Facebook - konwersja
Czytaj fragment
Pobierz fragment

  • Empik Go W empik go

Jak pisać pracę magisterską? - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
10 kwietnia 2014
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment

Jak pisać pracę magisterską? - ebook

Na co dzień niewielu z nas przywiązuje wagę do sposobu wypowiadania czy budowy wypowiedzi. Przyczyna jest prosta: mówimy po polsku, myślimy po polsku, a więc i piszemy po polsku, bywają jednak momenty, gdy cała nasza niewiedza językowa zostaje obnażona – jednym z nich jest moment składania pracy magisterskiej. W publikacji Marii Węglińskiej każdy, nie tylko student kierunków pedagogicznych, odnajdzie zbiór wskazówek, porad, metod i reguł, pozwalających stworzyć doskonałą pod względem formalnym pracę. Jasny, przejrzysty układ, zwięzłość stylu i mnogość przykładów dodatkowo ułatwiają korzystanie z poradnika. Dodatkową zaletą jest mini zbiór utartych zwrotów językowych, połączony ze wskazówkami natury tak delikatnej, jak dobre maniery przyszłego autora. Wartość metodyczną książki przypieczętował oszałamiający sukces wydawniczy: aż dziewięć wydań w ciągu zaledwie dziesięciu lat!

Jest to książka niezbędna dla studentów - uczestników seminariów magisterskich, głównie kierunków humanistycznych.

Pozycja składa się z trzech części. Pierwsza zawiera głównie wybrane definicje podstawowych pojęć, zwłaszcza metodologicznych, które będą pomocne zarówno na etapie konceptualizacji i planowania badań empirycznych, jak i w trakcie redagowania pracy. Zawiera ona także ważne elementy wiedzy metodologicznej, związane z klasyfikacją metod badań, rodzajami badań, grupami czynników różnicujących oraz procedura badawczą. Część druga przedstawia konstrukcję pracy jako całości. Część trzecia zawiera zestaw wyrażeń i zwrotów związanych z rozpoczęciem, zakończeniem różnych rozdziałów pracy, z prezentacją i analizą danych empirycznych.

Wszystkie uwagi zamieszczone w tej pracy mają charakter życzliwych uwag, a nie sztywnych i bezwzględnie obowiązujących norm.

Spis treści

Wprowadzenie

Część pierwsza

  1. Aparatura pojęciowa związana z metodologią

1.1.           Temat pracy

1.2.           Cel badań

1.3.           Problem

1.4.           Hipoteza

1.5.           Zmienne i ich graficzne przedstawienie

1.6.           Co oznacza słowo „wskaźnik”? Rodzaje wskaźników. Dobór i interpretacja wskaźników

1.7.           Klasyfikacja metod badań

1.8.           Pojęcie metody badań

1.9.           Techniki badawcze

1.10.       Narzędzie badawcze

1.11.       Eksperyment pedagogiczny

1.12.       Monografia pedagogiczna

1.13.       Metoda indywidualnych przypadków

1.14.       Metoda sondażu diagnostycznego

1.15.       Co nazywamy obserwacją?

1.16.       Wywiad

1.17.       Ankieta

1.18.       Określenie analizy dokumentów

1.19.       Pojęcie testu osiągnięć szkolnych

1.20.       Arkusz obserwacyjny

1.21.       Kwestionariusz

1.22.       Skala

1.23.       Kategoryzacja

1.24.       Korelacja

1.25.       typ badań

1.26.       Badania diagnostyczne

1.27.       Grupy czynników

1.28.       Etapy badań pedagogicznych

 

Część druga

  1. strona formalno-językowa pracy

2.1.           Strona tytułowa

2.2.           Struktura pracy

2.3.           Wstęp (słow. wstępne, zagadnienia wstępne, wprowadzenia0

2.4.           Układ rozdziału

2.5.           Struktura części teoretycznej

2.6.           Struktura rozdziału metodologicznego

2.7.           Definicja pojęć

2.8.           Zakończenie pracy

2.9.           Tabela

2.10.       Wykres i tabela

2.11.       Przypisy

2.12.       Bibliografia

2.13.       Załączniki

2.14.       Akapit

2.15.       Wybór formy czasowników

2.16.       Wyrazy spajające treść

2.17.       Rejestr niektórych wyrażeń i zwrotów metatekstowych podkreślających porządek i logiczność wypowiedzi

2.18.       Słownictwo wyrażające stosunek piszącego do własnej wypowiedzi, wyrazy oceniające

2.19.       Zestaw zwrotów nawiązujących do wypowiedzi zarówno przedmówców, jak i własnych, wcześniejszych

2.20.       Zwroty grzecznościowe

2.21.       Przepisywanie na maszynie

 

Część trzecia

  1. Zestaw wyrażeń i zwrotów pomocnych w redagowaniu pracy

3.1.           Jak zatytułować rozdział teoretyczny?

3.2.           Zestaw wyrażeń określających podstawy metodologiczne i organizację badań

3.3.           Zwroty służące wprowadzeniu definicji

3.4.           Zestaw określeń pomocnych w formułowaniu hipotez

3.5.           Jak rozpocząć rozdział – przykłady

3.6.           Typowe sformułowania dotyczące zapowiedzi wprowadzenia

tabeli

3.7.           Rejestr proponowanych sformułowań rozpoczynających analizę danych

3.8.           Słownictwo stosowane przy analizie i interpretacji danych

3.9.           Wprowadzenie cytatu

3.10.       Sformułowania służące wprowadzaniu przykładów

3.11.       Zestaw wyrażeń określających nasilenie

3.12.       Przykłady wypowiedzi podsumowujących rozdział (podsumowanie rozdziału; wnioski; uwagi końcowe; wnioski ogólne; podsumowanie i wnioski)

3.13.       Zestaw sformułowań rozpoczynających zakończenie pracy

 

Bibliografia (wybrane pozycje)

Kategoria: Pedagogika
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-7587-381-8
Rozmiar pliku: 3,9 MB

FRAGMENT KSIĄŻKI

Wprowadzenie

Do opracowania niniejszego poradnika skłoniły mnie własne doświadczenia związane z pracą na uczelni wyższej, gdzie wielekroć pełniłam rolę promotora oraz recenzenta magisterskich prac.

Przygotowanie materiału merytorycznego i jego przekazanie w od- powiedniej formie nastręcza wiele problemów, szczególnie kiedy przed tym zadaniem stoimy po raz pierwszy, a w takiej sytuacji znajdują się studenci.

Publikacja składa się z trzech części. Pierwsza zawiera głównie wybrane definicje podstawowych pojęć, zwłaszcza metodologicznych (np. metoda, technika, narzędzie badawcze itp.), z różnych źródeł. Będą one pomocne zarówno na etapie konceptualizacji i planowania badań empirycznych, jak i w trakcie redagowania pracy. W części tej zawarte są także ważne elementy wiedzy metodologicznej, związane z klasyfikacją metod badań, rodzajami badań, grupami czynników różnicujących oraz procedurą badawczą. Wiedza ta zawarta jest w różnych opracowaniach, nie zawsze dostępnych nauczycielom studiującym zaocznie (utrudniony kontakt z czytelnią ze względu na miejsce zamieszkania).

Istotne znaczenie dla wyobrażenia sobie struktury pracy magis- terskiej mogą mieć treści zawarte w drugiej części, bowiem ukazują one konstrukcję pracy jako całości i poszczególnych jej elementów. W tej części zawarte są także inne treści związane ze stroną formalną i językową pracy.

Część trzecia zawiera zestaw wyrażeń i zwrotów związanych z rozpoczęciem, zakończeniem różnych rozdziałów pracy, z prezentacją i analizą danych empirycznych.

Jestem przekonana, że jeśli Czytelnik zrozumie istotę problemów związanych z pisaniem pracy, to pomysłów mu nie braknie. I właśnie temu celowi służą trzy części poradnika, ponieważ ukazują:

- różnorodność definicji (istnieje możliwość ich porównania i wybrania najodpowiedniejszych dla celów badawczych własnej pracy lub korzystania z jeszcze innych źródeł);
- strukturę pracy od strony formalnej (zgodną z aktualnymi wymaganiami);
- możliwość zastosowania w redagowaniu pracy różnych wyrażeń i zwrotów.

Uważam, że ukazana wielość podejść od strony aparatury pojęciowej, formalnej i językowej, zachęci nie tylko do korzystania z wybranych wzorów, przykładów, ale także do szukania własnych rozwiązań.

Jak korzystać z poradnika? Przede wszystkim należy zapoznać się z nim w całości jeszcze przed rozpoczęciem redagowania pracy. Następnie trzeba zastanowić się nad wyborem określonego wzoru, jeśli oczywiście nie został on wcześniej ustalony w ramach seminarium magisterskiego. Na koniec wypada jeszcze wspomnieć o korzystaniu z różnych słowników oraz książek naukowych bądź popularnonaukowych, które pogłębią wiedzę i pomogą w szukaniu innych rozwiązań, niepodanych w poradniku.

Niniejszą pracę pisałam głównie z myślą o moich seminarzystach na kierunku nauczanie początkowe.

Pragnę na koniec podkreślić, że wszystkie uwagi, które umieściłam w tym poradniku, mają charakter życzliwych wskazówek – nie zaś sztywnych i bezwzględnie obowiązujących norm.

Maria Węglińska
mniej..

BESTSELLERY

Kategorie: