Tester oprogramowania - ebook

Oceń:
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
ISBN:
978-83-01-18565-7
Język:
Polski
Rok wydania:
2016
Rozmiar pliku:
2,9 MB
Zabezpieczenie:
Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Cena Virtualo
PROMOCJA
-25%
29,90 zł
39,90 zł
Cena w punktach Virtualo:
2990 pkt.

Pełny opis

W książce omówiono wszystkie tematy wymienione w planie nauczania ISTQB® Certyfikowany Tester dla poziomu podstawowego z roku 2011. Aby ułatwić naukę i zrozumienie podejmowanych tematów, zagadnienia teoretyczne zobrazowano odpowiednio dobranymi przykładami. Każdy rozdział kończy się pytaniami kontrolnymi, będącymi zarazem celami nauczania określonymi przez ISTQB® dla poszczególnych tematów, co ułatwi samodzielne sprawdzenie stanu swojej wiedzy. W celu umożliwienia lepszego przygotowania się do egzaminu w książce przedstawiono również przykładowe pytania egzaminacyjne. Publikacja ma pomóc czytelnikowi w zdobyciu wiedzy niezbędnej do przygotowania do egzaminu ISTQB® Certyfikowany Tester (International Software Testing Qualification Board) na poziomie podstawowym. Egzamin ten umożliwia zdobycie uznawanego na całym świecie certyfikatu poświadczającego kwalifikacje w obszarze testowania oprogramowania. Dowiesz się:

• czym jest testowanie oprogramowania według ISTQB® i jakie obejmuje czynności;
• jaka nomenklatura obowiązuje w obszarze testowania oprogramowania i jak jej prawidłowo używać;
• jakie miejsce w przedsięwzięciu informatycznym zajmuje testowanie oprogramowania i jakie ma ono znaczenie dla sukcesu projektu;
• jak planować i realizować proces testowania w projekcie IT, uwzględniając specyfikę projektu i wytwarzanego produktu;
• jak projektować przypadki testowe przy użyciu różnych technik;
• jak przygotować się do egzaminu – jaki zakres informacji jest wymagany na egzaminie certyfikacyjnym, co musisz zapamiętać, co zrozumieć i potrafić wyjaśnić na przykładach oraz co powinieneś umieć wykorzystać w praktyce; poznasz przykładowe pytania egzaminacyjne przedstawiające formę i sposób weryfikacji wiedzy podczas egzaminu certyfikacyjnego. Powinieneś wiedzieć:
• jakie jest znaczenie jakości dla odbioru i użytkowania dowolnego produktu;
• jakie są podstawowe fazy i charakterystyki cyklu życia produktu;
• jakie procesy – zarządcze i wytwórcze – składają się na proces wytwarzania produktu.

Spis treści

O książce

1. Podstawy testowania

1.1. Konieczność testowania
1.1.1. Wprowadzenie
1.1.2. Kontekst systemów informatycznych
1.1.3. Przyczyny usterek w oprogramowaniu
1.1.4. Rola testowania w rozwoju, utrzymaniu i użytkowaniu oprogramowania
1.1.5. Testowanie a jakość
1.1.6. Jak dużo testowania jest potrzebne
1.2. Czym jest testowanie
1.3. Ogólne zasady testowania
1.3.1. Zasada 1 – testowanie ujawnia usterki
1.3.2. Zasada 2 – testowanie gruntowne jest niewykonalne
1.3.3. Zasada 3 – wczesne testowanie
1.3.4. Zasada 4 – kumulowanie się błędów
1.3.5. Zasada 5 – paradoks pestycydów
1.3.6. Zasada 6 – testowanie zależy od kontekstu
1.3.7. Zasada 7 – mylne przekonanie o braku błędów
1.4. Podstawowy proces testowy
1.4.1. Wprowadzenie
1.4.2. Planowanie i nadzór nad testami
1.4.3. Analiza i projektowanie testów
1.4.4. Implementacja i wykonanie testów
1.4.5. Ocena spełnienia kryteriów zakończenia i raportowanie
1.4.6. Czynności zamykające testy
1.5. Psychologia testowania
1.6. Przykładowe pytania

2. Testowanie w cyklu życia oprogramowania

2.1. Modele wytwarzania oprogramowania
2.1.1. Wprowadzenie
2.1.2. Modele sekwencyjne
2.1.3. Modele iteracyjno-przyrostowe
2.1.4. Testowanie w cyklu życia oprogramowania
2.2. Poziomy testów
2.2.1. Wprowadzenie
2.2.2. Testy modułowe
2.2.3. Testy integracyjne
2.2.4. Testy systemowe
2.2.5. Testy akceptacyjne
2.3. Typy testów
2.3.1. Wprowadzenie
2.3.2. Testowanie funkcji (testowanie funkcjonalne)
2.3.3. Testowanie atrybutów niefunkcjonalnych (testowanie niefunkcjonalne)
2.3.4. Testowanie struktury/architektury oprogramowania (testowanie strukturalne)
2.3.5. Testowanie związane ze zmianami (testowanie potwierdzające oraz regresywne)
2.4. Testowanie pielęgnacyjne
2.5. Przykładowe pytania

3. Statyczne techniki testowania

3.1. Techniki statyczne a proces testowania
3.2. Proces przeglądu
3.2.1. Wprowadzenie
3.2.2. Kroki przeglądu formalnego
3.2.3. Role i odpowiedzialność
3.2.4. Typy przeglądów
3.2.5. Czynniki wpływające na powodzenie przeglądów
3.3. Analiza statyczna za pomocą narzędzi
3.4. Przykładowe pytania

4. Techniki projektowania testów

4.1. Proces rozwoju testów
4.2. Kategorie technik projektowania testów
4.3. Techniki oparte na specyfikacji lub czarnoskrzynkowe
4.3.1. Podział na klasy równoważności
4.3.2. Analiza wartości brzegowych
4.3.3. Testowanie na podstawie tablicy decyzyjnej
4.3.4. Testowanie przejść między stanami
4.3.5. Testowanie na podstawie przypadków użycia
4.4. Techniki oparte na strukturze lub białoskrzynkowe
4.4.1. Wprowadzenie
4.4.2. Testowanie i pokrycie instrukcji
4.4.3. Testowanie i pokrycie decyzji
4.4.4. Inne techniki oparte na strukturze
4.5. Techniki oparte na doświadczeniu
4.6. Wybór technik testowania
4.7. Przykładowe pytania

5. Zarządzanie testowaniem

5.1. Organizacja testów
5.1.1. Wprowadzenie
5.1.2. Organizacja testów a ich niezależność
5.1.3. Zadania lidera testów oraz testera
5.2. Planowanie i szacowanie testów
5.2.1. Wprowadzenie
5.2.2. Planowanie testów
5.2.3. Szacowanie testów
5.2.4. Podejście do testowania, strategia testowania
5.3. Monitorowanie postępu testów i nadzór
5.3.1. Monitorowanie postępu testów
5.3.2. Raportowanie testów
5.3.3. Kierowanie testami (nadzór nad testami)
5.4. Zarządzanie konfiguracją
5.5. Ryzyko a testowanie
5.5.1. Wprowadzenie
5.5.2. Ryzyko projektowe a produktowe
5.5.3. Testowanie oparte na ryzyku
5.6. Zarządzanie incydentami
5.7. Przykładowe pytania

6. Testowanie wspierane narzędziami

6.1. Typy narzędzi testowych
6.1.1. Cel wsparcia narzędziowego dla testów
6.1.2. Klasyfikacja narzędzi testowych
6.1.3. Wsparcie narzędziowe dla zarządzania testowaniem i testami
6.1.4. Wsparcie narzędziowe dla testów statycznych
6.1.5. Wsparcie narzędziowe dla specyfikacji testów
6.1.6. Wsparcie narzędziowe dla wykonania testów oraz logowania
6.1.7. Wsparcie narzędziowe dla wydajności i monitorowania
6.1.8. Porównanie typów narzędzi testowych
6.1.9. Wsparcie narzędziowe dla różnych obszarów zastosowań
6.2. Skuteczne użycie narzędzi, potencjalne korzyści i ryzyko
6.3. Wdrażanie narzędzi w organizacji
6.4. Przykładowe pytania

Literatura
Spis rysunków
Spis tabel
Spis definicji
Spis przykładów
Spis pytań