Coaching odczarowany. Narzędzia i rozwiązania biznesowe - ebook
Coaching odczarowany. Narzędzia i rozwiązania biznesowe - ebook
Możesz nic nie wiedzieć o coachingu, a i tak ta książka cię zachwyci i wzruszy. Ale jeśli chcesz się czegoś o coachingu dowiedzieć, to jest to źródło doskonałe, w zasadzie trzy książki w jednej. W poszczególnych rozdziałach autor z rzadko spotykanym dystansem i humorem dzieli się swoją ekspercką wiedzą na temat coachingu sprzedawców, executive coachingu oraz stosowania stylu coachingowego przez menedżerów w codziennej praktyce biznesowej.
Jest tu i fabularna historia, i opis różnych zastosowań coachingu biznesie. Narzędzia, schematy komunikacyjne, podpowiedzi i anegdoty. Autor podchodzi do coachingu w sposób wnikliwy, bezstronny i sceptyczny i – odzierając go z odium magii i złych emocji – pokazuje jego racjonalne i skuteczne oblicze. Dociekliwy czytelnik znajdzie tu krótką historię coachingu w Polsce i na świecie oraz wyjaśnienie, jak w realistyczny sposób mierzyć jego skuteczność.
Autor z pozycji sceptyka broni idei coachingu jako metody pracy rozwojowej. Przypomina również, że wbrew opiniom kształtowanym w świadomości publicznej, coaching to nie Mateusz Grzesiak i motywacyjne seminaria dla rozentuzjazmowanych tłumów.
To lektura obowiązkowa dla menedżerów sprzedaży oraz liderów wszelkich funkcji w organizacjach biznesowych. Pierwsi skorzystają ucząc się, jak pracować z handlowcami, aby ci samodzielnie doskonalili umiejętności i podnosili efektywność. Dla pozostałych książka stanowi źródło wiedzy i inspiracji do stosowania metod coachingowych w zarządzaniu. Wyjaśnia też, na jakich warunkach warto inwestować we wsparcie zewnętrznego coacha.
Wytrwały czytelnik znajdzie tu nawet odpowiedź na pytanie o sens..., ale to już byłby spoiler.
***
ROBERT GRZYBEK
Partner zarządzający GM Solutions – firmy szkoleniowej specjalizującej się w rozwoju kompetencji przywódczych, zarządczych i sprzedażowych. Autor książki o zarządzaniu sprzedażą, która zajęła II miejsce w konkursie Economicus 2016.
Coachingiem sprzedawców zajmuje się od początku lat 90. Od 15 lat zajmuje się szkoleniami, doradztwem i executive coachingiem. Doświadczenia w zarządzaniu zdobywał m.in. w Procter & Gamble – w Polsce i RPA – oraz w Orange Polska.
Jest absolwentem Uniwersytetu Jagiellońskiego, University of Exeter (UK) oraz programu EMBA Szkoły Biznesu PW. Wykładał na uczelniach takich jak UJ, SGH, Akademia Leona Koźmińskiego oraz w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej. Był wykładowcą American Management Association. W 2010 roku dołączył do stowarzyszenia coachów EMCC. Publikuje m.in. w magazynach „Szef Sprzedaży” i „Personel Plus”.
Spis treści
Okładka
Strona tytułowa
Strona redakcyjna
Wstęp
Prolog
Wprowadzenie
Rozdział 1. Coaching sprzedawców
Rozdział 2. Executive coaching
Rozdział 3. Coaching menedżerski – styl zachowania
Rozdział 4. Narzędzia i umiejętności coacha
Rozdział 5. Krytyka coachingu
Dodatek
Wybrana bibliografia
Epilog
Tajne zakończenie
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-8087-497-8 |
Rozmiar pliku: | 4,8 MB |