Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Praktyki performance management w kontekście wymogów koncepcji lean w środowisku usług - ebook

Rok wydania:
2018
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
Produkt niedostępny.  Może zainteresuje Cię

Praktyki performance management w kontekście wymogów koncepcji lean w środowisku usług - ebook

Koncepcja szczupłego zarządzania (lean management) prowadzi do ograniczania marnotrawstwa i tworzenia wartości dla klienta. Sprawdziła się ona w produkcji, ale czy taki sam sukces może osiągnąć w środowisku usług? Cechy usług wskazują bowiem na trudności w ich standaryzacji oraz na wymóg jednoczesnego świadczenia usług i ich konsumpcji przez klienta. Tymczasem lean podkreśla wagę zespołowego działania i postuluje ograniczanie istotnych indywidualnych praktyk zarządzania efektywnością pracownika (performance management), takich jak opis stanowiska pracy, wynagradzanie indywidualnej efektywności, zrezygnowanie z oceny okresowej. Czy zatem w świecie zespołowego, szczupłego zarządzania nadal jest miejsce dla systemowego zarządzania indywidualną efektywnością pracy?

W publikacji omówiono wpływ praktyk performance management na realizację wymogów lean w środowisku usług (lean service). Wynikiem po­wiązania obydwu koncepcji było opracowanie globalnego modelu PM-LS. Wskazuje on, że istnieje zestaw praktyk performance management, który ogranicza bariery wdrażania lean w usługach i wpływa na ograniczanie marnotrawstwa w badanych działach funkcjonujących w środowisku usług.

Spis treści

Wstęp 7

Rozdział 1. Koncepcja performance management w kontekście zarządzania zasobami ludzkimi 15

1.1. Zarządzanie zasobami ludzkimi a poziomy efektywności i wyniki organizacji 15

1.2. Transformacja oceny okresowej w system zarządzania indywidualną efektywnością pracy – performance management 28

1.3. „Miękkie” i „twarde” podejście do performance management 41

1.4. Praktyki cyklu performance management 51

 

Rozdział 2. Koncepcja lean i jej wymogi w środowisku usług 67

2.1. Lean management jako fundament budowania jakości 67

2.2. Lean w środowisku usług: podejścia, przykłady, metody i narzędzia 79

2.3. Przepływ i pomiar dokonań lean w środowisku usług 86

2.4. Kultura ciągłego doskonalenia kaizen jako wymóg wdrożenia koncepcji lean 101

2.5. Performance management i lean w środowisku usług: próba łączenia koncepcji 110

 

Rozdział 3. Metodyka badań własnych: model, hipotezy, analiza zebranych danych, zmienne i miary 121

3.1. Model badawczy i hipotezy 121

3.2. Opis metodyki prowadzonych badań 130

3.3. Dobór i struktura próby badawczej 133

3.4. Zakres wdrożenia wymogów koncepcji lean oraz praktyk performance management w badanych działach usługowych 137

3.5. Zmienne i miary 152

 

Rozdział 4. Analiza wpływu praktyk performance management na wymogi lean w działach usługowych – wyniki badań empirycznych 169

4.1. Ogólna charakterystyka wyników badań – analiza korelacji 169

4.2. Zależności między planowaniem, wspieraniem i ocenianiem indywidualnej efektywności – model PM 172

4.3. Zależności między zasadami, metodami, narzędziami i miernikami lean – model LS 176

4.4. Wpływ modelu PM na model LS 178

4.5. Ograniczanie barier wdrażania lean jako mediator zależności między modelami PM i LS 180

4.6. Zależności między modelem PM-LS a marnotrawstwem działu 182

4.7. Wpływ czynników kontekstowych na zależności w modelu PM-LS 187

4.8. Podsumowanie wyników badań własnych 193

 

Zakończenie 199

Bibliografia 207

Załączniki 227

Wykaz tabel 249

Wykaz rysunków 251

Summary 253

Od redakcji 257

Kategoria: Zarządzanie i marketing
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8142-216-1
Rozmiar pliku: 2,2 MB

BESTSELLERY

Kategorie: