Piśmiennictwo

9. Terapia zajęciowa w psychiatriiDorota Kurbiel
9.1. Wprowadzenie
9.2. Metody i narzędzia oceny w terapii zajęciowej w psychiatrii
9.3. Wybrane obszary interwencji
9.4. Opis przypadku
9.5. Podsumowanie
Pytania sprawdzające
Piśmiennictwo

10. Terapia zajęciowa osób z niepełnosprawnością intelektualnąPaweł Żychowicz
10.1. Wprowadzenie
10.2. Metody i narzędzia oceny u osób z niepełnosprawnością intelektualną
10.3. Wybrane obszary interwencji
10.3.1. Czynności dnia codziennego i samoobsługa
10.3.2. Edukacja zawodowa i zatrudnienie
10.3.3. Integracja, uczestnictwo w życiu społecznym i wsparcie społeczne
10.4. Opis przypadku
10.5. Podsumowanie
Pytania sprawdzające
Piśmiennictwo

CZĘŚĆ III. ARTYSTYCZNE FORMY W TERAPII ZAJĘCIOWEJ
11. ArteterapiaMarek Pokutycki
11.1. Pojęcia i definicje arteterapii
11.2. Rys historyczny arteterapii
11.3. Oddziaływanie arteterapii na kondycję psychofizyczną człowieka
11.3.1. Kontekst społeczny
11.3.2. Kontekst psychologiczny
11.3.3. Kontekst fizyczny
11.4. Podsumowanie
Pytania sprawdzające
Piśmiennictwo

12. ChoreoterapiaKatarzyna Filar-Mierzwa
12.1. Pojęcia i definicje choreoterapii
12.2. Rys historyczny choreoterapii
12.3. Oddziaływanie terapii tańcem na organizm człowieka
12.3.1. Kontekst fizyczny
12.3.2. Kontekst społeczny i psychologiczny
12.4. Zastosowanie choreoterapii
12.5. Muzyka w choreoterapii
12.6. Choreoterapia a potrzeby pacjenta
12.7. Podsumowanie
Pytania sprawdzające
Piśmiennictwo

13. MuzykoterapiaAnna Bukowska
13.1. Pojęcia i definicje muzykoterapii
13.2. Rys historyczny muzykoterapii
13.3. Oddziaływanie muzyki na organizm człowieka
13.3.1. Kontekst fizyczny
13.3.2. Kontekst psychologiczny
13.3.3. Kontekst społeczny
13.4. Zastosowanie muzykoterapii
13.4.1. Podstawy teoretyczne stosowania muzykoterapii
13.4.2. Sposoby oddziaływania w muzykoterapii
13.4.3. Wybrane metody i modele muzykoterapeutyczne
13.5. Muzyka w muzykoterapii
13.6. Muzykoterapia a potrzeby pacjenta
13.7. Podsumowanie
Pytania sprawdzające
Piśmiennictwo

Słowniczek pojęć
Piśmiennictwo

Skorowidz