Facebook - konwersja
Czytaj fragment
Pobierz fragment

Praktyczne MBA. Jak mądrze zaplanować karierę, stworzyć wspaniały zespół, zdynamizować wzrost i wygrać - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
3 października 2015
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment
Produkt niedostępny.  Może zainteresuje Cię

Praktyczne MBA. Jak mądrze zaplanować karierę, stworzyć wspaniały zespół, zdynamizować wzrost i wygrać - ebook

Jack i Suzy Welch, wielcy światowego biznesu i autorzy międzynarodowego bestsellera „Winning znaczy zwyciężać” powracają z nową książką „Praktyczne MBA” niezbędną każdemu, dzisiejszemu – i jutrzejszemu – biznesmenowi, zgłębiającą aktualne wyzwania związane z tworzeniem strategii sukcesu, prowadzeniem i zarządzaniem zespołem oraz budowaniem kariery.

Gospodarka zmienia się tak szybko, że miewamy trudności z dotrzymaniem jej kroku i szukamy odpowiedzi na wiele pytań: Dlaczego w tym chaosie niektóre firmy świetnie prosperują, a inne doświadczają stagnacji lub upadają? Jaki jest najlepszy sposób, by uniknąć porażki, lub umieć się po niej podnieść? W jaki sposób liderzy mogą rozbudzić pasję i ożywić wydajność członków zespołu, wliczając w to specjalistów zajmujących się trudnymi do zrozumienia kwestiami, pracowników wirtualnych, których nie widują i nie znają oraz „młodziaków” głodnych kariery, stojących jedną nogą za drzwiami firmy? Na poziomie osobistym zastanawiamy się: Czy kiedykolwiek uda mi się dostać wymarzoną pracę, do której wg mnie jestem stworzony, czy już na zawsze utknąłem w czyśćcu kariery? Dlaczego wybór właściwej kariery jest taki trudny?

Eksperci snują różnorakie teorie i koncepcje, ale wygrana w biznesie zależy tak naprawdę od umiejętności zrozumienia trudnych, ale decydujących o naszym losie dylematów, które definiują nową gospodarkę, starą gospodarkę i wszystko to, co znajduje się pomiędzy. W „Praktycznym MBA” Jack i Suzy Welch podpowiadają jak to zrozumienie osiągnąć.

Tak więc otrzymujemy książkę pełną świeżych, gotowych do zastosowania porad, czasem wbrew temu, co podpowiada nam instynkt, które pozwolą nam stworzyć wspaniałą organizację, dynamiczny, pełen energii zespół i zaplanować satysfakcjonującą karierę we współczesnym środowisku nowego biznesu.

Kategoria: Zarządzanie i marketing
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-65068-53-8
Rozmiar pliku: 1,3 MB

FRAGMENT KSIĄŻKI

WSTĘP

Witaj, gratulacje z powodu podjęcia decyzji. Nie chodzi o to, że postanowiłeś kupić tę książkę, chociaż bardzo nas to cieszy. Gratulujemy ci, ponieważ zrozumiałeś, że nikt nie powinien zabierać się za biznes sam.

Biznes to sport drużynowy. I nie chodzi o to, czy w twojej firmie pracuje pięć, 5 tysięcy czy 150 tysięcy osób. Czy działacie w Gary, w stanie Indiana, i zajmujecie się produkcją stali, czy też w Palo Alto, gdzie piszecie kody. Nie ma znaczenia, czy to trzeci dzień twojej pierwszej pracy w dusznym kubiku, gdzie nic się nie dzieje, czy też zarządzasz wszystkim z narożnego gabinetu na czterdziestym piątym piętrze głównej siedziby firmy.

Biznes nie opiera się na „ja”, ale na „my”.

Opiera się na podejściu: „Przyjmę wszystkie rady, pomysły i pomoc, jakie zostaną mi zaoferowane”.

I to z tego powodu należą ci się gratulacje. Jeśli czytasz Praktyczne MBA, to pewnie zgadzasz się z powyższą tezą. W biznesie nigdy nie przestajesz się uczyć. Jest zbyt ogromny, zbyt wielowymiarowy, zbyt nieprzewidywalny, za bardzo opiera się na technologii i ludziach, jest zbyt globalny, zbyt lokalny – i w ogóle za bardzo – by kiedykolwiek móc powiedzieć: „Już tu byłem i to robiłem”. W końcu my także nieustannie się uczymy, chociaż wspólnie mamy ponad osiemdziesiąt jeden lat doświadczenia biznesowego, a ostatnie dziesięć okazało się tak bardzo owocne.

Tak, ostatnie dziesięć lat bardzo wiele nas nauczyło, oto dlaczego. Kiedy w 2005 roku wydaliśmy naszą poprzednią książkę – Winning znaczy zwyciężać¹– wyruszyliśmy w trasę, rozpoczynając tym samym dekadę, którą wypełniały nam wystąpienia, pisanie, nauczanie i konsultacje, co pozwoliło nam zapoznać się z wieloma firmami stojącymi przed fascynującymi wyzwaniami rynkowymi i dotyczącymi zarządzania. Pracowaliśmy w Chinach (z przedsiębiorcą budującym firmę pomyślaną jako ogniwo łączące zagraniczne przedsiębiorstwa i lokalnych producentów), w Chile (w winnicy, która odchodziła od modelu zarządzania rodzinnego), młodą firmą lotniczą w Phoenix rozważającą, jak i kiedy wprowadzić akcje spółki do obrotu giełdowego. Wszystkie te doświadczenia, a także wiele innych, pokazały nam istotę wyzwań i szans współczesnego świata biznesu. Jednocześnie nasze wystąpienia przed milionami ludzi, a zwłaszcza sesje pytań i odpowiedzi pozwalają nam usłyszeć, co naprawdę myślą – i czym się martwią – kobiety i mężczyźni biznesu. Warto także podkreślić charakter pracy Jacka, który od 2002 roku zajmuje się funduszami private equity i doradzaniem kadrze zarządzającej, oceniając, prowadząc i wspomagając rozwój dziesiątek firm w branżach tak różnych jak opieka zdrowotna, oczyszczanie wody czy internetowe serwisy randkowe. To także w tym okresie z sukcesem uruchomiliśmy nasz własny internetowy kurs MBA, Jack Welch Management Institute na Strayer University, który może się obecnie pochwalić dziewięciuset studentami. Ich różnorodne doświadczenia, jako profesjonalistów pracujących na całym świecie, w nowatorski i niezwykle ekscytujący sposób poszerzyły, pogłębiły i wzmocniły nasze zrozumienie współczesnego biznesu.

Jeśli pisząc Winning coś wiedzieliśmy, to teraz z pewnością wiemy więcej. Więcej tego, co istotne. Ponieważ biznes się zmienił, a my mieliśmy szczęście znaleźć się w samym centrum tych przekształceń. Nie chcemy przez to powiedzieć, że to, czego dowiedzieliśmy się w trakcie minionego dziesięciolecia, neguje zasady i praktyki opisane w Winning, wręcz przeciwnie. Jednak to, czego nauczyliśmy się od 2005 roku, przyczyniło się do poszerzenia i uaktualnienia naszej wiedzy – w niektórych przypadkach jedynie w niewielkim stopniu, w innych zaś zasadniczo.

Prawda jest taka, że żyjemy w radykalnych czasach. W ekscytujących czasach. Oczywiście działalność biznesowa wiąże się z niespotykanymi wcześniej wyzwaniami. Nie ma co do tego wątpliwości. Obecnie gospodarka nie rozwija się tak jak kiedyś, i to łagodnie rzecz ujmując; rządy większości państw są coraz bardziej natrętne, globalna konkurencja z każdym kwartałem staje się coraz bardziej zacięta, a technologia sprawia, że wszystko coraz szybciej posuwa się do przodu.

Jednocześnie żyjemy w erze oszałamiającej innowacyjności. I nie chodzi tu jedynie o świetne nowe produkty i procesy technologiczne, które w mgnieniu oka stają się coraz bardziej zaawansowane, ale o sposób, w jaki pracują ludzie i przedsiębiorstwa. W 1925 roku prezydent Calvin Coolidge wypowiedział słynne słowa: „Główny interes Amerykanów polega na robieniu interesów”. Obecnie, niemal stulecie później, moglibyśmy je zmienić na: „Głównym interesem świata jest robienie interesów”. Niemal każdy, niemal wszędzie coś robi, coś sprzedaje, coś tworzy lub buduje. To epoka indywidualnej przedsiębiorczości, osobistej i zawodowej, zarówno w małych, jak i ogromnych organizacjach, w starych oraz zupełnie nowych gospodarkach.

Stoisz w miejscu na własne ryzyko. A raczej, dokładniej mówiąc, przestajesz się uczyć na własne ryzyko.

Najlepszym wyjściem jest zaakceptowanie tego, że powinieneś się uczyć, i obserwowanie, co stanie się wtedy z twoją organizacją, zespołem i karierą. Podekscytowanie. Rozwój. Sukces.

Mamy nadzieję, że Praktyczne MBA stanie się częścią procesu, w który się zaangażujesz. Częścią istotną, aktualną, niezwykle przydatną i znajdującą bardzo praktyczne zastosowanie.

Możesz także wykorzystać tę książkę, aby uzupełnić nauki, jakie obecnie pobierasz na tradycyjnym uniwersytecie lub online. Dedykujemy tę publikację każdemu, kto szuka praktycznego, konkretnego elementarza na temat tego, co dzisiaj ważne w biznesie, oraz technik MBA, których dzisiaj się uczymy, by jutro je stosować. Możliwe, że skończyłeś studia dość dawno i twój dyplom już zdążył pokryć się kurzem. A może znalazłeś się na takim etapie życia, kiedy wiedza o biznesie nagle nabrała znaczenia. Podjąłeś pierwszą pracę po studiach. Pierwszy raz powierzono ci funkcję dyrektora. Objąłeś kierownicze stanowisko w organizacji non profit. To twój pierwszy dzień jako prezesa i nowego pracownika twojego własnego start-upu (trzymamy kciuki!).

Mówiąc krótko, jest to książka dla każdego, kto nie chce zabierać się za robienie biznesu sam.

Czy Praktyczne MBA zawiera całą wiedzę, jaką powinieneś mieć na ten temat? Oczywiście, że nie. Zachęcamy cię, abyś uczył się biznesu ze wszelkich możliwych źródeł: od kolegów, szefów, z telewizji, ze stron internetowych, z gazet, konferencji, podkastów, a także innych książek. Wyszukaj w swojej branży ekspertów, których szanujesz i których będziesz mógł naśladować. Znajdź takich, z którymi się nie zgadzasz, i bacznie im się przyglądaj.

Nie chcemy zrobić z ciebie specjalisty w konkretnej dziedzinie. Nasz cel to zebranie współczesnych celów biznesu i zapewnienie podstaw, które pozwolą ci zrozumieć, na czym obecnie polega biznes i jakie są zasady tej gry niezależnie od tego, w jakiej branży działasz lub chciałbyś działać.

W tym celu Praktyczne MBA zaczyna się od części zatytułowanej „Zasady gry”. W zawartych tam rozdziałach skupiamy się na tym, jak firmy, niezależnie od rozmiarów czy typu, powinny się organizować i działać, by podbić rynek: jak mogą zjednoczyć się wokół misji i zachowań, na przykład stworzyć strategię, która nigdy nie straci na aktualności, odejść od bezwzględnej rywalizacji, pobudzić własny wzrost nawet w środowisku, gdzie o niego trudno, i skłonić do innowacyjności wszystkich, nie tylko mózgowców z działu badawczo-rozwojowego. Pierwsza część książki skupia się także na tym, w jaki sposób myślimy o marketingu i finansach, dwóch kwestiach, które wywołują wiele hałasu, złości i niepokoju, chociaż niekoniecznie powinny. Wreszcie „Zasady gry” mówią o tym, jak dać sobie radę z największym obecnie wyzwaniem prawdziwego biznesu: kryzysem. W końcu prawie każdy musi się zmierzyć z jego skutkami.

Drugą część książki zatytułowaliśmy „Teraz zespół”. Przedstawiliśmy w niej nasz nowy model przywództwa oparty na dwóch nakazach, z których każdy dość trudno wcielić w życie, chociaż oba są niezwykle istotne. Odkryliśmy, że wykorzystanie naszego modelu pociąga za sobą znaczące zmiany w przedsiębiorstwach, które zdecydowały się na nim oprzeć. W tej części opisujemy także, czego potrzeba, by stworzyć niezwykły zespół, oraz jak podejść do zatrudniania, motywowania, rozwoju i utrzymania w drużynie najlepszych zawodników. Nawiązując do obecnych realiów, zamykamy tę część rozdziałem poświęconym zarządzaniu i współpracy z „geniuszami” – czyli ludźmi, których pracy nie umiałbyś wykonać sam. W naszym rozwiniętym technologicznie i wymagającym coraz większej specjalizacji świecie fenomen ten zyskuje na znaczeniu. Analizujemy także zarządzanie i współpracę z osobami, które nie są fizycznie obecne w miejscu zatrudnienia. Szacuje się, że 20 procent specjalistów pracuje na odległość, i odsetek ten nieustannie wzrasta. Nie znaczy to, że taka praca jest łatwa i wydajna, dlatego przyglądamy się praktykom, które mogą przyczynić się do poprawienia tych wskaźników.

Praktyczne MBA kończy się częścią zatytułowaną „Teraz ty”, w której skupiamy się na zarządzaniu karierą. Jeden z rozdziałów pomaga odpowiedzieć na pytanie: „Co powinienem zrobić z życiem?”. Inny dotyczy zagadnienia, które można by sformułować: „Jak wydostać się z czyśćca własnej kariery?”. W ostatnim zgłębiamy możliwości, przed jakimi się znajdziesz, kiedy oficjalnie zakończysz karierę zawodową. Pewnie nie będziesz zaskoczony, że nie zachęcamy do przechodzenia na emeryturę.

Wiemy, że zarządzanie karierą nie jest standardowym elementem typowego kursu MBA. Jednak pisaliśmy Praktyczne MBA, chcąc przekazać to, co ludzie biznesu naprawdę myślą, o czym mówią i czym się martwią. Co sprawia, że nie mogą spać w nocy. Co motywuje ich, aby rano wstać.

Robienie interesów w mądrzejszy sposób. We właściwy sposób. Tak, by sprawiały nam przyjemność. Tak, by nasz biznes się rozwijał, a życie innych stawało się lepsze. Prowadzenie interesów zespołowo, to znaczy nie w pojedynkę.

Powtórzmy, biznes to sport drużynowy.

Dziękujemy, że wybrałeś nas do swojej drużyny.
mniej..

BESTSELLERY

Kategorie: