Facebook - konwersja
Czytaj fragment
Pobierz fragment

Tysiąclatka - o dawnej szkole. Scenariusz przedstawienia dla klas IV-VI szkoły podstawowej oraz gimnazjum - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
30 czerwca 2013
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment
9,00

Tysiąclatka - o dawnej szkole. Scenariusz przedstawienia dla klas IV-VI szkoły podstawowej oraz gimnazjum - ebook

Przedstawienie można wystawić z dowolnej okazji, odwołującej się do tematu szkolnictwa lub historii. Jego głównym motywem jest tysiąclatka - jako przykład szkoły z czasów socjalistycznych. Grupa uczniów z kółka dziennikarskiego zbiera informacje na temat historii własnej szkoły. Pojawia się sprawa mundurka, tarczy, a nawet trudności ze zdobyciem papieru toaletowego. Forma spektaklu pozwala dowolnie dodawać kolejne elementy (można zatem dołączyć prezentację ukazującą budowę tysiąclatek lub fragmenty mówiące np. o obowiązkowym języku rosyjskim, nauce w soboty itd.)

Kategoria: Kino i Teatr
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-63171-52-0
Rozmiar pliku: 1,3 MB

FRAGMENT KSIĄŻKI

Wstęp

Poniższy tekst stanowi w niewiele zmienionej formie część spektaklu napisanego z okazji 40-lecia Szkoły Podstawowej im. Marii Skłodowskiej-Curie w Jastrzębiu-Zdroju.

Można go wystawić z dowolnej okazji, odwołującej się do tematu szkolnictwa lub historii. Jego głównym motywem jest dawna szkoła z czasów socjalistycznych. Forma spektaklu pozwala dowolnie dodawać kolejne elementy (można zatem dołączyć prezentację ukazującą budowę tysiąclatek lub fragmenty mówiące np. o obowiązkowym języku rosyjskim, nauce w soboty itd.)

Zakończenie przedstawienia (którym jest podział pracy pomiędzy uczniów piszących do gazetki szkolnej) można dowolnie zmienić i uzależnić od powodu, z jakiego je wstawiono. Przykładowo, jeśli był to Dzień Edukacji Narodowej, można wprowadzić jako zadanie dziennikarskie zebranie informacji o dawnych nauczycielach z danej szkoły. Można nawet dodać krótką drugą część przedstawienia, podczas której uczniowie przedstawią zebrane materiały.

W tekście zostało zaproponowane zakończenie A i B. Pierwsze z nich pasuje do wielu sytuacji. Zakończenie B było wystawione podczas premiery, uczniowie postawili sobie za zadanie zebranie informacji o wybitnych absolwentach, pasjach nauczycieli i uczniów oraz o patronce szkoły. Wynikało to z dalszej części imprezy, podczas której przedstawiono właśnie wybitnych absolwentów oraz miała miejsce druga część przedstawienia, dotycząca biografii Marii Skłodowskiej-Curie (została wydana w osobnym e-booku). Można było później zwiedzić również wystawę „Nasze pasje”.

Występują:

Tomek

Ania

Kasia

Wojtek

Scenografia

Stół z czterema krzesłami, pozostałe elementy są najzupełniej dowolne.Przy stole siedzi Tomek, nudzi się, zmienia co chwilę pozycję. Wpadają Ania, Kasia i Wojtek.

Wojtek

Co, już na zebranie czekasz? Nie wiedziałem, że ty taki pierwszy do pracy.

Tomek

Godziny pomyliłem.

Ania

O, biedactwo, czekasz od 13?

Tomek

Nie, od 12.

Kasia

To trzeba było do domu iść.

Tomek

Jak o 13 zorientowałem się, że to na 14, to już mi się nie chciało.

Ania

W ogóle, super, że do nas dołączasz.

Tomek

Nie dołączasz, tylko kazali mi z wami ten numer zrobić. Kto by w tych czasach za dziennikarstwo się brał.

Wojtek

My.

Tomek

I chyba tylko wy.

Kasia

Co ty taki kiepski humor masz?

Tomek

Jak można mieć dobry, jak mam napisać o historii szkoły. Po pierwsze, napisać, a to koszmar. Po drugie, historia to drugi koszmar, a szkoła to trzeci.

Ania

A ty?

Tomek

Co ja?

Ania

Może czwarty koszmar?

Tomek

Ej, bo pójdę.

Kasia

Ej, my mamy ochotę stworzyć ten jubileuszowy numer, a ty i tak musisz nam pomóc, więc nie marudź.

Tomek

Do rzeczy. Jak taka dziennikarska praca wygląda? Mam zdobyć zdjęcia pana dyrektora sprzed 40 lat?

Ania

Nie bawimy się w paparazzich.

Tomek

Jaki papa?

Kasia

Nieważne, już ci mówimy co i jak.

Ania

Najpierw ustalamy, o czym piszemy.

Kasia

Potem dzielimy się pracą.

Wojtek

A jak są po drodze problemy albo kłótnie, to pani redaktor naczelna Ania…

Ania

Miło mi.

Wojtek

…stara się coś z tym zrobić.

Kasia

To zaczynamy od punktu pierwszego.

Ania

Ja już sobie spisałam, wy możecie potem dodać.

Wojtek

Rzucaj, naczelna.

Ania

Po pierwsze, zbieramy najważniejsze daty z historii szkoły.

Tomek

Historia, mówiłem, że to koszmar będzie. Co może być ciekawego w historii szkoły?

Wojtek

A wiesz, że nasza szkoła to tysiąclatka?

Tomek

Bez takiego wrabiania. Że niby Mieszko I ją założył?

Kasia

To nie jest tak źle z historią u ciebie, nawet wiesz, kiedy Mieszko panował.

Ania

Tysiąclatki powstały na tysiąclecie Polski, czyli tysiąc lat po Mieszku.

Tysiąc lat później, tysiąc szkół. Były bardzo do siebie podobne z wyglądu.
mniej..

BESTSELLERY

Kategorie: