WYSPA Kwartalnik Literacki - nr 4/2012 (24) - ebook

Oceń:
Format:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Wydawnictwo:
Język:
Polski
Rok wydania:
2012
Rozmiar pliku:
4,2 MB
Zabezpieczenie:
Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Cena Virtualo
9,30 zł
9,99 zł
Cena w punktach Virtualo:
930 pkt.

Pełny opis

WYSPA jest pismem poświęconym współczesnej literaturze polskiej i zagranicznej. Naszą ambicją jest tworzenie pisma ambitnego i inteligentnego, z nietuzinkowymi tekstami krytycznymi, żywo reagującego na wszelkie zmiany w literaturze i kulturze.

Prezentujemy różne gatunki literackie i różne style; publikujemy teksty prozatorskie i poetyckie, felietony, eseje krytyczne, wywiady z autorami, obszerne recenzje nowości wydawniczych. Stałe działy pisma to:
1. Nowe nazwiska, gdzie publikowani są autorzy przed debiutem książkowym
2. Galeria na "Wyspie" - dział poświęcony autorowi grafik, które ilustrują dany numer
3. Felietony, gdzie tematy literackie wybrzmiewają obok dyskusji, które dotyczą tematów społecznych i szeroko dyskutowanych
4. Recenzje nowości książkowych
5. Kronika informująca o najważniejszych wydarzeniach w świecie literackim i na rynku książki
6. Kronika regionalna poświęcona w całości lokalnym środowiskom twórczym, wydarzeniom na "prowincji" i tym informacjom, które są często pomijane nawet w tytułach kulturalnych
7. Cypel - dodatek alternatywny, poświęcony tematom kultury "niszowej".

Wokół pisma udało nam się zgromadzić doborowe grono autorów starszego i młodszego pokolenia, na łamach kwartalnika pojawili się m.in. Wiesław Myśliwski, Eustachy Rylski, Bohdan Zadura, Tomasz Różycki, Marek Nowakowski, Kazimierz Orłoś, Anna Piwkowska, Wacław Holewiński, Jacek Dehnel, Ignacy Karpowicz, Tadeusz Sobolewski, Adam Wiedemenn, a także felietoniści jak Jerzy Górzański, Piotr Wojciechowski czy Paweł Dunin-Wąsowicz.

Premierowy numer Wyspy ukazał się w marcu 2007 roku, pismo wydawane jest w cyklach 3-miesięcznych.

Spis treści

 

PROZA

Emir Kusturica

Czyj ty jesteś, synu?

Lajos Grendel

Gorycz wolności

David Finlay

Listy z Krety

POEZJA

Hadžem Hajdarević

Sutjeska

Wielkie rzeki

Kwitnienie

Jaszczurka

Sarajewo w rok po wojnie

Nasze ruiny

Bezsenność

Srebreniczanka

Dziedzictwo

Hurysa .

Bez portretu

Selma

Milovan Marčetić

Pewna refleksja o czasie

Tryptyk o nieoczekiwanym zdarzeniu

Powrót do Belgradu

Radivoj Šajtinac

Panonskie fado

Janusz Drzewucki

Nowy Sad rankiem

Nowy Sad wieczorem

Sobota w Suboticy

Pod klasztorem Velika Remeta

Belgrad się nie poddaje

Jovan Zivlak

Strzecha

Oda

Tu

Nie trać czasu

ESEJ

Wojciech Kaliszewski

Energia słów. Szkic do portretu

polskiej poezji współczesnej

Małgorzata Mostek

Śmierć i inni poeci nie-życia

Janusz Drzewucki

Cień ciemniejący

WYWIAD

Adam Lizakowski

Dwie, może trzy minuty z Allenem Ginsbergiem

Rozmawiał Andrzej Pietrasz

FELIETON

Jerzy Górzański

Doskonale niezapożyczona

Piotr Wojciechowski

Drodzy nierozpoznani

Karol Maliszewski

Sankami przyrodzenie zasłaniać – prelekcja

Mirosław Bańko

Słowa na wagę

NOWE NAZWISKA

Aneta Dąbrowska

Człowiek, którego tam nie było

i którego tu też nie ma

GALERIA NA WYSPIE

Małgorzata Karolina Piekarska

Nowoczesny PRL, czyli niewinna

czarodziejka Magdalena Nowak

PERYSKOP

Piotr Dobrołęcki

Z redakcyjnej poczty

WSPOMNIENIA

Hana Umeda

Yoshiho Umeda

Rafał Skąpski

Bulo

RECENZJE

Józef Baran

Przymierzalnia skrzydeł

Danuta Hasiak, „Przymierzalnia skrzydeł”

Jakub Skurtys

Rozmowa na odległość i harfy ogniowe

Justyna Bargielska, „Bach for my baby”

Karol Samsel

W magmie totentanzu

Kacper Płusa, „Ze skraju i ze światła”

Magdalena Wojak

Przebłyski

Henryk Sekulski, „Przecież jestem.

Wiersze zebrane”

Wojciech Kaliszewski

Okno (na) prawdę

Kazimierz Nowosielski, „Okno od północy”

Wojciech Chmielewski

Przeszłość nigdy nie umiera

Marek Nowakowski, „Pióro.

Autobiografia literacka”

Maciej Duda

Kochanie, nie zabiję naszych kotów

Joanna Bator, „Ciemno, prawie noc”

Wojciech Chmielewski

W mroku wrocławskiej katedry

Anna Wysoczańska Wegemar,

„Ku Bogu samemu…”

Andrzej Samborski

Poezja osobista

Dariusz Szymanowski, „Drugi brzeg”

Przemysław Pieniążek

Okiem oprawcy

Krystian Piwowarski,

„Więcej gazu, Kameraden!”

KRONIKA . .

KRONIKA REGIONALNA

NASI AUTORZY

CYPEL

Jan Borowicz

Kobiece pisanie (w) Algierii:

Hélčne Cixous i Assia Djebar

Z notatnika wyspiarza

Dagmara Ciećwierska

Mały przewodnik po dobrych serialach

Część I: „Mad Men”