Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Konteksty aktywności artystycznej osób z niepełnosprawnością - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
Lipiec 2014
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
51,22

Konteksty aktywności artystycznej osób z niepełnosprawnością - ebook

Przedmiotem publikacji jest wieloaspektowo ujęta działalność ukierunkowana na aktywność artystyczną osób z niepełnosprawnością. Warto wiedzieć, że udział w działaniach artystycznych jeszcze do niedawna nie był dany tej grupie osób; nie doceniano, lekceważono i marginalizowano wszelkie tego rodzaju próby. Okazuje się, że aktywność ta może stanowić specyficzną relację międzyludzką, w ramach której postawa prospołeczna, komunikacja, empatia oraz tolerancja znajdują swoje cenne, niepowtarzalne ujście.

Podstawowym założeniem autora stały się studia nad wspomnianą grupą osób, uwikłanych w nurtujące sprawy realiów działań artystycznych, oraz nad możliwymi perspektywami rozwoju i aktywności twórczej tych osób, zarówno w wyniku intencjonalnych procesów edukacyjnych, terapeutycznych, myślenia twórczego, kreatywnej postawy, jak i spontanicznie zróżnicowanych procesów oraz uwarunkowań w ich aktywizacji twórczej lub/i odtwórczej w kulturze.

Spis treści

Wstęp

Rozdział 1. Wyzwania i wyznaczniki rozwoju aktywności artystycznej osób z niepełnosprawnością

1.1. Wokół identyfikacji pojęcia aktywność artystyczna
1.2. Struktura form aktywności artystycznej
1.3. Koncepcja uczestnictwa artystycznego osób z niepełnosprawnością
1.4. Aktywność artystyczna z perspektywy pedagogiki specjalnej
1.5. Zagrożenia aktywności artystycznej osób z niepełnosprawnością
1.6. Determinanty aktywności artystycznej w życiu i edukacji

Rozdział 2. Kierunki biegu aktywności artystycznej osób z niepełnosprawnością

2.1. Podmiotowość biegu uczestnictwa artystycznego osób z niepełnosprawnością
2.2. Bieg rozwoju kompetencji zaangażowania twórczego osób z niepełnosprawnością
2.3. Uwarunkowania zewnętrzne uczestnictwa artystycznego osób z niepełnosprawnością
2.4. Osobowe uwarunkowania uczestnictwa artystycznego osób z niepełnosprawnością
2.5. Obiektywizacja działań twórczych uczestników aktywności artystycznej
2.6. Równowaga przeżyć osobistych uczestników aktywności artystycznej

Rozdział 3. Teoretyczno-praktyczne możliwości kreowania aktywności artystycznej osób z niepełnosprawnością

3.1. Wybrane aspekty uwarunkowań rozwoju aktywności artystycznej osób z niepełnosprawnością (na przykładzie pracy placówek specjalnych)
3.2. Niektóre inicjatywy wspierające rozwój aktywności artystycznej osób z niepełnosprawnością
3.2.1. Fenomen dźwięku jako cenne źródło rozwoju aktywności osób z niepełnosprawnością
3.2.2. Technika dialogu światła i muzyki w inspiracji muzycznej osób z niepełnosprawnością
3.2.3. Edukacja pozaszkolna w orkiestrze
3.2.4. Gościnne koncerty orkiestry Mazowiacy
3.2.5. Bajki muzyczne
3.2.6. Pantomimiczne układy choreograficzne

Rozdział 4. Pedagogiczno-etyczne aspekty włączania osób z niepełnosprawnością do kultury artystycznej

4.1. Aspekty pedagogiczne uwrażliwiania środowisk sztuką artystyczną osób z niepełnosprawnością
4.2. Wybrane uwarunkowania etyczne postępowania aktywizującego artystycznie osoby z niepełnosprawnością

Zakończenie

Bibliografia

Kategoria: Pedagogika
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-7930-371-7
Rozmiar pliku: 9,9 MB

BESTSELLERY

Kategorie: