Facebook - konwersja
Czytaj fragment
Pobierz fragment

Dom. Krótka historia idei - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
12 maja 2015
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment
Produkt niedostępny.  Może zainteresuje Cię

Dom. Krótka historia idei - ebook

Jak w ciągu wieków w zachodnim świecie zmieniały się sposoby zamieszkiwania? Co wpływało na ewolucję takich pojęć, jak prywatność, domowość, komfort, swoboda, i w jaki sposób odbijały się one w codziennym życiu mieszkańców miast? W ciekawej książce Witold Rybczyński śledzi przeobrażenia zarówno samej idei domu, jak i jego wyglądu oraz wyposażenia. Pokazuje zmieniające się przyzwyczajenia i mody – od dawnego zamiłowania do przepychu aż po współczesne upodobanie do minimalizmu i prostoty – oraz analizuje przyczyny ewolucji stylu życia zachodniego mieszczaństwa. Przystępnie napisana, zajmująca historia idei poparta rozległymi lekturami i licznymi nawiązaniami do historii architektury wnętrz i malarstwa. 

Kategoria: Sztuka
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-62376-88-9
Rozmiar pliku: 1,0 MB

FRAGMENT KSIĄŻKI

Przy­pi­sy

113 B. Ru­do­fsky, Now I Lay me Down to Eat, Gar­den City 1980, s. 62.

114 Cho­dzi za­rów­no o kla­sycz­ne ku­ca­nie, jak i sie­dze­nie „po tu­rec­ku”, a tak­że sie­dze­nie na pię­tach .

115 Ten dwu­stron­ny po­dział jest nie­zwy­kle kon­se­kwent­ny; jest tyl­ko je­den przy­kład cy­wi­li­za­cji, w któ­rej ist­nia­ło za­rów­no sie­dze­nie na czymś, jak i sie­dze­nie na zie­mi: sta­ro­żyt­ne Chi­ny. Krze­sła spro­wa­dzo­no praw­do­po­dob­nie do Chin z Eu­ro­py już w VI wie­ku. Jed­nak­że, mimo iż Chiń­czy­cy uży­wa­li wy­so­kich sto­łów, krze­seł i łó­żek, w ich do­mach były tak­że miej­sca, w któ­rych znaj­do­wa­ły się ni­skie me­ble, przy­dat­ne, gdy sie­dzi się na zie­mi (F. Brau­del, op.cit.).

116 Ibid.

117 Prze­wod­ni­czą­cy, pre­zes .

118 G. Jack­son-Stops, For­mal Splen­do­ur. The Ba­ro­que Age, The Hi­sto­ry of Fur­ni­tu­re, ed. A. Char­lish, Lon­don 1976, s. 77.

119 N. Mit­ford, Ma­da­me de Pom­pa­do­ur, New York 1968, s. 111.

120 P. Ver­let, La Ma­ison du XVIIIe si­èc­le en Fran­ce: So­ci­été Déco­ra­tion Mo­bi­lier, Pa­ris 1966, s. 178.

121 Ma­rii Lesz­czyń­skiej .

122 To roz­róż­nie­nie ist­nie­je też w ję­zy­ku wło­skim (sala i ca­me­ra), w an­giel­skim daw­ne sło­wo bed­cham­ber już nie jest uży­wa­ne, cho­ciaż w za­wo­dzie praw­ni­czym na­dal mówi się o pry­wat­nym po­ko­ju dla sę­dziów: cham­bers, a po­uf­ne roz­pra­wy od­by­wa­ją się in ca­me­ra.

123 P. Ari­ès, op.cit., s. 399.

124 Tę samą tech­no­lo­gię sto­so­wa­no do „krze­seł wy­cią­go­wych”, bar­dzo po­pu­lar­nych w za­moż­nych do­mach. Ma­da­me de Pom­pa­do­ur mia­ła ta­kie dla sie­bie w Wer­sa­lu, a w Hôtel Lam­bert wy­cią­gi ob­słu­gi­wa­ły wszyst­kie pię­tra (M. Gal­let, Sta­te­ly Man­sions: Eigh­te­enth Cen­tu­ry Pa­ris Ar­chi­tec­tu­re, New York 1972, s. 115).

125 Cyt. w: N. Mit­ford, op.cit., s. 171.

126 Ta na­zwa po­cho­dzi od ba­roc­co; roc na­to­miast od ro­ca­il­le, sło­wa ozna­cza­ją­ce­go ozdo­by wy­ko­na­ne z mu­sze­lek, po­pu­lar­ne­go wów­czas mo­ty­wu. Jak wszyst­kie ter­mi­ny w hi­sto­rii sztu­ki, rów­nież ten po­cho­dzi z póź­niej­sze­go okre­su (oko­ło 1836 roku). Nie była to po­chleb­na na­zwa; wy­my­śli­li ją nie­przy­chyl­ni kry­ty­cy, któ­rzy ten typ de­ko­ra­cji na­zwa­li rów­nież „cy­ko­rią”.

127 P. Col­lins, Fur­ni­tu­re Gi­vers as Form Gi­vers: Is De­sign an All-En­com­pas­sing Skill?, „Pro­gres­si­ve Ar­chi­tec­tu­re”, ma­rzec 1963, nr 44, s. 122.

128 J.F. Blon­del, L’Ar­chi­tec­tu­re fra­nça­ise, Pa­ris 1752, s. 27. Prze­kład au­to­ra.

129 F. Brau­del, op.cit.

130 P. Ver­let, op.cit., s. 106.

131 L. Wri­ght, Cle­an and De­cent…, s. 74–75.

132 S. Gie­dion, op.cit., s. 653.

133 L. Wri­ght, Cle­an and De­cent…, s. 72.

134 P. Ver­let, op.cit., s. 61.

135 Ibid., s. 247–259.

136 J.H.B. Peel, An En­gli­sh­man’s Home, New­ton Ab­bot – De­von 1978, s. 161–162.

137 Na „wer­sal­skie szu­ra­nie no­ga­mi” skła­da­ły się małe, szyb­kie, po­su­wi­ste krocz­ki. Ko­bie­ty no­si­ły suk­nie do zie­mi, za­wie­sza­ne na ste­la­żach z dru­tu, i da­wa­ło to w su­mie efekt śli­zga­nia się.

138 M. Gal­let, De­meu­res Pa­ri­sien­nes: L’épo­que de Lo­uis XVI, Pa­ris 1964, s. 39–47.

139 A. Gre­en­berg, De­sign Pa­ra­digms in the Eigh­te­enth and Twen­tieth Cen­tu­ries, Or­na­ment, ed. S. Kie­ran, Phi­la­del­phia 1977, s. 67.

140 J. Ry­kwert, The Sit­ting Po­si­tion – A Qu­estion of Me­thod, Me­aning in Ar­chi­tec­tu­re, ed. Ch. Jancks, G. Ba­ird, Lon­don 1969, s. 234.
mniej..

BESTSELLERY

Kategorie: