Facebook - konwersja
Czytaj fragment
Pobierz fragment

  • Empik Go W empik go

Apteka stacjonarna i internetowa - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
1 stycznia 2013
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment

Apteka stacjonarna i internetowa - ebook

„Czas na biznes“ to seria mini-poradników dla rozważających założenie własnej działalności w konkretnej branży. Poznaj charakterystykę rynku i konkurencję w sektorze, który najbardziej Cię interesuje. Dowiedz się jakiej kadry potrzebujesz, w co musisz wyposażyć lokal, a co najważniejsze – ile to wszystko kosztuje. W poradniku znajdziesz również rady dotyczące planu marketingowego czy technicznego, a także analizę SWOT.

Kategoria: Poradniki
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-63799-05-2
Rozmiar pliku: 322 KB

FRAGMENT KSIĄŻKI

Apteki są jednymi z najstarszych znanych ludziom działalnościami usługowymi. Choć na przestrzeni wieków zmieniał się ich charakter, to nic nie wskazuje na to, by kiedyś miał nastąpić ich kres. Zapotrzebowanie na leki będzie istnieć zawsze, dlatego pomimo dużego nasycenia rynku jest to działalność wciąż perspektywiczna. Ewolucja tej branży pozwala znaleźć najbardziej odpowiadające nisze, które z tego – bądź co bądź – trudnego biznesu czynią działalność zyskowną.

Założenie i prowadzenie apteki zarówno stacjonarnej, jak i połączonej z internetową będzie przedsięwzięciem bardzo wymagającym i skomplikowanym. Sprawdzimy, kto może prowadzić ten biznes, oraz jakie wymagania formalne musi spełnić. Podpowiemy także, kogo zatrudnić i jaką strategię działania przyjąć, aby osiągnąć satysfakcjonujące przychody.

Charakterystyka rynku

Wartość rynku aptecznego z roku na rok rośnie. Choć poszczególne miesiące charakteryzują się dużymi wahaniami, to w ogólnym rozrachunku każdy kolejny rok zamyka się wynikiem lepszym od poprzedniego o kilka procent. Polski rynek jest jednym z liderów globalnego wzrostu, zaraz za Chinami i Rosją. W ciągu najbliższych dwóch lat jego wartość może wzrosnąć o kolejne 5 mld dol.

Szacuje się, że średni miesięczny obrót statystycznej apteki wynosi od kilkudziesięciu do nawet 200 000 zł. Szacunkowa wartość sprzedaży za cały 2011 rok wyniosła w niej ok. 2,06 mln zł. Z kolei sprzedaż w całym kraju ukształtowała się na poziomie ok. 31 mld zł.

W ciągu ostatniej dekady liczba aptek w kraju wzrosła aż o 150%. Pomimo tak dużego nasycenia eksperci zgodnie twierdzą, że rynek ten jest wciąż perspektywiczny i odporny na kryzysy ekonomiczne. Z ich wyliczeń wynika ponadto, że aby apteka była przedsięwzięciem opłacalnym, musi obsłużyć co najmniej 4000 klientów miesięcznie. Ze statystyk wynika, że przeciętną placówkę odwiedza w ciągu miesiąca ok. 3300-4600 klientów. Jeżeli dodać do tego fakt, że każdy z pacjentów zostawia w aptece jednorazowo ok. 30-40 zł i kupuje ok. 3 opakowań leków, to osiągnięcie i znaczne przewyższenie progu opłacalności wydaje się bardzo realne. Rynek apteczny charakteryzuje się pewną sezonowością. Szczyt sprzedaży przypada na okres luty–marzec oraz wrzesień–listopad, kiedy to największym „wzięciem” cieszą się leki OTC (wydawane bez recepty), czyli te przeciwbólowe, na grypę i przeziębienie itp.

To właśnie leki bez recepty są segmentem charakteryzującym się największymi wzrostami sprzedaży na poziomie ok. 8-10%. W przypadku przykładowej apteki stanowią one ok. 40% wartości całej sprzedaży w danej placówce. Nieznacznie wzrastają przychody ze sprzedaży leków na receptę pełnopłatną, zaś minimalnie maleje wartość w segmencie leków refundowanych, choć te z wynikiem ok. 50% stanowią największą część rynku. Na znaczeniu coraz bardziej zyskuje segment dermokosmetyków, czyli preparatów z pogranicza kosmetologii i medycyny. Choć są znacznie droższe od zwykłych kosmetyków pielęgnacyjnych, to zyskują coraz więcej nabywców.

W aptekach, podobnie jak w każdej działalności handlowej, przychody uzyskuje się dzięki marżom. Te wynoszą obecnie ok. 27% i są wyższe niż kilka lat temu. Najwyższe marże ustala się na produktach nierefundowanych – ok. 30%, natomiast w przypadku refundowanych nie przekraczają one ok. 15%.

Konkurencja

W 2010 roku liczba wszystkich aptek w Polsce wynosiła ok. 13 000. Było to o 2,8% mniej niż rok wcześniej. W ciągu tamtego okresu liczba ta kurczyła się o ok. 34 placówki miesięcznie. Jednak niedawne odbicie rynku zahamowało ten trend. Apteki, które „przetrwały”, poradziły sobie z dużym jego nasyceniem dzięki znalezieniu nisz i przyjęciu odpowiedniej strategii działania. Obecny stan nasycenia rynku najlepiej wyraża liczba aptek w przeliczeniu na liczbę mieszkańców. W Polsce przypada ok. 2800 osób na jedną aptekę. To znacznie poniżej średniej europejskiej, dlatego też Naczelna Izba Aptekarska od prawie dwóch lat stara się przeforsować ograniczenie konkurencji poprzez zmniejszenie liczby aptek do jednej na 5000 mieszkańców.

Największą konkurencją dla samodzielnych aptek i punktów aptecznych są duże sieci apteczne oraz sieci aptek franczyzowych . Ich udział w rynku się powiększa i wynosi już ok. 50%. Coraz więcej zagrożonych bankructwem placówek przyłącza się do nich. Dzięki specjalnym warunkom współpracy z dostawcami są w stanie zaproponować ceny niższe średnio o ok. 15%. Rośnie także znaczenie grup zakupowych oraz programów lojalnościowych.
mniej..

BESTSELLERY

Kategorie: