Excel zaawansowany - ScoreCard - zarządzanie procesami biznesowymi z użyciem Excela - ebook
Excel zaawansowany - ScoreCard - zarządzanie procesami biznesowymi z użyciem Excela - ebook
BalancedScoreCard (BSC, strategiczna karta wyników – zbalansowana karta dokonań, karta wyników) – jest narzędziem wykorzystywanym do mierzenia poziomu realizacji strategii przedsiębiorstwa. BSC pozwala na prowadzenie bieżącej kontroli realizacji celów i zarazem skuteczne motywowanie pracowników. Jest przyjaznym narzędziem komunikacji kierowników z otoczeniem zewnętrznym i wewnętrznym organizacji. W naszej książce poruszamy zarówno kwestię zarządzania z wykorzystaniem BSC, jak również kwestię weryfikacji jakości baz danych źródłowych. Podpowiadamy, jakie wskaźniki KPI ustalić jako kluczowe, a także pokazujemy jak zobrazować je na wykresach. A wszystko to z wykorzystaniem Excela dla wersji 2007, 2010 i 2013.
Spis treści
Wstęp
1. Zbalansowana karta wyników
1.1. Obszary pomiarów
1.2. Perspektywa finansowa
1.3. Perspektywa klienta
1.4. Perspektywa procesów wewnętrznych firmy
1.5. Perspektywa rozwoju
1.6. Systemy informacyjne
1.7. Motywacja i zbieżność celów
1.8. Mierniki zgłoszonych i zrealizowanych inicjatyw
1.9. Mierzenie usprawnień
1.10. Zbieżność celów indywidualnych z celami całej organizacji
2. Budowanie karty wyników
2.1. Odbiorcy strategicznej karty wyników
2.2. ScoreCard w organizacjach rządowych
3. Analiza źródeł danych
3.1. Jakość czy ilość
3.2. Weryfikacja jakości gromadzonych danych
3.3. Tworzenie aktualizującego się automatycznie arkusza ze statystykami
3.4. Porządkowanie wartości liczbowych
3.5. Komórki z wartościami pseudopustymi
3.6. Porządkowanie kodów pocztowych
3.7. Uzupełnianie brakujących wartości komórek
3.8. Automatyczne wstawianie aktualnych wartości
3.9. Pobieranie danych ze stron internetowych
3.11. Kontrola wprowadzanych danych
4. Data Mining, czyli wyszukiwanie informacji w zbiorach danych
4.1. Analiza ciągów tekstowych
4.2. Business Intelligence
5. Tworzenie ScoreCardu dostosowanego do potrzeb organizacji
5.1. Dobór liczby wskaźników KPI
5.2. Segmenty i grupy KPI
5.3. Raportowanie kluczowych wskaźników efektywności
5.4. Benchmark – porównywanie względem konkurencji
5.5. Zasady wyznaczania KPI dla danego obszaru firmy metodą SMART
5.6. Tworzenie ScoreCardu w praktyce
6. Porady i triki
6.1. Komórki pseudoliczbowe
Kategoria: | Poradniki |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-269-3187-1 |
Rozmiar pliku: | 2,4 MB |