Zarządzanie zasobami ludzkimi w nowoczesnej organizacji. Aspekty organizacyjne i psychologiczne - ebook

Oceń:
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
ISBN:
978-83-7969-940-7
Język:
Polski
Rok wydania:
2016
Rozmiar pliku:
1,4 MB
Zabezpieczenie:
Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Cena Virtualo
18,70 zł
19,95 zł
Cena w punktach Virtualo:
1870 pkt.

Pełny opis

Zmienność otoczenia, wysoka konkurencyjność, rozwój gospodarki opartej na wiedzy, globalizacja i rosnąca różnorodność kulturowa sprawiają, że zarządzanie zasobami ludzkimi stanowi wielkie wyzwanie dla współczesnych organizacji. W odpowiedzi na nie powstała publikacja składająca się z dwóch integralnych części. W części dotyczącej organizacyjnych aspektów zarządzania zasobami ludzkimi unikatowym tematem jest zarządzanie różnymi generacjami na rynku pracy, natomiast w części odnoszącej się do zagadnień psychologicznych – istotną rolę odgrywają dynamicznie zmieniające się relacje w miejscu pracy, co wiąże się z nawiązywaniem i spełnianiem reguł kontraktu psychologicznego. Uzupełnieniem treści są dwa aneksy z  praktycznymi ćwiczeniami i testami.

 

Książka jest adresowana głównie do liderów zespołów, menedżerów, osób profesjonalnie zajmujących się zagadnieniami personalnymi, do studentów kierunków ekonomicznych, psychologicznych i społecznych oraz wszystkich, którzy chcieliby efektywniej pracować i podejmować świadome decyzje we własnym życiu zawodowym.

Spis treści

Wprowadzenie   9

Część I (Izabela Warwas). Organizacyjne aspekty zarządzania zasobami ludzkimi   13

Rozdział I. Proces zarządzania zasobami ludzkimi. Interesariusze oraz wyzwania   15

Wstęp   15

Zarządzanie i zarządzanie zasobami ludzkimi   15

Globalizacja   19

Gospodarka napędzana wiedzą i informatyzacja   22

Starzenie się społeczeństwa   23

Wyzwania dla nowej gospodarki, nowej organizacji i zatrudnionych w niej pracowników   24

Interesariusze zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji   28

Bibliografia   32

Rozdział II. Motywowanie pracowników   35

Wstęp   35

Motywacja i motywowanie   35

Podejścia do motywowania   36

Proces motywacyjny   38

Koncepcje i teorie motywacji a instrumenty motywacyjne   48

Bibliografia   51

Rozdział III. Zaangażowanie i wynagradzanie pracowników   53

Wstęp   53

Istota i rodzaje zaangażowania   53

Motywowanie a zaangażowanie   57

Wynagradzanie pracowników   58

Formy wynagrodzeń   60

Kariera i zarządzanie talentami jako istotne obszary kreowania zaangażowania   63

Bibliografia   66

Rozdział IV. Proces szkoleń – metody i ewaluacja   67

Wstęp   67

Zarządzanie kompetencjami   67

Inwestycje w kapitał ludzki   69

Metody i techniki szkoleniowe   70

Efekty szkoleń   75

Bibliografia   76

Rozdział V. Zarządzanie generacjami na wewnętrznym rynku pracy   79

Wstęp   79

Charakterystyka poszczególnych generacji   79

Zarządzanie generacjami w miejscu pracy   82

ZZL a generacje rynku pracy   85

Jakie jest pokolenie C?   90

Bibliografia   92

Część II (Anna Rogozińska-Pawełczyk) Psychologiczne aspekty zarządzania zasobami ludzkimi   93

Rozdział I. Umiejętność wywierania wpływu na ludzi – manipulacja czy kluczowa kompetencja współczesnego menedżera   95

Wstęp   95

Wywieranie wpływu czy manipulacja?   95

Wzajemność   97

Zaangażowanie i konsekwencja   100

Społeczny dowód słuszności   103

Autorytet   105

Niedostępność   107

Huśtawka emocjonalna   108

Lubienie   109

Bibliografia   111

Rozdział II. Dynamika relacji interpersonalnych w miejscu pracy – kontrakt psychologiczny   113

Wstęp   113

Wzajemna atrakcyjność   113

Kontrakt psychologiczny w organizacji – podstawowe pojęcia   119

Cechy charakterystyczne kontraktu psychologicznego   121

Typologia kontraktów psychologicznych   123

Kontrakt psychologiczny w relacjach międzyludzkich   125

Oczekiwania pracowników wobec pracodawcy i możliwości ich realizacji   127

Bibliografia   130

Rozdział III. Zasady komunikacji w miejscu pracy   131

Wstęp   131

Istota procesu komunikacji   132

Rodzaje komunikacji   134

Bariery komunikacji w miejscu pracy   137

Skuteczne komunikowanie się w organizacji   142

Bibliografia   147

Rozdział IV. Negocjacje w biznesie   149

Wstęp   149

Czym są negocjacje?   149

Typy i style negocjowania   152

Etapy negocjacji   157

Taktyki i techniki negocjacyjne   163

Bibliografia   169

Rozdział V. Zarządzanie stresem, czyli jak budować wewnętrzną siłę?   171

Wstęp   171

Pojęcie stresu   171

Predykatory stresu   177

Stres w pracy   179

Techniki radzenia sobie ze stresem   182

Bibliografia   187

CZĘŚĆ III (Izabela Warwas) Organizacyjne wymiary zarządzania zasobami ludzkimi – rozwiązywanie problemów w praktyce   189

CZĘŚĆ IV (Anna Rogozińska-Pawełczyk) Psychologiczne wymiary zarządzania zasobami ludzkimi – rozwiązywanie problemów w praktyce   201

Zakończenie   229

 

Informacje o autorkach   231