Facebook - konwersja
Czytaj fragment
Pobierz fragment

Ochrona Danych Osobowych w marketingu internetowym - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
21 kwietnia 2016
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment
Produkt niedostępny.  Może zainteresuje Cię

Ochrona Danych Osobowych w marketingu internetowym - ebook

Ochrona danych osobowych w marketingu internetowym to przydatny poradnik dla wszystkich tych, którzy prowadzą działania marketingowe z wykorzystaniem narzędzi internetowych. Trzeba pamiętać, że powinny być one nie tylko skuteczne, ale także zgodne z prawem. Jednym z aktów, którego przepisów należy przestrzegać jest ustawa o ochronie danych osobowych. Publikacja „Ochrona danych osobowych w działaniach marketingowych” jest przewodnikiem, który przeprowadzi czytelnika przez wszystkie etapy planowania i przeprowadzenia internetowych działań marketingowych z uwzględnieniem ochrony danych osobowych. Począwszy od zbierania danych osobowych wykorzystywanych w marketingu internetowym, przez podstawy ich przetwarzania, po wskazówki praktyczne i dobre praktyki z tego zakresu. Na końcu publikacji czytelnik znajdzie dwa akty prawne, których przepisy musi uwzględnić prowadząc działania marketingowe w Internecie.

Spis treści

Spis treści
Wstęp
Część I
1. Marketing nowych technologii – pozyskiwanie danych osobowych
1.1. Przepisy – niejasne albo nieprzestrzegane
1.2. Budowanie baz danych marketingowych
1.3. Dane publicznie dostępne
Część II
2. Marketing nowych technologii – podstawa przetwarzania danych osobowych
2.1. Wymogi formalne
2.2. Dane kontaktowe
2.3. Dane kontaktowe przedsiębiorców
2.4. Dane osobowe
2.5. Najczęściej stosowana podstawa
2.6. Różne rodzaje zgód
2.7. Wzory zgód
2.7.1. Zgoda marketingowa
2.7.2. Zgoda wynikająca z ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną
2.7.4. Zgoda na przekazywanie danych osobowych innym podmiotom
2.8. Przepis podstawą przetwarzania danych osobowych
2.9. Uzasadniony cel administratora danych osobowych
2.10. Prawo sprzeciwu
Część III
3. Marketing nowych technologii – wskazówki praktyczne
3.1. Checkboxy w formularzach zgód
3.2. Modele zbierania i potwierdzania zgody
3.3. Modele postępowania
3.3.1. Single opt-in
3.3.2. Confirmed opt-in
3.3.3. Double opt-in
Kanał e-mail
3.3.3.2. Kanał WWW
3.3.4. Opt-out
3.4. Listy robinsonów
3.5. Dokumentowanie pozyskiwania danych osobowych
3.6. Zasady bezpiecznej wysyłki informacji
3.7. Informacje dla adresata
Część IV
4. Marketing nowych technologii – dobre praktyki
4.1. E-marketing w praktyce
4.2. Zlecenie realizowane u przedsiębiorcy
4.3. Przekazywanie danych osobowych
4.4. Obcy kod na stronach portalu/serwisu
4.5. Hosting na portalu/serwisie
4.6. Usługa na stronach portalu/serwisu
4.7. Dobre praktyki
4.7.1. Mailing na adresy dostępne publicznie
4.7.2. Jak i kiedy zbierać dane osobowe uczestników konkursów
4.7.3. Panele ankietowe
4.7.4. Promocja własnych usług swoim klientom
4.7.5. Wysyłka informacji handlowej do innych przedsiębiorców (relacja B2B)
4.7.6. Licencjonowanie bazy danych osobowych
4.7.7. Sprzedaż bazy danych osobowych
4.7.8. Akwizycja/zakup serwisu z bazą danych osobowych
4.7.9. Przerwana/niedokończona rejestracja w serwisie
4.7.10. Usługa w zamian za dane (zasada wzajemności) vs. serwis płatny
4.7.11. Zapytanie o zgodę na aktywność biznesową – e-mail
4.7.12. Zapytanie o zgodę na aktywność biznesową – SMS
Część V
5. Akty prawne
5.1. Ustawa z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2015 r. poz. 2135)
5.2. Ustawa z 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. nr 144, poz. 1204)
Kategoria: Inne
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-269-4880-0
Rozmiar pliku: 752 KB

FRAGMENT KSIĄŻKI

Akty prawne

Ustawa

z 29 sierpnia 1997 r.

o ochronie danych osobowych1)

(tekst jednolity Dz.U. z 2015 r. poz. 2135)

Rozdział 1

Przepisy ogólne

Art. 1.

1. Każdy ma prawo do ochrony dotyczących go danych osobowych.

2. Przetwarzanie danych osobowych może mieć miejsce ze względu na dobro publiczne, dobro osoby, której dane dotyczą, lub dobro osób trzecich w zakresie i trybie określonym ustawą.

Art. 2.

1. Ustawa określa zasady postępowania przy przetwarzaniu danych osobowych oraz prawa osób fizycznych, których dane osobowe są lub mogą być przetwarzane w zbiorach danych.

2. Ustawę stosuje się do przetwarzania danych osobowych:

1. w kartotekach, skorowidzach, księgach, wykazach i w innych zbiorach ewidencyjnych,
2. w systemach informatycznych, także w przypadku przetwarzania danych poza zbiorem danych.

3. W odniesieniu do zbiorów danych osobowych sporządzanych doraźnie, wyłącznie ze względów technicznych, szkoleniowych lub w związku z dydaktyką w szkołach wyższych, a po ich wykorzystaniu niezwłocznie usuwanych albo poddanych anonimizacji, mają zastosowanie jedynie przepisy rozdziału 5.

Art. 3.

1. Ustawę stosuje się do organów państwowych, organów samorządu terytorialnego oraz do państwowych i komunalnych jednostek organizacyjnych.

2. Ustawę stosuje się również do:

1. podmiotów niepublicznych realizujących zadania publiczne,
2. osób fizycznych i osób prawnych oraz jednostek organizacyjnych niebędących osobami prawnymi, jeżeli przetwarzają dane osobowe w związku z działalnością zarobkową, zawodową lub dla realizacji celów statutowych – które mają siedzibę albo miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, albo w państwie trzecim, o ile przetwarzają dane osobowe przy wykorzystaniu środków technicznych znajdujących się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Art. 3a.

1. Ustawy nie stosuje się do:

1. osób fizycznych, które przetwarzają dane wyłącznie w celach osobistych lub domowych,
2. podmiotów mających siedzibę lub miejsce zamieszkania w państwie trzecim, wykorzystujących środki techniczne znajdujące się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej wyłącznie do przekazywania danych.

2. Ustawy, z wyjątkiem przepisów art. 14–19 i art. 36 ust. 1, nie stosuje się również do prasowej działalności dziennikarskiej w rozumieniu ustawy z dnia 26 stycznia 1984 r. – Prawo prasowe (Dz.U. nr 5, poz. 24 z późn. zm.) oraz do działalności literackiej lub artystycznej, chyba że wolność wyrażania swoich poglądów i rozpowszechniania informacji istotnie narusza prawa i wolności osoby, której dane dotyczą.

Art. 4.

Przepisów ustawy nie stosuje się, jeżeli umowa międzynarodowa, której stroną jest Rzeczpospolita Polska, stanowi inaczej.

Art. 5.

Jeżeli przepisy odrębnych ustaw, które odnoszą się do przetwarzania danych, przewidują dalej idącą ich ochronę, niż wynika to z niniejszej ustawy, stosuje się przepisy tych ustaw.

Art. 6.

1. W rozumieniu ustawy za dane osobowe uważa się wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej.

2. Osobą możliwą do zidentyfikowania jest osoba, której tożsamość można określić bezpośrednio lub pośrednio, w szczególności przez powołanie się na numer identyfikacyjny albo jeden lub kilka specyficznych czynników określających jej cechy fizyczne, fizjologiczne, umysłowe, ekonomiczne, kulturowe lub społeczne.

3. Informacji nie uważa się za umożliwiającą określenie tożsamości osoby, jeżeli wymagałoby to nadmiernych kosztów, czasu lub działań.

Art. 7.

Ilekroć w ustawie jest mowa o:

1. zbiorze danych – rozumie się przez to każdy posiadający strukturę zestaw danych o charakterze osobowym, dostępnych według określonych kryteriów, niezależnie od tego, czy zestaw ten jest rozproszony lub podzielony funkcjonalnie,

2. przetwarzaniu danych – rozumie się przez to jakiekolwiek operacje wykonywane na danych osobowych, takie jak zbieranie, utrwalanie, przechowywanie, opracowywanie, zmienianie, udostępnianie i usuwanie, a zwłaszcza te, które wykonuje się w systemach informatycznych,

2a) systemie informatycznym – rozumie się przez to zespół współpracujących ze sobą urządzeń, programów, procedur przetwarzania informacji i narzędzi programowych zastosowanych w celu przetwarzania danych,

2b) zabezpieczeniu danych w systemie informatycznym – rozumie się przez to wdrożenie i eksploatację stosownych środków technicznych i organizacyjnych zapewniających ochronę danych przed ich nieuprawnionym przetwarzaniem,

3. usuwaniu danych – rozumie się przez to zniszczenie danych osobowych lub taką ich modyfikację, która nie pozwoli na ustalenie tożsamości osoby, której dane dotyczą,

4. administratorze danych – rozumie się przez to organ, jednostkę organizacyjną, podmiot lub osobę, o których mowa w art. 3, decydujące o celach i środkach przetwarzania danych osobowych,

5. zgodzie osoby, której dane dotyczą – rozumie się przez to oświadczenie woli, którego treścią jest zgoda na przetwarzanie danych osobowych tego, kto składa oświadczenie; zgoda nie może być domniemana lub dorozumiana z oświadczenia woli o innej treści; zgoda może być odwołana w każdym czasie,

6. odbiorcy danych – rozumie się przez to każdego, komu udostępnia się dane osobowe, z wyłączeniem:
1. osoby, której dane dotyczą,
2. osoby upoważnionej do przetwarzania danych,
3. przedstawiciela, o którym mowa w art. 31a,
4. podmiotu, o którym mowa w art. 31,
5. organów państwowych lub organów samorządu terytorialnego, którym dane są udostępniane w związku z prowadzonym postępowaniem,

7. państwie trzecim – rozumie się przez to państwo nienależące do Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

Rozdział 2

Organ ochrony danych osobowych

Art. 8.

1. Organem do spraw ochrony danych osobowych jest Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych, zwany dalej „Generalnym Inspektorem”.

2. Generalnego Inspektora powołuje i odwołuje Sejm Rzeczypospolitej Polskiej za zgodą Senatu.

3. Na stanowisko Generalnego Inspektora może być powołany ten, kto łącznie spełnia następujące warunki:

1. jest obywatelem polskim i stale zamieszkuje na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
2. wyróżnia się wysokim autorytetem moralnym,
3. posiada wyższe wykształcenie prawnicze oraz odpowiednie doświadczenie zawodowe,
4. nie był karany za przestępstwo.

4. Generalny Inspektor w zakresie wykonywania swoich zadań podlega tylko ustawie.

5. Kadencja Generalnego Inspektora trwa 4 lata, licząc od dnia złożenia ślubowania. Po upływie kadencji Generalny Inspektor pełni swoje obowiązki do czasu objęcia stanowiska przez nowego Generalnego Inspektora.

6. Ta sama osoba nie może być Generalnym Inspektorem więcej niż przez dwie kadencje.

7. Kadencja Generalnego Inspektora wygasa z chwilą jego śmierci, odwołania lub utraty obywatelstwa polskiego.

8. Sejm, za zgodą Senatu, odwołuje Generalnego Inspektora, jeżeli:

1. zrzekł się stanowiska,
2. stał się trwale niezdolny do pełnienia obowiązków na skutek choroby,
3. sprzeniewierzył się złożonemu ślubowaniu,
4. został skazany prawomocnym wyrokiem sądu za popełnienie przestępstwa.

Art. 9.

Przed przystąpieniem do wykonywania obowiązków Generalny Inspektor składa przed Sejmem następujące ślubowanie:

„Obejmując stanowisko Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych, uroczyście ślubuję dochować wierności postanowieniom Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej, strzec prawa do ochrony danych osobowych, a powierzone mi obowiązki wypełniać sumiennie i bezstronnie».

Ślubowanie może być złożone z dodaniem słów „Tak mi dopomóż Bóg”.

Art. 10.

1. Generalny Inspektor nie może zajmować innego stanowiska, z wyjątkiem stanowiska profesora szkoły wyższej, ani wykonywać innych zajęć zawodowych.

2. Generalny Inspektor nie może należeć do partii politycznej, związku zawodowego ani prowadzić działalności publicznej niedającej się pogodzić z godnością jego urzędu.

Art. 11.

1. Generalny Inspektor nie może być bez uprzedniej zgody Sejmu pociągnięty do odpowiedzialności karnej ani pozbawiony wolności, z zastrzeżeniem ust. 2.

2. Generalny Inspektor może wyrazić zgodę na pociągnięcie go do odpowiedzialności karnej za wykroczenia, o których mowa w ust. 3, w trybie określonym w tym przepisie.

3. W przypadku popełnienia przez Generalnego Inspektora wykroczenia, o którym mowa w rozdziale XI ustawy z dnia 20 maja 1971 r. – Kodeks wykroczeń (Dz.U. z 2015 r. poz. 1094), przyjęcie przez Generalnego Inspektora mandatu karnego albo uiszczenie grzywny, w przypadku ukarania mandatem karnym zaocznym, o którym mowa w art. 98 § 1 pkt 3 ustawy z dnia 24 sierpnia 2001 r. – Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia (Dz.U. z 2013 r. poz. 395 z późn. zm.), stanowi oświadczenie o wyrażeniu przez niego zgody na pociągnięcie go do odpowiedzialności w tej formie.

4. Generalny Inspektor nie może być zatrzymany lub aresztowany, z wyjątkiem ujęcia go na gorącym uczynku przestępstwa i jeżeli jego zatrzymanie jest niezbędne do zapewnienia prawidłowego toku postępowania. O zatrzymaniu niezwłocznie powiadamia się Marszałka Sejmu, który może nakazać natychmiastowe zwolnienie zatrzymanego.

Art. 12.

Do zadań Generalnego Inspektora w szczególności należy:

1. kontrola zgodności przetwarzania danych z przepisami o ochronie danych osobowych,
2. wydawanie decyzji administracyjnych i rozpatrywanie skarg w sprawach wykonania przepisów o ochronie danych osobowych,

Darmowy fragment
mniej..

BESTSELLERY

Kategorie: