Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Złota dama - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
2 czerwca 2016
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
Produkt niedostępny.  Może zainteresuje Cię

Złota dama - ebook

Za każdym wielkim dziełem sztuki kryje się wielka tajemnica... Oto burzliwa historia jednego z najsłynniejszych obrazów Gustava Klimta, portretu Adeli Bloch-Bauer, który stał się przedmiotem najsłynniejszego procesu o zwrot mienia zagrabionego w czasie II wojny światowej.

Wiedeń, początek dwudziestego wieku. Młoda i piękna Adele Bloch-Bauer, pochodząca z jednej z najbogatszych żydowskich rodzin w mieście, wbrew ówczesnym obyczajom pragnie być kimś więcej niż ozdobą u boku swojego męża. Nie zraża jej powszechna opinia, że wyedukowane, samodzielne kobiety stanowią „wynaturzenie”. Wojnę konwenansom wypowiada również Gustav Klimt, pochodzący z biednej rodziny artysta, uwielbiany przez kobiety, zaś wśród krytyków sztuki nazywany heretykiem. Dzięki spotkaniu tych dwojga powstanie obraz, który z czasem zostanie okrzyknięty „austriacką Moną Lisą”.
Anne-Marie O'Connor, odsłaniając kulisy powstania jednego z arcydzieł sztuki ubiegłego stulecia, maluje barwny obraz epoki, zarówno środowiska wiedeńskich salonów, jak i środowiska artystów. Przedstawia burzliwe losy obrazu podczas drugiej wojny światowej, kiedy to naziści odebrali go rodzinie Bloch-Bauerów; opisuje, jak cenny portret przechodził z rąk do rąk, aż wreszcie upomniała się o niego prawowita spadkobierczyni – Maria Altmann, wytaczając Austrii bezprecedensowy proces o zwrot zagrabionego mienia.

Na podstawie książki w 2015 roku powstał film pod tym samym tytułem z Helen Mirren i Rayanem Reynoldsem w rolach głównych.

Wnikliwa opowieść o najsłynniejszym obrazie Gustava Klimta, ukazująca relacje między artystą i jego modelką, między spadkobiercami i tymi, którzy przywłaszczyli sobie dzieło sztuki.
„Kirkus Reviews”

Połączenie reportażu i emocjonującej opowieści. Przyglądając się wędrówce portretu, odkrywamy, jak zmieniały się światowe standardy odnośnie do sztuki i wojny, oraz znaczenie roli sztuki w kształtowaniu polityki, społeczeństwa, tożsamości i pamięci.
„The Rumpus”


Anne-Marie O’Connor – amerykańska pisarka i dziennikarka. Przez dwanaście lat pracowała jako korespondent zagraniczny Agencji Reutera. Na łamach „Los Angeles Times” opisywała działalność karteli narkotykowych w Meksyku. W tej gazecie w 2001 r. ukazał się jej pierwszy reportaż o próbach odzyskania austriackich dzieł sztuki przez Marię Altmann. Anne-Marie O’Connor pisała artykuły także dla takich gazet jak „Esquire”, „The Nation”, oraz „The Christian Science Monitor”. Obecnie mieszka w Jerozolimie, gdzie pracuje jako reporter „The Washington Post”.

Kategoria: Powieść
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-280-3274-3
Rozmiar pliku: 7,0 MB

BESTSELLERY

Kategorie: