Mądrość, inteligencja i twórczość w nauczaniu. Jak zapewnić uczniom sukces - ebook
Mądrość, inteligencja i twórczość w nauczaniu. Jak zapewnić uczniom sukces - ebook
Robert J. Sternberg - klasyk amerykańskiej psychologii, twórca koncepcji edukacji dla mądrości, jeden z najczęściej cytowanych autorów w naukach humanistycznych – wraz ze współautorkami przygotowali podręcznik metodyczny dla nauczycieli wszystkich szczebli edukacyjnych. Przedstawili strategie dydaktyczne mające na celu nie tylko kształtowanie tradycyjnych umiejętności analitycznych u uczniów, lecz także wychowywanie ich na szczęśliwe osoby.
Przy każdej prezentacji Czytelnik znajdzie zwięzły wstęp teoretyczny, cele ćwiczeń, zadania dydaktyczne z prostymi instrukcjami, narzędzia do samooceny oraz przykłady lekcji z różnych etapów kształcenia.
„Podręcznik jest próbą dydaktycznej aplikacji wniosków z badań, które mają usprawnić nabywanie ważnych kompetencji osobowościowych przez ucznia żyjącego w nowym tysiącleciu.”
prof. dr hab. Krzysztof J. Szmidt
W serii ukazały się:
E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości dziecka. Koncepcja i wskazówki metodyczne
E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć w przedszkolu i szkole podstawowej
E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć dla młodzieży
Spis treści
Wprowadzenie (K. J. Szmidt)
Słowo od Tłumaczki
Spis tabel
Przedmowa
Podziękowania
O Autorach
Część I. Jak uczyć mądrości, rozwijać inteligencję i twórcze myślenie
1. Wprowadzenie
2. Na czym polega model SMIT
3. Twoja kolej – jaki jest twój wzorzec mocnych stron
Część II. Jak i dlaczego rozwijać inteligencję, która zapewni odnoszenie sukcesów
4. Wprowadzenie
5. Jak rozwijać umiejętności pamięciowe
6. Jak rozwijać umiejętności analityczne
7. Jak rozwijać umiejętności twórcze
8. Jak rozwijać umiejętności praktyczne
9. Twoja kolej – rozpoznawanie różnych rodzajów strategii nauczania
Część III. Jak integrować nauczanie z ocenianiem
10. Wprowadzenie
11. Dopasowanie oceniania do nauczania
12. Jak przygotować zróżnicowane ocenianie – ogólne wskazówki
13. Jak oceniać i punktować umiejętności pamięciowe
14. Jak oceniać i punktować umiejętności analityczne
15. Jak oceniać i punktować umiejętności twórcze
16. Jak oceniać i punktować umiejętności praktyczne
17. Twoja kolej – przygotuj różne rodzaje pytań na ocenę
Część IV. Jak i dlaczego uczyć mądrości
18. Wprowadzenie
19. Trzy umiejętności myślowe oparte na mądrości
20. Jak uczyć mądrości – sześć ogólnych wskazówek
21. Refleksja. Jak możesz pobudzać myślenie mądrościowe podczas lekcji
Część V. Synteza. Jak pomóc uczniom osiągnąć w życiu sukces i spełnienie
22. Wprowadzenie
23. Jak utrzymać równowagę między czynnościami ukierunkowanymi na różne typy umiejętności
24. Złota myśl na temat celów uczenia się
25. Synteza mądrości, inteligencji i twórczości
Klucz do odpowiedzi
Aneks do części I. Proponowane dalsze lektury
Aneks do części II. Mnemotechniki i strategie zapamiętywania
Aneks do części III. Zestawienie przykładowych tabel
Bibliografia
Indeks
Kategoria: | Pedagogika |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-8088-856-2 |
Rozmiar pliku: | 4,6 MB |