Facebook - konwersja
Czytaj fragment
Pobierz fragment

Ochrona danych osobowych - wydanie luty 2015 r. - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
Luty 2015
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment
Produkt niedostępny.  Może zainteresuje Cię

Ochrona danych osobowych - wydanie luty 2015 r. - ebook

Lutowy numer miesięcznika „Ochrona danych osobowych” porusza istotne kwestie z punktu widzenia administratorów danych osobowych zarówno w jednostkach publicznych np. szkołach czy urzędach, jak i dla ADO z jednostek prywatnych, np. banków. Podpowiadamy m.in. jak zorganizować ochronę danych osobowych w szkole. Odpowiadamy na pytanie, kto w jednostce oświatowej odpowiada za ten proces. Wyjaśniamy, jak pogodzić ochronę danych osobowych z obowiązkiem udostępnienia informacji publicznej. Piszemy też o wyzwaniach jakie stoją przed branżą bankową w związku z dynamicznym rozwojem „Big data”. Najnowszy numer przyda się także osobom pełniącym funkcję administratorów bezpieczeństwa informacji. Kontynuujemy temat prowadzenia audytu z ochrony danych osobowych w jednostce. Jest to temat o tyle istotny, że zgodnie z nowymi przepisami ABI będzie musiał co najmniej raz w roku przeprowadzić takie sprawdzenie. Wyjaśniamy więc jak do takiego audytu się przygotować i jak go przeprowadzić.

Spis treści

AKTUALNOŚCI

Nowa ustawa, a z nią nowe rozporządzenia

Wioleta Szczygielska

 

INSTRUKCJE

Ochrona danych dotyczy także informacji publicznych

Agnieszka Kręcisz-Sarna

Jak przeprowadzić powtórny audyt ochrony danych

Łukasz Onysyk

Szkoła jest Administratorem Danych Osobowych

Piotr Janiszewski

 

TEMAT NUMERU

Ochrona tajemnicy bankowej w świecie „Big data”

Arwid Mednis, Karolina Gałęzowska

 

PORADY

Analiza ryzyka w obszarze bezpieczeństwa informacji

Piotr Glen

Prowadzenie rejestru zbiorów danych osobowych przez ABI

Paweł Osiński

 

WZORY DOKUMENTÓW

Kategoria: Inne
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Rozmiar pliku: 1,1 MB

FRAGMENT KSIĄŻKI

Nowa ustawa, a z nią nowe rozporządzenia

Wraz z początkiem roku w życie weszła znowelizowana ustawa o ochronie danych osobowych. W związku z tym powstała konieczność przygotowania nowych rozporządzeń do tego aktu. Jedno z nich, w sprawie zgłoszenia powołania i odwołania Administratora Bezpieczeństwa Informacji, już obowiązuje. Nad pozostałymi dwoma wciąż trwają prace.

Rozporządzenie ministra administracji i cyfryzacji z 10 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów zgłoszeń powołania i odwołania Administratora Bezpieczeństwa Informacji (Dz.U. z 2014 r. poz. 1934) ustala 2 wzory formularzy – zgłoszenia powołania Administratora Bezpieczeństwa Informacji w GIODO i zgłoszenie odwołania ABI.

Formularz, w którym administrator danych będzie zgłaszał powołanego ABI do rejestracji, został podzielony na 3 części. W pierwszej należy podać dane dotyczące Administratora Danych Osobowych. Trzeba będzie wpisać jego nazwę, adres i numer REGON, a w przypadku osób fizycznych – imię i nazwisko i adres zamieszkania.

W części B zgłaszający poda dane osobowe i datę powołania Administratora Bezpieczeństwa Informacji. Trzeba będzie wskazać jego imię oraz nazwisko, PESEL, adres do korespondencji oraz nazwę i numer dokumentu tożsamości.

W części C potwierdza się, że powołany ABI spełnia warunki określone w ustawie, czyli:

- ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych;
- posiada odpowiednią wiedzę w zakresie danych osobowych;
- nie był karany za umyślne przestępstwo;
- podlega bezpośrednio kierownikowi jednostki organizacyjnej bądź osobie fizycznej będącej administratorem danych.

Wzór formularza zgłoszenia powołania ABI znajduje się na stronie nr 20–21.

Formularz zgłoszenia odwołania ABI też jest podzielony na 3 części. W rubryce A, podobnie jak w poprzednim wzorze, podaje się dane administratora danych. W części B trzeba będzie wpisać informacje na temat Administratora Bezpieczeństwa Informacji (podobnie jak w poprzednim wniosku, z wyjątkiem adresu do korespondencji i daty jego powołania). W części C ADO będzie musiał wskazać przyczynę odwołania.

Wzór formularza zgłoszenia odwołania ABI znajduje się na stronie nr 22.

Uregulowania wciąż wymaga kwestia sposobu prowadzenia przez ABI rejestru zbiorów danych osobowych. Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji wciąż pracuje nad wzorem rozporządzenia w tej sprawie. Jak wynika z projektu, ABI będzie mógł zdecydować, czy prowadzi rejestr w formie papierowej, czy elektronicznej.

Będzie musiał w nim m.in. oznaczyć nazwę zbioru danych, podać nazwę administratora danych, adres jego siedziby lub miejsca zamieszkania oraz numer REGON, jeśli został nadany. Jeśli ADO mieszkający lub mający siedzibę w państwie trzecim wyznaczył na terytorium Polski swojego przedstawiciela, to w prowadzonym przez ABI rejestrze trzeba będzie go wskazać i podać adres jego siedziby lub miejsce zamieszkania. Podobnie w przypadku podmiotu, któremu administrator zamierza powierzyć przetwarzanie danych.

Jeśli rejestr będzie prowadzony w formie elektronicznej, ABI będzie musiał umożliwić jego przeglądanie np. na stronie internetowej administratora danych. Rejestr w postaci papierowej będzie musiał być udostępniony każdemu zainteresowanemu w siedzibie lub miejscu zamieszkania administratora danych.

MAiC pracuje też nad rozporządzeniem w sprawie trybu i sposobu realizacji zadań w celu zapewnienia przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych. Określa ono dwie kwestie. Pierwsza to tryb i sposób sprawdzania zgodności przetwarzania danych osobowych z przepisami i opracowania sprawozdania w tym zakresie. Druga to nadzorowanie opracowania i aktualizowania dokumentacji opisującej sposób przetwarzania danych osobowych oraz środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną.

Nadzór dotyczył będzie też przestrzegania zasad określonych w dokumentacji.

Sprawdzenie zgodności przetwarzanych danych z ustawą będzie mogło odbyć się na zlecenie administratora danych lub Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych. W pierwszym przypadku będzie to albo sprawdzenie planowe (według planu sprawdzeń przygotowanego przez Administratora Bezpieczeństwa Informacji), albo sprawdzenie pozaplanowe (w przypadku nieprzewidzianym w planie sprawdzeń, w sytuacji gdy ABI dowie się o naruszeniu ochrony danych osobowych lub będzie miał uzasadnione podejrzenie wystąpienia takiego naruszenia).

Wioleta Szczygielska

Darmowy fragment
mniej..

BESTSELLERY

Kategorie: