Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Funkcjonowanie e-biznesu - ebook

Rok wydania:
2018
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
Produkt niedostępny.  Może zainteresuje Cię

Funkcjonowanie e-biznesu - ebook

Publikacja jest poświęcona tematyce e-biznesu, jego podstawowym problemom, modelom i strategiom wykorzystywanym przez organizacje prowadzące działalność gospodarczą przez Internet. Zawiera omówienia segmentów e-biznesu, ich zalet, wad oraz kluczowych determinantów funkcjonowania i rozwoju tej gałęzi gospodarki. Dotyczy zagadnień związanych z infrastrukturą technologiczną i sprzętową, a także architekturą e-biznesu. Przedstawiono w niej wskazówki pozwalające na harmonizację procesów biznesowych. Szczególną uwagę poświęcono zarządzaniu relacjami z klientem i partnerami biznesowymi, planowaniu zasobów przedsiębiorstwa, zarządzaniu łańcuchem dostaw, wiedzą i przepływami pracy, przetwarzaniu analitycznemu oraz systemom handlu elektronicznego. Zaprezentowano też nowe rozwiązania informatyczne wspierające rozwój e-biznesu. Na uwagę zasługują studia przypadków powszechnie znanych firm działających w środowisku wirtualnym. Każdy rozdział został zakończony pytaniami problemowymi I testem prawda/fałsz.

Książka jest adresowana przede wszystkim do studentów kierunków ekonomicznych i zarządzania, a także wszystkich zainteresowanych tematyką e-biznesu.

Spis treści

Wprowadzenie 9

Rozdział 1. E-biznes – podstawowe problemy 13

1.1. Nowa gospodarka 13

1.2. E-biznes – konceptualizacja terminu 20

1.3. Narodziny i rozwój e-biznesu 25

1.4. Prawne aspekty prowadzenia e-biznesu 26

1.5. Cele wdrożeń rozwiązań e-biznesowych w sferze procesów podstawowych 28

1.6. Zalety i wady e-biznesu 33

1.7. Studia przypadków 36

1.7.1. CCC – wykorzystanie tradycyjnych i internetowych kanałów sprzedaży 37

1.7.2. Kazus Allegro – funkcjonowanie serwisu aukcyjnego 43

1.8. Pytania problemowe 45

1.9. Test Prawda/Fałsz 45

Rozdział 2. Modele działalności e-biznesowej 49

2.1. Relacje pomiędzy podmiotami e-biznesu 49

2.2. Model biznesu i jego znaczenie w e-gospodarce 53

2.3. Klasyfikacje modeli e-biznesu 58

2.3.1. Podstawowe modele biznesu elektronicznego 59

2.3.2. Autorskie modele biznesu elektronicznego 61

2.4. Studia przypadków 66

2.4.1. Allegro – model aukcji elektronicznej 66

2.4.2. Netflix – model abonencki 67

2.4.3. Czytam.pl – model e-sklepu 70

2.4.4. LinkedIn – model pośrednika 72

2.5. Pytania problemowe 74

2.6. Test Prawda/Fałsz 74

Rozdział 3. Strategie i metodyka budowy systemów e-biznesu 77

3.1. Teoretyczne podstawy budowania strategii biznesowych 77

3.2. Strategia e-biznesu – elementy składowe 82

3.3. Czynniki sukcesu strategii e-biznesowej 88

3.4. Strategia tworzenia modeli e-biznesowych 90

3.5. Studia przypadków 93

3.5.1. Morele.net – lider polskiego rynku e-commerce w segmencie dystrybucji IT/consumer electronics 93

3.5.2. YouTube 97

3.6. Pytania problemowe 100

3.7. Test Prawda/Fałsz 100

Rozdział 4. Segmenty e-biznesu 103

4.1. Podstawowe klasyfikacje e-biznesu 103

4.2. E-usługi 105

4.3. E-marketing 109

4.4. E-commerce (handel elektroniczny, handel online, electronic commerce) 122

4.5. Obsługa e-biznesu 127

4.6. Studia przypadków 130

4.6.1. Strategie marketingowe 130

4.6.1.1. Samsung i selfi gwiazd z rozdania Oscarów 2014 130

4.6.1.2. „Like my addiction” Fundacji Addict Aide 131

4.6.1.3. „Czego szukasz w święta” Allegro 132

4.6.1.4. Deadpool – kampania promocyjna filmu 132

4.6.1.5. Dziki Sad/Grupa Żywiec 134

4.6.2. E-usługi 135

4.6.2.1. Historia pojazdu 135

4.6.2.2. Pracuj.pl 135

4.6.2.3. Bankier.pl 136

4.6.2.4. Naszemiasto.pl 137

4.6.2.5. Filmweb.pl 138

4.6.3. E-handel 139

4.6.3.1. Ceneo.pl 139

4.6.3.2. Mall.pl 139

4.7. Pytania problemowe 140

4.8. Test Prawda/Fałsz 141

Rozdział 5. Systemy informatyczne e-biznesu 145

5.1. Infrastruktura technologiczna i sprzętowa biznesu elektronicznego 145

5.2. Systemy informatyczne zarządzania w e-biznesie 149

5.2.1. Zarządzanie relacjami z klientem – CRM (Customer Relationship Management) 152

5.2.2. Zarządzanie relacjami z partnerami biznesowymi – PRM (Partner Relationship Management) 159

5.2.3. Planowanie zasobów przedsiębiorstwa – ERP (Enterprise Resource Planning) 162

5.2.4. Zarządzanie łańcuchem dostaw – SCM (Supply Chain Management) 166

5.2.5. Zarządzanie wiedzą – KM (Knowledge Management) 169

5.2.6. Zarządzanie przepływem pracy – WM (Workflow Management) 172

5.2.7. Przetwarzanie analityczne – BI (Business Intelligence) 175

5.2.8. Systemy handlu elektronicznego – e-commerce 177

5.3. Wybrane nowe rozwiązania informatyczne dla e-biznesu 178

5.3.1. Big Data 179

5.3.2. Przetwarzanie w chmurze (cloud computing) 180

5.3.3. Internet rzeczy 182

5.3.4. Automatyzacja procesów biznesowych 183

5.3.5. Technologie i narzędzia mobilne 184

5.4. Studia przypadków 185

5.4.1. Empik.com – zarządzanie relacjami z klientem 185

5.4.2. Frisco.pl – dostawy na kliknięcie 186

5.4.3. eSKY.pl na skrzydłach systemu ERP Microsoft 187

5.4.4. Wdrożenie systemu Asseco Softlab ERP w Agito S.A. 188

5.4.5. Comarch Business Intelligence w DNB Nord Polska S.A. 190

5.4.6. Integracja systemu e-commerce z Comarch ERP XL w Monnari Trade S.A. 192

5.4.7. System zarządzania zasobami ludzkimi Macrologic w Douglas Polska Sp. z o.o. 194

5.5. Pytania problemowe 195

5.6. Test Prawda/Fałsz 195

Rozdział 6. Praktyczny wymiar e-biznesu 199

6.1. Rozwój e-biznesu w Polsce 199

6.2. Zakładanie i prowadzenie e-biznesu – aspekt organizacyjno-podatkowy 209

6.3. Finansowanie e-biznesu 216

6.4. Studia przypadków 219

6.4.1. Nk.pl (wcześniej nasza-klasa.pl) vs Facebook 219

6.4.2. Allegro vs eBay Polska 222

6.5. Pytania problemowe 223

6.6. Test Prawda/Fałsz 223

Zakończenie 227

Bibliografia 231

Odpowiedzi do Testu Prawda/Fałsz 245

Kategoria: Ekonomia
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8142-099-0
Rozmiar pliku: 2,3 MB

BESTSELLERY

Kategorie: