Zachowania organizacyjne w przedsiębiorstwie. Kreowanie twórczego nastawienia i aspiracji - ebook
Zachowania organizacyjne w przedsiębiorstwie. Kreowanie twórczego nastawienia i aspiracji - ebook
Książka Zachowania organizacyjne w przedsiębiorstwie przedstawia najważniejsze aspekty zachowania człowieka w organizacji, a jej celem jest udzielenie menedżerom merytorycznego wsparcia w rozwijaniu umiejętności kierowania ludźmi. Zdaniem autora, w najbliższych latach umiejętność ta stanie się atutem każdego menedżera. W interesie przedsiębiorstw leży zwiększanie kreatywności i zaangażowania jednostek, imperatywem staje się permanentne kształcenie i rozwój. Zachodzące w świecie pracy zmiany nie pozwalają już na narzucanie pracownikom gotowych rozwiązań i zachowań. Przeciwnie, wymagają współdziałania, negocjacji i partnerstwa. Niezbędny jest dialog społeczny między wzajemnie szanującymi się stronami: kierownictwem i pracownikami. Przestrzeganie kontraktu społecznego stanowi dziś kluczowy element dynamiki organizacji i warunek realizacji jej misji. Organizacja powinna dążyć do pełnego wykorzystania zdolności i umiejętności ludzkich i stawać się twórczą, uczącą się społecznością. Nowoczesne kierowanie ludźmi wymaga jednak zmiany nastawienia. Potrzebny jest klimat emocjonalny sprzyjający zaufaniu, gotowości do współpracy, otwartemu komunikowaniu się i uczciwej wymianie informacji.
W publikacji krytycznej analizie zostały poddane: społeczny podsystem organizacji, uwarunkowania jego sprawności, jak również przyczyny jego niesprawności ujawniające się w postaci różnych dysfunkcji i patologii.
Adresaci:
Książka może stanowić wartościową lekturę dla studentów zarządzania i nauk pokrewnych, kadry menedżerskiej oraz wszystkich osób, które pragną lepiej poznać i zrozumieć ludzkie zachowania i dzięki temu udoskonalić swoje umiejętności postępowania z ludźmi.
Spis treści
O autorze - 9
Uwagi wstępne - 11
1. Organizacja jako system społeczny - 21
2. Zarządzanie funkcjonowaniem i rozwojem organizacji - 56
3. Aktywność zawodowa i zachowania w organizacji - 95
4. Dysfunkcje w zachowaniach ludzi - 147
5. Stresy w środowisku pracy - 198
6. Doskonalenie kierowania ludźmi - 237
7. Doskonalenie się menedżera w sztuce kierowania - 301
Uwagi końcowe - 337
Literatura - 341
Indeks - 349
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Adobe Digital Editions
|
ISBN: | 978-83-264-2545-5 |
Rozmiar pliku: | 5,2 MB |