Jak radzić sobie z agresywnymi ludźmi - ebook
Jak radzić sobie z agresywnymi ludźmi - ebook
Jest to poradnik zawierający przydatne sposoby radzenia sobie z agresywnymi osobami, radzi jak należy postępować, żeby skutecznie rozwiązywać konflikty. Przedstawia co powinniśmy robić, aby unikać konfrontacji z agresywnymi osobami oraz jak ich uspokoić i co zrobić, żeby ich nie zdenerwować. Przyda się pracodawcom, którzy chcą radzić sobie z agresywnymi klientami i pracownikami, we własnej firmie oraz osobom chcącym dowiedzieć się czemu ludzie bywają agresywni i jak ujarzmić agresje u tych osób.
Kategoria: | Psychologia |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-8245-695-0 |
Rozmiar pliku: | 1 021 KB |
FRAGMENT KSIĄŻKI
Przyczyny nieuzasadnionego konfrontacyjnego i wrogiego zachowania są liczne i często złożone. Przyczyny mogą zawierać i nie są ograniczone do patologicznego gniewu, agresji, hiper-patologicznego zastraszania, narcystycznej wściekłości, traumatycznego stresu, choroby, urazu mózgu, uzależnień i kryzysu życiowego. W niektórych przypadkach jest to po prostu normalna osoba, która ma zły dzień. W innych przypadkach możemy mieć do czynienia z socjopatą lub psychopatą.
Niezależnie od powodu ważne jest, aby reagować proaktywnie i skutecznie, gdy w grę wchodzą nasze prawa, interesy i bezpieczeństwo. Poniżej znajdują się podstawowe przykłady radzenia sobie z agresywnymi i wrogimi ludźmi. Nie wszystkie z tych pomysłów mogą mieć zastosowanie w naszej konkretnej sytuacji. Po prostu wykorzystajmy to, co działa, a resztę zostawmy, gdy w danym momencie nie skutkuję, jednak pozostałe przykłady mogą mieć zastosowanie do innych ludzi, na których możemy trafić w przyszłości, dlatego warto i z nimi się zapoznać.Korzystajmy z asertywnej i skutecznej komunikacji
Unikajmy interakcji z agresorami, chyba że absolutnie musisz, lub nie mamy innego wyjścia. Kiedy musimy sobie z tym poradzić, wzmocnijmy swoją pozycję, wykorzystując umiejętności asertywnej komunikacji. Przykładami asertywnej odmowy są:
nie ma mowy,
przepraszam,
nie, dziękuję,
myślę, że nie,
niestety nie,
niemożliwe,
nie tym razem
nie teraz,
na pewno nie,
w żadnym wypadku,
nie będę,
mało prawdopodobne,
może innym razem,
nie jestem zainteresowany,
to nie dla mnie,
to nie moja sprawa,
nie dzisiaj,
chciałbym pomóc, ale,
gdybym tylko mógł.Poznajmy swoje podstawowe prawa człowieka
Najważniejszym pomysłem, o którym należy pamiętać, gdy mamy do czynienia z trudną osobą, jest poznanie swoich praw i rozpoznanie, kiedy są one łamane.
Dopóki nie krzywdzimy innych, mamy prawo występować w obronie siebie i swoich praw. Z drugiej strony, jeśli wyrządzimy krzywdę innym, możemy utracić te prawa. Oto niektóre z podstawowych praw człowieka:
Mamy prawo do wyznaczania własnych priorytetów.
Mamy prawo powiedzieć „nie” bez poczucia winy.
Mamy prawo do traktowania nas z szacunkiem.
Mamy prawo mieć inne zdanie niż inni.
Mamy prawo do wyrażania swoich uczuć, opinii i pragnień.
Mamy prawo otrzymać to, za co płacimy.
Mamy prawo do tworzenia własnego, szczęśliwego i zdrowego
życia.
Mamy prawo do opieki i ochrony przed zagrożeniem fizycznym,
psychicznym lub emocjonalnym.
Podstawowe prawa człowieka są oparte na Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka ONZ, prawach wielu demokratycznych krajów chroniących przed nadużyciami, wyzyskiem i oszustwami, w Polsce większość praw zapisanych jest w Konstytucji Rzeczpospolitej.
Te podstawowe prawa człowieka określają nasze granice.