Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Pejzaże metropolii śmierci. - ebook

Wydawnictwo:
Seria:
Data wydania:
3 września 2014
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
Produkt niedostępny.  Może zainteresuje Cię

Pejzaże metropolii śmierci. - ebook

Wybitny historyk Otto Dov Kulka został jako dziecko wysłany najpierw do theresińskiego getta, a potem do Auschwitz. Jako jeden z ocalonych poświęcił całe życie na badanie nazizmu i Holokaustu. I chociaż czynił to z naukowym dystansem i obiektywizmem, zawsze wpływ na jego pracę miała osobista historia. Pejzaże metropolii śmierci to jedno z najwymowniejszych świadectw Zagłady – przejmujące wspomnienia z czasów dzieciństwa w Auschwitz.

„Największa książka o Auschwitz od czasów Primo Leviego […]. Kulka osiągnął niemożliwe”

Jury Nagrody im. Harolda Hyama Wingate’a przyznawanej przez „Jewish Quarterly”

Otto Dov Kulka zaprasza nas do miejsca, w którym obowiązuje niezmienne, bezosobowe prawo wielkiej śmierci – można mieć co do tego absolutną pewność. Istnieje tu także prywatna, „mała śmierć”, której czasem udaje się uniknąć. „Pejzaże metropolii śmierci” to oszałamiająca, niezwykła, zaskakująca książka. Książka, która nie daje spokoju. Trudno uwolnić się od podziwu, zachwytu, od poczucia bycia pochłoniętym przez obrazy, sceny, przez rytm opowieści. Nie sposób otrząsnąć się z wrażenia wywołanego lekturą. Otto Dov Kulka dopuszcza nas do swojej intymnej „sfery milczenia”, do własnych przemyśleń na temat pejzaży Oświęcimia – tej „metropolii śmierci”. Przemyśleń – na tle bogatej literatury „obozowej” – nowych, wyjątkowych, niepowtarzalnych.

Barbara Engelking

Straszna poezja rozpaczliwych zapisków powierzonych przez skazańców czeskim wiatrom jest tylko jednym z wielu pięknych i wstrząsających momentów „Pejzaży metropolii śmierci”. To wielka książka, nieodzowna. Trzeba być za nią wdzięcznym, ponieważ fakt, że została opublikowana, jest w każdym sensie cudem […]. Dzieli nas teraz trzydzieści centymetrów, gdy wymieniamy uścisk ręki. Jego oczy są suche, a ja myślę o tych skrawkach papieru rzucanych z pociągu na wiatr i czuję wzbierające łzy.

Bryan Appleyard, „Sunday Times Culture”

Powiada się, że świadectwo Prima Leviego jest świadectwem chemika – jasne, chłodne, precyzyjne i zdystansowane. Świadectwo Kulki jest świadectwem wytrawnego historyka – ironiczne, dociekliwe, zanurzone w przeszłości i łączące konkret z wymiarem kosmicznym. Pamięć jest tu służebnicą głębokiej świadomości historycznej, która ofiaruje nam poruszającą prozę.

Thomas Laqueur, „Guardian”

To książka nie tyle o Auschwitz, ile o przezwyciężaniu wstrząsu ocalenia […]. Wśród fragmentarycznych, dygresyjnych wspomnień znajdziemy perełki straszliwej poezji konkretu […]. Tym, co sprawia, że dzieło Kulki nie ma odpowiednika w całej literaturze obozowej, jest autentyzm przywołanych przeżyć jedenastoletniego chłopca […]. Napisawszy tę książkę, Kulka wyświadczył nam – i całemu światu – wielką przysługę […] zapalając najczystszy promyk słońca w bezdennej ciemności.

Simon Schama, „Financial Times”

Rozmyślania Kulki są dręcząco dotkliwe […]. W tych wspomnieniach śmierć jest wierną i bliską towarzyszką żywych. Niczym ciemne plamy krwi na śniegu podczas ewakuacji obozu […]. Mimo wszystko w samym Auschwitz zdarzały się chwile buntu, czarnego humoru i piękna […]. Ta książka jest grobowcem, poetycką i przerażającą opowieścią o Holokauście, w której Kulka nie tyle wraca do historycznego Auschwitz, ile medytuje nad swoim wewnętrznym Auschwitz. W tym prywatnym Auschwitz trwa wieczna groza.

Arifa Akbar, „Independent”

Jedno z najwymowniejszych świadectw czasu odczłowieczenia. Snując przejmujące wspomnienia z lat dzieciństwa spędzonych w Auschwitz i przeplatając je refleksjami mającymi walor wielkiej poezji elegijnej, Dov Kulka niezrównanie wyraził grozę obozu śmierci, mękę rodziny i bliskich, a także niezatarte piętno Auschwitz odciśnięte w pamięci chłopca, który wyrósł na wybitnego historyka Holokaustu. Ogromnie ważna książka, którą trzeba przeczytać.

Ian Kershaw, „The Daily Beast”

Kategoria: Literatura faktu
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-7536-858-1
Rozmiar pliku: 8,2 MB

BESTSELLERY

Kategorie: