Praktyczny poradnik networkingu. Zbuduj sieć trwałych kontaktów biznesowych. Wydanie II rozszerzone - audiobook
Praktyczny poradnik networkingu. Zbuduj sieć trwałych kontaktów biznesowych. Wydanie II rozszerzone - audiobook
Biznes międzyludzkich relacji
Otaczająca nas zewsząd technologia umożliwia zminimalizowanie osobistego udziału człowieka w różnego typu aktywnościach zawodowych. Wiele spraw załatwianych jest automatycznie albo bez konieczności spotykania się - wystarczą suche, zdawkowe maile. Wydawałoby się, że ten trend skutkować będzie utratą atrakcyjności "biznesu relacji". Tymczasem dzieje się inaczej. Zainteresowanie networkingiem rośnie. Umiejętność utrzymywania ożywionych i autentycznych międzyludzkich kontaktów staje się w przestrzeni zawodowej wartością dodaną. W efekcie coraz większe jest także rynkowe zapotrzebowanie na specjalistów w tej dziedzinie.
Kogo zatem określić można jako sprawnego networkera? To osoba, która posiada wiedzę oraz prawidłowo zbudowane, obopólnie korzystne i właściwie funkcjonujące relacje, które w określonym czasie mogą przyśpieszyć realizację wcześniej określonych zawodowych celów. Wsparcie takiej osoby może przybierać różne formy - od przeprowadzenia sesji networkingowej w czasie specjalnej konferencji, przez odpowiednie przeszkolenie personelu w zakresie budowania relacji, właściwy mentoring i coaching networkingu, po wdrożenie w firmie systemu sprzedaży przez referencje. Takiego specjalistę można zatrudnić, lecz jego kompetencje to nie wiedza tajemna - sztuki budowania relacji można się także po prostu nauczyć! Najlepiej od specjalistów, którymi bez wątpienia są autorzy tej książki.
Dla sukcesu w biznesie - i życiu w ogóle - potrzeba wiedzy, talentu, intuicji, szczęścia. Ale przede wszystkim potrzeba umiejętności współdziałania z ludźmi: partnerami, klientami, nawet przeciwnikami. Ta książka to praktyczny poradnik, jak organizować takie współdziałanie.
prof. Witold Orłowski, Ekonomista, Rektor Akademii Finansów i Biznesu Vistula
Jeśli dopiero poznajesz podstawy networkingu, ta książka da Ci solidne podstawy. Jeśli doskonalisz swoje umiejętności i zamierzasz wreszcie zacząć na nich zarabiać, znajdziesz w tej książce doskonałe źródło użytecznych porad. Zwięzły i prawdziwie praktyczny przewodnik dla każdego, kto chciałby nawiązać i utrzymać długoterminowe relacje biznesowe.
Ivan Misner, założyciel BNI
Networking jest jedną z najważniejszych umiejętności biznesowych. Ta książka to kompletny przewodnik, jak zostać świetnym networkerem i rozwinąć swoją działalność dzięki wsparciu innych ludzi. Musisz ją przeczytać!
Brian Tracy, pisarz i mówca motywacyjny z dziedziny rozwoju osobistego i sprzedaży
Kiedyś warunkiem sukcesu pracownika była dobra specjalizacja, a menedżera - zarządzanie zespołem. Dziś i jutro te kompetencje nie wystarczą - świat oczekuje od nas zarządzania relacjami i budowania sieci kontaktów, osobistego i zawodowego kapitału społecznego. Z tej książki dowiadujemy się, jak to dobrze robić. To jedyna taka publikacja na naszym rynku, lektura obowiązkowa dla wszystkich, którzy chcą odnosić zawodowe i życiowe sukcesy!
Jacek Santorski, Profesor honorowy Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej, prowadzi Akademię Psychologii Przywództwa
Tę książkę mogę nazwać "wszechstronną". Czytasz o networkingu, ale mimochodem zdobywasz wiedzę z dziedzin psychologii społecznej, doradztwa zawodowego, zarządzania, rozwoju biznesowego i planowania. Autorzy, pisząc o swojej pasji, wskazują nowe tereny działań, inspirują, pomagają wytyczyć drogę do długofalowego sukcesu, a nade wszystko pozwalają docenić wagę relacji interpersonalnych. Co ważne, nie ma tu żadnych eksperymentów, a wyłącznie sprawdzone strategie. Gorąco polecam.
Krzysztof Sadecki, Redaktor naczelny "Businessman Today", finansista i analityk biznesowy
Spis treści
WSTĘP DO WYDANIA DRUGIEGO (7)
Wstęp (9)
Rozdział 1. Networking (11)
- 1.1. Czym jest networking? (11)
- 1.2. Podstawa networkingu - zasada wzajemności (16)
- 1.3. Ekstrawertycy a introwertycy (18)
- 1.3.1. Twoje talenty, motywacje, style myślenia i działania (22)
- 1.4. Po co? (22)
- 1.4.1. Kariera (24)
- 1.4.2. Szukasz pracy? (26)
- 1.5. Marketing, networking, sprzedaż (30)
- 1.5.1. Networking a umiejętności sprzedażowe (31)
- 1.5.2. Kiedy nawiązywać nowe relacje? (33)
- 1.5.3. Nigdy nie wiadomo, kto kogo zna (33)
- 1.5.4. Jeśli chcesz, żeby cię polecali... (34)
- 1.5.5. Kiedy będziesz zarabiać dzięki sieci kontaktów? (34)
- 1.5.6. Networking to nie tylko kontrakty (35)
- 1.6. Mocne i słabe kontakty (36)
- 1.6.1. Słabe kontakty (36)
- 1.6.2. Mocne kontakty (37)
- 1.7. Online/offline (38)
- 1.7.1. Online networking - a może opierać się tylko na tym? (38)
- 1.8. Networking a płeć (42)
Rozdział 2. Przygotuj się (45)
- 2.1. Wizerunek (45)
- 2.1.1. Postawa (45)
- 2.1.2. Wizytówki (47)
- 2.1.3. Zaufanie (51)
- 2.1.4. Jak tworzyć sieć kontaktów? (61)
Rozdział 3. Jak znaleźć nowego klienta (63)
- 3.1. Telemarketing (63)
- 3.2. Ogłoszenia (63)
- 3.3. Networker w klubie i na evencie (64)
- 3.3.1. Czytać tłum (66)
- 3.3.2. Zasada 12×12×12 (68)
- 3.3.3. Uśmiech (70)
- 3.3.4. Widoczność (70)
- 3.3.5. Stwórz siebie (73)
- 3.3.6. Ile czasu to zajmie? (75)
- 3.4. Rozmowa (76)
- 3.4.1. Sztuka konwersacji (76)
- 3.4.2. Nie jesteś gospodarzem spotkania? Nie szkodzi! (85)
- 3.4.3. Follow-up - podtrzymanie kontaktu (89)
- 3.5. Dla partnerów (91)
- 3.5.1. Stań się kopalnią referencji (91)
- 3.5.2. Business Network International (BNI) (92)
- 3.5.3. Grupy networkingowe (97)
- 3.6. Power team (98)
- 3.7. Gdzie jeszcze bywać? (99)
- 3.7.1. Trzy sposoby budowania sieci kontaktów (100)
- 3.8. Co robić, aby cię polubili? (106)
- 3.9. Jak podtrzymywać kontakt? (108)
- 3.10. Zamień kontakty na kontrakty (110)
- 3.10.1. Kiedy prosić? (111)
- 3.10.2. Wykorzystaj zasadę wzajemności (119)
Rozdział 4. Trudna sztuka rekomendacji (123)
- 4.1. Decyzja... (123)
- 4.1.1. Cena (123)
- 4.1.2. Badaj potrzeby, polecaj wiarygodnych (128)
- 4.1.3. Kilka dodatkowych wskazówek na temat polecania (129)
- 4.1.4. Monitoring poleceń (130)
- 4.2. Co robisz, aby cię polecano? (130)
- 4.2.1. Aktywność (133)
- 4.2.2. Zostałeś polecony (134)
- 4.2.3. Zbuduj własną ekipę (135)
- 4.2.4. Biznes możesz odłożyć (136)
- 4.2.5. Daj spokój nerwom (136)
- 4.2.6. Jeśli nie jesteś polecany... (137)
- 4.3. Źródła rekomendacji (139)
- 4.3.1. Aktualni klienci (139)
- 4.3.2. Znajomi i rodzina (140)
- 4.3.3. Partnerzy (140)
- 4.3.4. Eventy (142)
- 4.4. Jeszcze raz o power teamie (143)
- 4.5. Błędy, których trzeba unikać (143)
Rozdział 5. Narzędzia i porady (147)
- 5.1. Baza kontaktów (147)
- 5.2. Arkusz monitorowania rekomendacji (153)
- 5.3. Profil online (153)
- 5.4. Idź z networkerem (154)
- 5.5. Aplikacje (154)
Kilka słów na zakończenie (157)
Kategoria: | Biznesowe |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-6338-0 |
Rozmiar pliku: | 267 MB |