Facebook - konwersja
Czytaj fragment
Pobierz fragment

Kryteria oceny ofert po nowelizacji ustawy pzp - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
Kwiecień 2015
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment
Produkt niedostępny.  Może zainteresuje Cię

Kryteria oceny ofert po nowelizacji ustawy pzp - ebook

Publikacja zawiera:
• Obszerne omówienie tematyki kryteriów oceny ofert po zmianach,
• Konkretne przykłady kryteriów oceny oferty możliwych do zastosowania w przetargu,
• Orzecznictwo Krajowej Izby Odwoławczej oraz odpowiedzi ekspertów na najczęściej się pojawiające problemy.
Publikacja skupia się na praktycznych przykładach, które ilustrują, w jaki sposób wyznaczać kryteria oceny ofert po nowelizacji i nie naruszyć nowych przeisów ustawy Pzp.

Spis treści

Spis treści
Wstęp
Dobór kryteriów oceny ofert
Kryteria przed zmianami
Patologia cenowa
Kryteria po nowelizacji
Określenie kryteriów oceny ofert
Porównanie ofert
Dodatkowe kryteria
Ocena ofert na podstawie ceny
Powszechność i dostępność
Zdaniem UZP
Licytacja elektroniczna
Sposób oceny
Wskazówki UZP
Całość zamówienia
Cena i marża
Pozacenowe kryteria oceny ofert
Formułowaniu kryteriów pozacenowych
Dobór kryterium pozacenowego a elementy subiektywizmu
Ocena ofert w kontekście przyjętych kryteriów
Przykładowe kryteria oceny ofert
Kryteria oceny ofert w pytaniach i odpowiedziach
W zamówieniach publicznych na dostawy artykułów spożywczych i paliwa można zastosować wyłącznie kryterium ceny
Przy obliczaniu wagi kryteriów warto posłużyć się wzorem matematycznym
Usługa druku książki nie musi mieć powszechnego charakteru i ustalonych standardów jakościowych
Kryteria oceny ofert w orzecznictwie Krajowej Izby Odwoławczej
Zamawiający może wyznaczać dodatkowe kryteria oceny ofert
Ograniczenie dostępu do zamówienia musi być oceniane przez pryzmat uzasadnionych potrzeb zamawiającego
KIO definiuje, czym są usługi powszechnie dostępne, o ustalonych standardach jakościowych w świetle nowelizacji
Zastosowanie dwóch kryteriów cenowych należy uznać za wadę postępowania
Kategoria: Zamówienia publiczne
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-269-3911-2
Rozmiar pliku: 281 KB

FRAGMENT KSIĄŻKI

Kryteria oceny ofert w orzecznictwie Krajowej Izby Odwoławczej

Zamawiający może wyznaczać dodatkowe kryteria oceny ofert

Działanie zamawiającego, który za pomocą dodatkowych kryteriów przyznaje punktację za każde zrealizowane zamówienie i zmierza do zakwalifikowania do dalszego etapu negocjacji z ogłoszeniem jedynie pięciu wykonawców, stanowi obiektywny i niedyskryminacyjny sposób wyłonienia podmiotów gwarantujących należytą realizację zamówienia. Zachowanie takie znajduje oparcie w przepisach Pzp i nie stanowi naruszenia art. 57 ust. 3 ustawy Pzp.

Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z 18 grudnia 2014 r.; sygn. akt KIO 2562/14

Stan faktyczny

Zamawiający prowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia na dostawę i montaż bloku gazowo-parowego. Jeden z wykonawców wniósł do prezesa Krajowej Izby Odwoławczej odwołanie na treść ogłoszenia o zamówieniu.

Odwołujący zakwestionował m.in postanowienie ogłoszenia stanowiące, iż w przypadku złożenia więcej niż pięciu wniosków spełniających kryteria udziału w przetargu dodatkowym kryterium kwalifikacyjnym będzie liczba zrealizowanych zamówień. Podniósł, że wskazane przez niego postanowienie ogłoszenia narusza art. 57 ust. 3 w związku z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp.

Stanowisko KIO

Izba nie podzieliła zarzutu naruszenia art. 57 ust. 3 w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp przez sformułowanie dodatkowego kryterium kwalifikacji w postępowaniu dotyczącego liczby zrealizowanych zamówień. Zamawiający przewidział, że w sytuacji, gdy liczba wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż pięć, to do złożenia ofert wstępnych zostanie zaproszonych pięciu wykonawców, którzy uzyskają najwyższe oceny za spełnienie wymogów udziału w postępowaniu zgodnie z zasadami opisanymi w ogłoszeniu. Działanie zamawiającego, który za pomocą dodatkowych kryteriów – przyznania punktacji za każde zrealizowane zamówienie – zmierza do zakwalifikowania do dalszego etapu jedynie pięciu wykonawców, stanowi obiektywny i niedyskryminacyjny sposób wyłonienia podmiotów, gwarantujących w sposób najpełniejszy należytą realizację zamówienia – stwierdził skład orzekający. Postępowanie takie znajduje oparcie w przepisach Pzp i nie stanowi naruszenia art. 57 ust. 3 ustawy Pzp.

Podstawa prawna:

- art. 57 ust. 3 ustawy z 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz.U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.).

Ograniczenie dostępu do zamówienia musi być oceniane przez pryzmat uzasadnionych potrzeb zamawiającego

Kryteria oceny ofert mają pozwolić zamawiającemu wybranie oferty najkorzystniejszej. Jednak kryteria te nie mogą naruszać art. 7 ust. 1 ustawy Pzp. Dlatego nawet pośrednie ograniczenie dostępu do zamówienia musi być oceniane przez pryzmat uzasadnionych potrzeb zamawiającego. Określenie tych potrzeb jest zarówno uprawnieniem, jak i obowiązkiem zamawiającego, a ani wykonawcom, ani Izbie nie przysługuje prawo do narzucenia zamawiającemu konkretnych rozwiązań nieznajdujących odzwierciedlenia w jego potrzebach.

Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z 18 grudnia 2014 r.; sygn. akt KIO 2559/14

Stan faktyczny

Zamawiający prowadził postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na usługi z zakresu gospodarki leśnej. Jeden z wykonawców biorących udział w postępowaniu wniósł odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zarzucił zamawiającemu określenie w siwz kryterium oceny ofert w zakresie wyposażenia w sprzęt nowy, które narusza wyrażoną w art. 7 ust. 1 ustawy Pzp zasadę uczciwej konkurencji. Wykonawca wskazał, że zamawiający sformułował w treści ogłoszenia o zamówieniu następujące kryterium oceny ofert: „Wyposażenie w sprzęt nowy – waga kryterium 15”.

Dodatkowe kryterium

Zamawiający wskazał następujący sposób obliczenia wartości punktowej dla tego kryterium:

„Wykonawca otrzymuje punkty za urządzenia, których rok produkcji nie jest starszy niż 5 lat (tj. wyprodukowane w latach 2010–2014) zgodnie ze wzorem:

Ww = (Woferty/Wmax) × 15

gdzie:

Ww – to wartość punktowa dla kryterium „wyposażenie w sprzęt nowy”;

Wmax – to największa liczba nowych urządzeń wśród ocenianych ofert;

Woferty – to liczba nowych urządzeń w badanej ofercie.

Kryterium „wyposażenie w sprzęt nowy” zostanie zweryfikowane przez zamawiającego na podstawie informacji zawartych w „Wykazie narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych”.

Zdaniem odwołującego określenie przez zamawiającego w treści siwz kryteriów oceny ofert przez dodatkowe punktowanie wykonawców dysponujących nowym sprzętem ogranicza krąg podmiotów mogących ubiegać się o przedmiotowe zamówienie jedynie do wykonawców, którzy posiadają taki sprzęt. W ocenie odwołującego określenie takiego kryterium przez zamawiającego było nieuprawnione i ograniczyło równy dostęp wykonawców do rynku usług w zakresie gospodarki leśnej.

Zamawiający dopuszczał użycie przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia sprzętów wyprodukowanych w latach 2010–2014. A zdaniem odwołującego przedmiot zamówienia może być prawidłowo wykonany również w przypadku, gdyby wykonawca posługiwał się sprzętem wyprodukowanym w innych latach, np. w 2009 czy w 2008 roku.

Zamawiający nie chciał zmienić kryterium

Zamawiający złożył odpowiedź na odwołanie, wnosząc o jego oddalenie jako oczywiście bezzasadne. Jego zdaniem zaproponowane kryterium oceny ofert „wyposażenie w sprzęt nowy” wynika z dostępnej zamawiającemu wiedzy technicznej w zakresie realizacji zamówienia oraz uwarunkowań organizacyjnych i jego rzeczywistych potrzeb w zakresie jakości wykonania przedmiotu zamówienia.

Darmowy fragment
mniej..

BESTSELLERY

Kategorie: