Triatlon. Biblia treningu - ebook

Oceń:
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Wydawnictwo:
Tłumacz:
ISBN:
978-83-64131-25-7
Język:
Polski
Rok wydania:
2012
Rozmiar pliku:
29 MB
Zabezpieczenie:
Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Cena Virtualo
43,80 zł
46,60 zł
Cena w punktach Virtualo:
4380 pkt.

Pełny opis

Drugie wydanie książki o przygotowaniu do triathlonu dla zawodników, którzy pierwsze zawody mają już za sobą i marzą o dłuższych dystansach. Znajdziesz w niej zarówno sporo teorii, jak i konkretnych wskazówek dotyczących treningu, poprawy techniki i wydolności organizmu.

  • Dowiesz się z niej więcej o:
  • zasadach budowania kondycji,
  • doborze środków oraz zasadach układania planów treningowych,
  • konkretnych sposobach na poprawę techniki pływania, umiejętności kolarskich i biegowych,
  • ustawieniach roweru zgodnych z proporcjami twojego ciała,
  • treningu siłowym, wspomagającym rozwój mięśni,
  • właściwym zwiększaniu obciążenia treningowego,
  • strefach intensywności i pomiarze sprawności,
  • periodyzacji treningu,
  • przygotowaniu do zawodów na różnych dystansach,
  • zróżnicowaniu planu treningowego pod kątem sportowego zaawansowania zawodnika,
  • planowaniu treningów, startów w zawodach i ich odpowiednim zróżnicowaniu pod kątem priorytetów,
  • źródłach energii dla organizmu, ich wyczerpywaniu się i sposobach na uzupełnianie paliwa w czasie zawodów oraz przy treningach o większym wydatku energetycznym,
  • rozciąganiu poszczególnych mięśni po treningu,
  • diecie sportowej na co dzień,
  • umiejętnym łączeniu intensywności z odpoczynkiem,
  • zmęczeniu, przetrenowaniu, regeneracji i superkompensacji,
  • pomiarach wydolności tlenowej i beztlenowej,
  • przygotowaniu do duathlonu,
  • podejściu do treningu i jego filozofii,
  • odporności psychicznej,
  • naukowych podstawach treningu,
  • sposobach prowadzenia dziennika treningowego,
  • treningu dla kobiet i osób po 40. roku życia,
  • umiejętności godzenia treningów z życiem prywatnym.

Otrzymujesz też gotowy szablon rocznego planu treningowego, przykładowe zestawy ćwiczeń pływackich, kolarskich, biegowych na wytrzymałość, siłę, szybkość, moc, wydolność mięśniową i anaerobową oraz przepisy na treningi łączone (np. trening biegowy tuż po rowerowym). Kolejne dodatki zawierają przykładowe formularze oceny zawodów i karty dziennika.

Książka pomaga ci w dobraniu odpowiedniego treningu, ułożenia planu tak, by poprawić technikę, siłę i wytrzymałość. Triathlon. Biblia treningu szczegółowo omawia poszczególne zagadnienia, stając się najobszerniejszym i kompletnym poradnikiem o triathlonie na rynku.

Spis treści

Słowo wstępne

Przedmowa do wydania trzeciego

Podziękowania

 

Część I

Sportowiec sam sobie trenerem

 

Rozdział 1 Trening inteligentny

Trening systematyczny

Filozofia treningu

Trening konsekwentny

Nauka trenowania

 

Rozdział 2 Podejście

Misja

Zaangażowanie

Odporność psychiczna

 

Część II

Z laboratorium na trening

 

Rozdział 3 Podstawy naukowe treningu

Obciążenia treningowe

Zasady treningu

Droga na szczyt

Periodyzacja

 

Rozdział 4 Intensywność Zwalczanie przyczyn zmęczenia

Na czym polega intensywność?

Pomiar intensywności

Czas treningu według stref intensywności

Pomiar sprawności

 

Część III

Trening celowy

 

Rozdział 5 Ocena sprawności

Profil osobisty

Badanie lekarskie

Badania laboratoryjne

Próby wysiłkowe

Interpretacja wyników testów

Ocena

 

Rozdział 6 Budowanie kondycji

Ograniczniki

Trenowanie umiejętności podstawowych

Trenowanie umiejętności zaawansowanych

Ograniczniki a zawody

Ocena końcowa

 

Część IV

Planowanie

 

Rozdział 7 Planowanie roku

Roczny plan treningowy

Zmiany rocznego planu treningowego

 

Rozdział 8 Planowanie tygodnia

Uszczegółowienie projektowanego przebiegu sezonu

Tygodniowe reżymy treningowe

Analiza ryzyka

Organizacja czasu treningów

Jeden czy dwa treningi?

Treningi łączone

 

Rozdział 9 Przygotowanie do zawodów

Triatlon na dystansie sprinterskim

Duatlon na dystansie olimpijskim

Triatlon na dystansie olimpijskim

Triatlon na dystansie half-Ironman

Triatlon na dystansie Ironman

Studia przypadku – podsumowanie

 

Część V

Zawody i regeneracja

 

Rozdział 10 Zawody

Plan zawodów

Tydzień zawodów

Dzień zawodów

 

Rozdział 11 Regeneracja

Tajemnica regeneracji

Problemy związane z regeneracją

Program i techniki regeneracji

 

Część VI

Przewaga nad konkurentami

 

Rozdział 12 Umiejętności

Ekonomia

Umiejętności pływackie

Umiejętności kolarskie

Umiejętności biegowe

 

Rozdział 13 Mięśnie

Uzupełniające ćwiczenia funkcjonalne

Siła

Fazy i periodyzacja

Ustalanie obciążenia

Inne uwarunkowania

Ćwiczenia siłowe

Trening kompleksowy

Rozciąganie

Ćwiczenia rozciągające

 

Rozdział 14 Indywidualne potrzeby

Kobiety

Mastersi

Juniorzy

Nowicjusze

Zawodnicy elitarni

 

Rozdział 15 Dziennik treningowy

Co należy zapisywać

Planowanie z wykorzystaniem dziennika

Wykorzystanie dziennika do analizy

 

Rozdział 16 Paliwo

Pożywienie jako paliwo

Dieta a wyniki

Gospodarowanie masą ciała

Periodyzacja odżywiania

Odżywianie podczas zawodów Ironman

Przeciwutleniacze

Dodatki ergogeniczne

 

Epilog

Dodatek A

Szablon Rocznego planu treningowego

Dodatek B

Treningi pływackie

Dodatek C

Treningi kolarskie

Dodatek D

Treningi biegowe

Dodatek E

Treningi łączone

Dodatek F

Formularz oceny zawodów, karty dziennika

Słowniczek

Bibliografia i lektury

O autorze