Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Kontrole i kary ITD - jak się od nich odwołać - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
21 kwietnia 2016
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
Produkt niedostępny.  Może zainteresuje Cię

Kontrole i kary ITD - jak się od nich odwołać - ebook

Często zdarza się, że przewoźnicy, którzy dostali karę od Inspekcji Transportu Drogowego, uważają, że zostali ukarani niesłusznie. Twierdzą, że nie naruszyli przepisów albo że winien jest ktoś inny lub że przyczyną naruszenia były po prostu niesprzyjające okoliczności. Oczywiście – w takiej sytuacji można się odwołać od kary, ale trzeba wiedzieć jak. Niestety wiele skarg jest bowiem rozpatrywana przez ITD negatywnie, gdyż mało kto potrafi napisać dobre odwołanie, poparte przepisami prawa. Z pomocą przychodzą w tej książce doświadczeni eksperci, którzy zetknęli się w swojej pracy z tysiącami odwołań i doskonale wiedzą, co działa, a co nie. Nasi doradcy podpowiadają Czytelnikom, jak pisać odwołania, żeby zostały rozpatrzone pozytywnie i jakich błędów unikać, żeby nie odebrać sobie szansy na sukces. Omawiają zarówno odwołania pisane do Inspekcji Transportu Drogowego, jak i skargi do sądu na decyzje ITD. Przedstawiają też orzeczenia sądów w sprawach związanych z transportem drogowym – można w nich znaleźć wiele wskazówek, które kary nakładane na przewoźnika są zasadne, a które nie.

Spis treści

Spis tresci

Wstęp

Rozdział 1. Kto odpowiada za naruszenia przepisów transportowych

1.1. Kary dla kierowców

1.2. Kary dla właścicieli firm

1.3. Kary dla zarządzających transportem

1.4. Zarządzający transportem w firmach prowadzących przewozy na potrzeby własne

1.5. Gdy właściciel jest zarządzającym lub kierowcą

1.6. Gdy kierowca to zarządzający transportem

1.7. Kary dla innych uczestników transportu

Rozdział 2. Wysokość kar

2.1. Górna granica kary dla przewoźników

2.2. Dla zarządzających i kierowców nie ma limitów

Rozdział 3. Jak wyglądają kontrole Inspekcji Transportu Drogowego

3.1. Kontrola drogowa

3.1.1. Przebieg kontroli drogowej

3.1.2. Naruszenia kierowców

3.1.3. Grzywny dla zarządzającego transportem

3.1.4. Sankcje dla podmiotu wykonującego przewóz drogowy

3.2. Kontrola ITD w siedzibach firm transportowych

3.2.1. Zawiadomienie o kontroli

3.2.2. Przesunięcie terminu podjęcia kontroli

3.2.3. Likwidacja lub zawieszenie działalności

3.2.4. Czas trwania kontroli

3.2.5. Książka kontroli

3.2.6. Zakres kontroli

Rozdział 4. Kiedy firma transportowa może się uchronić przed zapłaceniem kary nałożonej przez ITD

4.1. Jak można się uchronić przed płaceniem kary

4.1.1. Kiedy uznaje się, że zapewniliśmy właściwą organizację pracy

4.1.2. Kiedy uznaje się, że zapewniliśmy właściwą dyscyplinę pracy

4.1.3. Jak wykazać, że zapewniliśmy prawidłowe zasady wynagradzania

4.1.4. Kiedy uznaje się, że przewoźnik nie miał wpływu na powstanie naruszenia

4.2. Szczególne zasady odpowiedzialności na podstawie ustawy o ruchu drogowym

Rozdział 5. Odwołania firm transportowych od kar ITD – jakich argumentów warto użyć, a jakich nie

5.1. Wymagania formalne, które musi spełnić odwołanie

5.2. Jakich argumentów warto użyć w odwołaniu

5.3. Błędy inspektorów w zakresie ustaleń

5.4. Błędy inspektorów w zakresie prawa materialnego

5.5. Błędy inspektorów w zakresie prawa procesowego

5.6. Jakiej argumentacji nie używać

5.7. Które wnioski dowodowe będą skuteczne

Rozdział 6. Kiedy i jak przewoźnik może złożyć do sądu skargę na karę ITD

6.1. Kiedy uzyskamy umorzenie kary

6.2. Kiedy są szanse na zmniejszenie kary

6.3. Kiedy nie warto wnosić skargi do sądu

6.4. Przedłużenie postępowania może się opłacać

6.5. Na jakie decyzje ITD można złożyć skargę

6.6. Kiedy i jak wnieść skargę

6.7. Co powinna zawierać skarga

6.8. Kto może być pełnomocnikiem

6.9. Koszty postępowania przed sądem administracyjnym

6.10. Jak będzie przebiegał proces

6.11. Co zrobić, gdy się spóźnimy

6.12. Co zrobić, gdy wyrok jest dla nas negatywny

Rozdział 7. Przykładowe orzeczenia sądów w sprawach dotyczących kar nakładanych na przewoźników

7.1. Wyroki w sprawie zwolnienia przewoźnika z kary

7.1.1. ITD przy nakładaniu kary musi wziąć pod uwagę wszystkie okoliczności

7.1.2. Odpowiedzialność załadowcy za przeładowanie pojazdu

7.1.3. Zła sytuacja finansowa przewoźnika nie zawsze skutkuje umorzeniem kary

7.1.4. Zmiana przepisów nie zwalnia z odpowiedzialności za naruszenia

7.1.5. Nie można usprawiedliwiać naruszenia chorobą pracownika

7.1.6. Konsekwencje postępowania kierowcy obciążają przewoźnika

7.1.7. ITD musi zbadać aktualną sytuację przewoźnika, rozpoznając wniosek o umorzenie kary

7.2. Wyroki w sprawie kar za naruszenia przepisów o czasie pracy kierowców

7.2.1. Rejestr GPS to nie dokumentacja czasu pracy

7.2.2. W trakcie odpoczynku nie można jeździć z otwartym tachografem

7.2.3. Kara może zostać nałożona na podstawie ewidencji czasu pracy

7.3. Kary za brak licencji, zezwoleń i zaświadczeń

7.3.1. Wspólnicy spółek cywilnych nie mogą być karani oddzielnie

7.3.2. Zaświadczenie na przewozy na potrzeby własne trzeba mieć przy sobie

7.3.3. Po ogłoszeniu upadłości przewoźnika wygasa jego licencja

7.3.4. Pojazdem bez licencji nie wolno nic przewozić

7.3.5. Zamiast świadectwa ATP wystarczy tabliczka

7.4. Kary w związku z przewozami osób

7.4.1. Kierowca musi sprawdzić dokumenty zagranicznych pasażerów

7.4.2. Wyposażenie autobusu to nie jego warunki techniczne

Rozdział 8. Wzory pism

8.1. Odwołanie od decyzji o karze za brak licencji do GITD

8.2. Odwołanie od decyzji o karze za nierejestrowaniu za pomocą tachografu wskazań w zakresie prędkości pojazdu, aktywności kierowcy i przebytej drogi do GITD

8.3. Odwołanie od decyzji o karze za naruszenie obowiązku sczytywania danych z karty kierowcy do GITD

8.4. Odwołanie od decyzji o karze za nieprawidłowy przewóz towarów niebezpiecznych do GITD

8.5. Skarga na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego

8.6. Sprzeciw zarządzającego transportem od wyroku nakazowego

8.7. Odwołanie od decyzji w sprawie utraty dobrej reputacji nałożonej przez starostę

8.8. Wniosek do GITD o ponowne rozpatrzenie sprawy dotyczącej utraty dobrej reputacji

Rozdział 9. Taryfikator kar

9.1. Załącznik nr 1 do ustawy o transporcie – kary dla kierowców

9.2. Załącznik nr 2 do ustawy o transporcie – kary dla osób zarządzających przedsiębiorstwem transportowym, transportem w przedsiębiorstwie oraz innych osób wykonujących czynności związane z przewozem drogowym

9.3. Załącznik nr 3 do ustawy o transporcie – kary dla firmy wykonującej

przewóz drogowy

Podstawa prawna

Kategoria: Inne
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-269-4889-3
Rozmiar pliku: 3,8 MB

BESTSELLERY

Kategorie: