Zarządzanie międzynarodowe i internacjonalizacja przedsiębiorstw. Teoria i praktyka - ebook

Oceń:
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
ISBN:
978-83-7969-960-5
Język:
Polski
Rok wydania:
2016
Rozmiar pliku:
3,6 MB
Zabezpieczenie:
Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Cena Virtualo
21,10 zł
22,45 zł
Cena w punktach Virtualo:
2110 pkt.

Pełny opis

Książka oparta jest na analizie teoretycznej i badaniach praktycznych. Zasadniczą jej treścią są opis i analiza zarządzania międzynarodowego w kontekście internacjonalizacji organizacji i gospodarki. Autorzy wychodzą poza konwencjonalny opis, dodając nowe zagadnienia i wątki, podkreślając zwłaszcza rosnącą rolę kapitału ludzkiego w zarządzaniu organizacjami.

Analiza teoretyczna dotyczy problemów zarządzania przedsiębiorstwem międzynarodowym; głównie obszarów zarzadzania finansowego, kadrowego, zarządzania kulturą i społeczną odpowiedzialnością przedsiębiorstw.

 

Analiza praktyczna oparta jest na badaniach przeprowadzonych w polskich mikro, małych i średnich przedsiębiorstwach, dotyczących ich skłonności do internacjonalizacji, strategii i dróg internacjonalizacji, także motywów i barier w analizowanym procesie. Oparcie książki na wynikach przeprowadzonych badań, także zamieszczenie studiów przypadków, daje możliwość konfrontacji dróg internacjonalizacji polskich mikro, małych i średnich przedsiębiorstw ze znanymi w świecie modelami.

Spis treści

Wstęp  9

1. Beata Glinkowska, Procesy internacjonalizacji przedsiębiorstw 11

1.1. Geneza i rys historyczny 11

1.2. Teoretyczne aspekty procesu internacjonalizacji przedsiębiorstw  15

1.3. Definicje i istota procesu internacjonalizacji 20

1.4. Modele internacjonalizacji przedsiębiorstw 25

1.5. Motywy i bariery w procesie internacjonalizacji przedsiębiorstw  50

1.6. Reasumpcja 58

2. Beata Glinkowska, Przedsiębiorstwo międzynarodowe w procesie internacjonalizacji  61

2.1. Definicje i istota  61

2.2. Formy i aspekty organizacyjno-prawne przedsiębiorstw międzynarodowych  67

2.3. Reasumpcja 86

3. Bogusław Kaczmarek, Podstawy zarządzania międzynarodowego  89

3.1. Zarządzanie międzynarodowe – zagadnienia ogólne 89

3.2. Teoretyczne podstawy i problemy zarządzania międzynarodowego  98

3.3. Wymiary zarządzania międzynarodowego  111

3.3.1. Wymiar kulturowy zarzadzania międzynarodowego  113

3.3.2. Zarzadzanie międzykulturowe  121

3.3.3. Etyka w przedsiębiorstwach międzynarodowych  135

3.4. Zarządzanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach międzynarodowych – wybrane elementy  139

3.5. Zarządzanie finansami w przedsiębiorstwach międzynarodowych – istota i elementy składowe rynku finansowego  164

3.5.1. Specyfika zarządzania finansowego w przedsiębiorstwach międzynarodowych  164

3.6. Wybrane elementy nadzoru właścicielskiego w przedsiębiorstwach międzynarodowych (corporate governance) 173

3.7. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw międzynarodowych  178

3.8. Reasumpcja 185

4. Beata Glinkowska, Procesy internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw 187

4.1. Wpływ internacjonalizacji na strukturę organizacyjną przedsiębiorstw 187

4.2. Strategie i formy internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw 198

4.3. Studia przypadków internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw 212

4.3.1. Motywy i bariery internacjonalizacji przedsiębiorstw  212

4.3.2. Przykłady firm – analiza  222

4.4. Modele internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw w praktyce  243

4.5. Budowanie relacji polskich przedsiębiorstw z partnerami zagranicznymi  247

4.6. Internacjonalizacja przedsiębiorstw z sektora MSP – kierunki rozwoju 255

4.6. Reasumpcja 262

Zakończenie  265

Bibliografia  267

International Management and Internationalization of Enterprises. Theory and Practice (Summary)  285

Spis tabel  286

Spis rysunków i wykresów  288


Informacja o autorach  289