Zarządzanie organizacją z perspektywy metodologicznej. Wybrane zagadnienia - ebook

Oceń:
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
ISBN:
978-83-7969-747-2
Język:
Polski
Rok wydania:
2014
Rozmiar pliku:
6,1 MB
Zabezpieczenie:
Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Cena Virtualo
24,60 zł
26,25 zł
Cena w punktach Virtualo:
2460 pkt.

Pełny opis

Zbiór stanowi omówienie metodologicznych aspektów zarządzania z trzech głównych perspektyw: społecznej (uwzględniającej socjokulturowe uwarunkowania funkcjonowania organizacji, rolę człowieka i jego szeroko rozumiane kompetencje), narzędziowej (techniczne aspekty działania organizacji) oraz globalnej (sprawność funkcjonowania organizacji rozumianej jako system otwarty, pozostający w relacji ze swoim otoczeniem). Zawiera interesujące opracowania dotyczące: zarządzania wiekiem; ról konsultanta w procesie doradczym; komunikacji w doradztwie biznesowym; postaw jako elementu  kształtowania kompetencji pracowniczych; kreatywności w pracy coacha i zastosowania coachingu w zarządzaniu; budowania więzi interpersonalnych w organizacji; elastyczność pracowników w kontekście pomiarów satysfakcji z pracy; ryzyka w zarządzaniu projektami;  analizy sieci społecznych; granic stosowania action research w zarządzaniu; perspektywy fenomenologicznej w zarządzaniu; restrukturyzacji firm, wchodzących na rynki zagraniczne; wybranych elementów różnych koncepcji patologii organizacji; modelu współpracy postrzeganego jako narzędzie kreowania przewagi kooperacyjnej w usługach publicznych i społecznych; kształtowania organizacji uczącej się w sektorze publicznym.

Rozważania autorów koncentrują się na poszukiwaniu najszerszych uogólnień odnoszących się do świadomego i celowego działania, rozpatrywanego ze względu na jego sprawność, dlatego książka może liczyć na zainteresowanie teoretyków i praktyków zarządzania.

Spis treści

Wstęp (Tomasz Czapla)  7

I. METODOLOGICZNE ASPEKTY ZARZĄDZANIA – KONTEKST SPOŁECZNY  9

Rozdział 1. Zarządzanie wiekiem i intermentoring jako metody dialogu międzypokoleniowego i kontynuacji rozwoju zawodowego pokolenia 50+ (Grażyna Broniewska)  11

Rozdział 2. Wybrane role konsultanta w procesie doradczym (Katarzyna Caban-Piaskowska)  23

Rozdział 3. Realizacja procesu komunikacji w doradztwie biznesowym (Katarzyna Caban-Piaskowska, Magdalena Zalewska-Turzyńska)  33

Rozdział 4. Rola i miejsce postaw jako element kształtowania kompetencji pracowniczych (Tomasz Czapla, Katarzyna Kowalska)  41

Rozdział 5. Kreatywność w pracy coacha w świetle badań własnych (Karolina Dąbrowska)  49

Rozdział 6. Rola i wpływ zewnętrznego pracownika wiedzy na tworzenie przewagi konkurencyjnej w małym przedsiębiorstwie usług szkoleniowych (Iwona Małgorzata Kutzner)  57

Rozdział 7. Budowanie więzi interpersonalnych w organizacji – podejście narracyjne (Maciej Malarski)  73

Rozdział 8. Coaching – zastosowanie w zarządzaniu i jego ewaluacja (Małgorzata Podkówka-Wawrzonek, Monika Brodzińska)  83

Rozdział 9. Elastyczność pracowników a pomiar satysfakcji z pracy (Renata Winkler, Izabela Bednarska-Wnuk)  95

II. METODOLOGICZNE ASPEKTY ZARZĄDZANIA – KONTEKST NARZĘDZIOWY  107

Rozdział 10. Ryzyko w zarządzaniu projektami (Marek Andrzejewski)  109

Rozdział 11. Analiza sieci społecznych jako metoda badania kultury organizacyjnej (Jolanta Bieńkowska)  121

Rozdział 12. Granice stosowania action research w naukach o zarządzaniu (Marek Ćwiklicki)  133

Rozdział 13. Perspektywa fenomenologiczna w instrumentarium badawczym nauk o zarządzaniu (Joanna Małgorzata Michalak)  141

Rozdział 14. Metody normatywów elementarnych w redukcji czasów przezbrojeń (Maciej Walczak)  153

Rozdział 15. Metodyczne aspekty zwinnego zarządzania rozwojem startupu (Bernard Ziębicki)  165


III. METODOLOGICZNE ASPEKTY ZARZĄDZANIA – KONTEKST GLOBALNY  175

Rozdział 16. Restrukturyzacja firm wchodzących na rynki zagraniczne (Beata Glinkowska)  177

Rozdział 17. Wybrane elementy różnych koncepcji patologii organizacji (Bogusław Kaczmarek)  187

Rozdział 18. Model współpracy narzędziem kreowania przewagi kooperacyjnej w usługach publicznych i społecznych (Maria Janina Szymankiewicz)  197


Rozdział 19. Kształtowanie organizacji uczącej się w sektorze publicznym (Angelika Wodecka-Hyjek)  209