Facebook - konwersja
Czytaj fragment
Pobierz fragment

Go-Giver. Lider-Rozdawca - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
31 marca 2017
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment
Produkt niedostępny.  Może zainteresuje Cię

Go-Giver. Lider-Rozdawca - ebook

Ta książka świetnie oddaje istotę życia i przywództwa. Gorąco ją polecam.
- John C. Maxwell, autor bestsellerów „New York Timesa”

W doskonale ocenianym bestsellerze Go-Giver. Rozdawca Bob Burg i John David Mann udowodnili, że wiarygodnie opowiedziana historia może przekazać wartościowe idee. W książce Go-Giver. Lider-Rozdawca przedstawiają równie wciągającą historię firmy zmagającej się z problemami i młodego ambitnego menedżera próbującego przewodzić jej w trakcie podejmowania strategicznej decyzji.

Firma Allen & Augustine od dziesięcioleci produkuje wysokiej jakości krzesła. Pracownicy są dumni ze swojej pracy i lojalni wobec właścicieli i zarządu. Jednak ta szanowana firma znalazła się na rozdrożu – musi zmierzyć się z trudną sytuacją gospodarczą, zagraniczną konkurencją i problemami finansowymi. W powietrzu wyczuwalna jest atmosfera niepewności, obawy, a może nawet paniki.

Wtedy w spółce pojawia się Ben ze zleconym przez większą firmę zadaniem przekonania właścicieli i pracowników do zgody na przejęcie Allen & Augustine. Ma to uchronić producenta krzeseł przed upadkiem. Dla Bena sytuacja jest jasna – albo Allen & Augustine zostanie przejęty i zrestrukturyzowany, albo zbankrutuje i zniknie z rynku. Dlaczego więc nikt nie ulega jego argumentom, począwszy od prezesa firmy, a na szeregowych pracownikach kończąc? Czy przed decydującym głosowaniem Ben znajdzie sposób, by przekonać pracowników, będących jednocześnie akcjonariuszami? Czy Allen & Augustine przetrwa, nie tracąc swojej duszy? Śledząc drogę Bena do zrozumienia, że prawdziwy wpływ mniej zależny jest od przejmowania przywództwa niż od jego dawania, znajdziesz zaskakującą odpowiedź na te pytania.

***

Bob Burg jest popularnym mówcą motywacyjnym, który na całym świecie naucza zasad będących istotą książki Go-Giver. Rozdawca. Osiągał znakomite wyniki jako sprzedawca. Jest również autorem Endless Referrals i Adversaries into Allies. Przez American Management Association został zaliczony do 30 najbardziej wpływowych świadomych liderów w biznesie w 2014 roku.

John David Mann jest przedsiębiorcą i autorem zdobywających liczne nagrody książek, w tym Flash Foresight i Czerwonego kręgu z listy bestsellerów „New York Timesa” oraz bestselleru The Slight Edge. Jego napisana wspólnie z Betsy Myers książka Take the Lead została uznana przez Toma Petersa i „The Washington Post” za najlepszą książkę poświęconą przywództwu w 2011 roku.

Spis treści

Okładka

Strona tytułowa

Strona redakcyjna

Opinie

Dedykacja

Spis treści

Wstęp

1. Zdobywanie przywództwa

2. Pytanie

3. Ostatnie piętro

4. Istota wpływu

5. Serce operacji

6. Język siły

7. Praca

8. Ubłocony

9. Narodziny i śmierć

10. Blizna na duszy

11. Robbie

12. Chaos

13. Mowa

14. Oddawanie przywództwa

Manifest Bena

Wskazówki do dyskusji

Pytania do autorów

Podziękowania

O autorach

Kategoria: Zarządzanie i marketing
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8087-852-5
Rozmiar pliku: 1,6 MB

FRAGMENT KSIĄŻKI

Recenzje

„Pięć praw to sama piękność w swojej prostocie, ale to umiejętności pisarskie Manna i Burga wznoszą je z poziomu zwykłej motywacji do prawdziwej inspiracji”.

Scott Allen, publicysta Fastcompany.com i współautor The Virtual Handshake

„Go-Giver idealnie pokazuje, jak odnieść sukces w biznesie i życiu. Burg i Mann znakomicie rozumieją, jak pomaganie innym pomaga nam samym. Szczerze polecam tę książkę”.

dr Ivan Misner, autor Masters of Success i założyciel BNI

„Go-Giver to coś więcej niż świetna książka! Przewróci do góry nogami twój sposób postrzegania biznesu i życia. Pomoże ci również na każdym etapie kariery”.

Cameron Johnson, autor You Call the Shots

„Od czasu do czasu wydaje się książkę mówiącą dokładnie to, co świat powinien usłyszeć. Go-Giver jest jedną z tych rzadkich książek”.

Kendra Todd, zwyciężczyni The Apprentice 3 i gospodyni programu My House Is Worth What?

„Wielki lider jest służebnym liderem. W Go-Giverze przedstawiona jest znakomita opowieść o tym, jak odnieść sukces, służąc innym”.

Ori Brafman, współautor The Starfish and the Spider

„Wyzwalające spojrzenie na życie. Według mnie każdy powinien przeczytać Go-Givera”.

dr David J. Walker, dyrektor Los Angeles Center of Religious Science i autor You Are Enough

„Sercem Go-Givera jest filozofia – a w zasadzie sposób życia – który zdecydowanie wzmocni twój biznes, wzbogaci twoje życie i zostawi znaczący ślad w otaczającym cię świecie”.

Gary Keller, założyciel i prezes Keller Williams Realty, autor The Millionaire Real Estate Agent

„Burg i Mann podjęli skomplikowaną grę biznesową i wygrali ją z godną pozazdroszczenia celnością”.

Philip E. Harriman, laureat tytułów Chartered Life Underwriter i Certified Financial Planner, prezes, członek Million-Dollar Round Table w 2007 roku

„Go-Giver to znakomita książka – zachwycająca od pierwszej do ostatniej strony. Z pewnością pozytywnie cię zainspiruje”.

Peggy McColl, autorka bestselera Your Destiny Switch

„Donośny głos obwieszczający nową erę w biznesie. Idea Go-Givera jest nie tylko lepszym sposobem prowadzenia biznesu – jest jedynym słusznym sposobem”.

Jennifer Kushell, autorka bestselera Secrets of the Young and Successful, założycielka YSN.com

„W erze skupionej na braniu Go-Giver jest ważnym i odświeżającym spojrzeniem na to, co jest naprawdę istotne w drodze do »niebotycznego sukcesu«. Miałam łzy w oczach, gdy kończyłam czytać tę książkę”.

Traci Fenton, założycielka i prezeska WorldBlu.Inc.

„Burg i Mann opowiadają poruszającą historię, która przypomina nam wszystkim, że dawanie nie jest spłatą długu, lecz sianiem ziarna”.

Jim Stovall, autor Bezcennego daru

„Go-Giver jest klejnotem wypełnionym niepospolitą mądrością i niespotykaną głębią. Lektura niezbędna wszystkim, którzy chcą od życia czegoś więcej”.

Gerhard Gschwandtner, wydawca i założyciel Selling Power

„Go-Giver powinien znaleźć się w rękach każdego team-lidera i handlowca. Jestem głęboko przekonany, że ta filozofia może odmienić sposób, w jaki świat robi interesy”.

Frank Maguire, były wiceprezes FedEx i KFC, były dyrektor ABC i American Airlines, prezes i dyrektor zarządzający Hearth Communications

„Go-Giver odkrywa sekret osób odnoszących mega sukcesy – osobiste bogactwo jest produktem ubocznym działań na rzecz lepszego świata”.

Paul Zane Pilzer, autor bestselera The Wellness Revolution, dwukrotny doradca ekonomiczny prezydenta Stanów ZjednoczonychWstęp

Kilka lat po pierwszym wydaniu książki Go-Giver. Rozdawca nasunęła się nam pewna refleksja.

Nasza „krótka opowieść o wielkiej koncepcji biznesowej” dzięki tłumaczeniom znana była już na całym świecie, a u nas, w Stanach Zjednoczonych, cieszyła się dużym uznaniem. Duże i małe firmy wcielały w życie zawarte w niej idee, rozwijając swoje biznesy i tworząc w nich kulturę Rozdawców. Wydaliśmy również opartą na niej drugą książkę – poradnik Go-Giver. Rozdawcy sprzedają więcej, w którym przedstawiliśmy doświadczenia kilkudziesięciu różnych osób. Naszym celem była odpowiedź na pytanie: „Czy w prawdziwym życiu nasza rewelacyjna teoria naprawdę działa?”. (Oczywiście odpowiedź brzmi: tak). Bob na całym świecie szkolił osoby, które chciały zostać certyfikowanymi propagatorami idei Rozdawców. Nawet w szkołach zaczęto korzystać z tej koncepcji, a my zaczęliśmy pracować nad odpowiednim przewodnikiem dla nauczycieli.

Wiele się działo.

A jednak wydawało się nam, że Pindar ma do powiedzenia o wiele więcej.

Przypominamy, że Pindar jest tajemniczą postacią z pierwszej części Go-Givera – mentorem, który wprowadza naszego zmagającego się z rzeczywistością bohatera w Pięć Praw Niebotycznego Sukcesu. Prawa te wynikają z założenia, że dawanie jest kluczem do bogactwa i spełnienia. Jednym z tych Pięciu Praw jest Prawo Wpływu, które mówi, że twój wpływ zależy od tego, czy jesteś gotów stawiać interesy innych ludzi na pierwszym miejscu. Pomyśleliśmy, że Pindar chciałby, żebyśmy lepiej wyjaśnili tę koncepcję, że on i jego przyjaciele mają coś do powiedzenia na temat przywództwa.

Zadaliśmy sobie pytanie: Skoro na świecie wydano niezliczone książki na temat przywództwa, czy istnieje jakiś wystarczający powód, dla którego powinniśmy dorzucić do tego stosu naszą cegiełkę?

Co na to odpowiedziałby Pindar? Z pewnością cieszyłby się z tych wszystkich książek i propagowanych przez nie idei. Nie byłby jednak sobą, gdyby nie powiedział, co sam myśli na temat tego, czym jest prawdziwe przywództwo. Bez wątpienia spojrzałby na obiegowe poglądy w niekonwencjonalny sposób, odnajdując w samym ich środku jakiś paradoks. Tak jak mówił w Go-Giverze. Rozdawcy: „każda prawda, wszystko, co widzimy, zawiera w sobie odrobinę sprzeczności (…), żeby było ciekawiej”.

W ostatnich latach całkiem spora grupa czytelników zadawała nam pytanie: „Czy idee Rozdawców sprawdzają się również w zakresie przywództwa? Jak wygląda kierujący się nimi lider?”.

Ta książka jest próbą odpowiedzi na to pytanie.

Napisaliśmy ją i opublikowaliśmy w 2011 roku pod tytułem: It’s Not About You (ang. To nie o tobie). Tytuł wydawał się nieźle oddawać główne przesłanie książki Go-Giver. Rozdawca – założenie, że przesunięcie uwagi z otrzymywania na dawanie, ze mnie na innych, prowadzi do lepszych i często niespodziewanych rezultatów. Był całkowicie uzasadniony. A przynajmniej tak nam się wydawało.

Docierały jednak do nas odmienne opinie. Wielu czytało tytuł It’s Not About You i myślało: „Skoro to nie jest książka o mnie, to chyba nie ma sensu jej czytać”. Po niedługim czasie uświadomiliśmy sobie, że taki tytuł nie oddaje jednoznacznie rzeczywistej treści książki.

Dlatego nasi niesłychanie wspierający nas współpracownicy z wydawnictwa Portfolio/Penguin zgodzili się, żebyśmy nadali jej nowy tytuł i ubrali w nową szatę graficzną, dzięki czemu powstała książka, którą trzymasz w ręku.

Uważni czytelnicy zauważą również, że dokonaliśmy paru zmian w treści, szczególnie w końcowych rozdziałach oraz w piątym i ostatnim kluczu Bena do legendarnego przywództwa. Zrobiliśmy to, aby lepiej ubrać w słowa ostateczne nauki, które pobrał Ben – istotę sekretu przywództwa według Pindara. Możliwość wydobycia prawdziwego sensu tej historii i podzielenia się nim z tobą jest ekscytująca.

A prawda jest taka, że jest to książka poświęcona tobie. Jest poświęcona tobie i temu, co się stanie, jeśli uczynisz ją książką o innych. Jest o tym, jak zwiększyć swój wpływ przez rezygnowanie z niego – typowy paradoks Pindara.

Ta krótka historia mówi o ważnych sprawach – o wizji i empatii, o wpływie i charakterze, o stracie i triumfie. Będą one jednak tylko czystą abstrakcją zapisaną na kartach książki, dopóki nie zostaną wcielone w życie.

W tym miejscu zaczyna się twoja rola.

Nie musisz być prezesem, premierem czy prezydentem. Nie musisz zarządzać swoją organizacją ani kierować własną firmą. Nawet jeśli nie zajmujesz tradycyjnie rozumianej „pozycji lidera”, możesz wpływać na innych, inspirować ich i wspierać, być katalizatorem ich rozwoju. Dawać im natchnienie i nieustanną pomoc w osiąganiu sukcesów.

Innymi słowy, by być liderem, a przez to nadawać światu właściwy kierunek.

Bob Burg i John David Mann
mniej..

BESTSELLERY

Kategorie: