Facebook - konwersja
Czytaj fragment
Pobierz fragment

  • Empik Go W empik go

Przedsiębiorstwa w obliczu wyzwań XXI wieku - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
10 grudnia 2018
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment

Przedsiębiorstwa w obliczu wyzwań XXI wieku - ebook

Publikacja podejmuje ważny temat, szczególnie w kontekście wyzwań, przed którymi stoją kierujący przedsiębiorstwami w XXI wieku. Autorki dokonały rozpoznania problemów i wyzwań pojawiających się przed przedsiębiorcami obecnie i w przyszłości. Ważnym zagadnieniem przedstawionym w monografii jest próba połączenia problematyki modeli biznesowych, finansowania i innowacji oraz zebrania tych szerokich i niełatwych zagadnień w powiązane ze sobą treści.

Spis treści

Wstęp
1. Decyzje finansowe i procesy dostosowawcze przedsiębiorstw jako wyraz adaptacji do współczesnego otoczenia
1.1. Współczesne otoczenie przedsiębiorstw
1.2. Decyzje finansowe przedsiębiorstw
1.3. Restrukturyzacja i procesy dostosowawcze przedsiębiorstw
2. Finansowanie przedsiębiorstw w erze ekonomii współdzielenia i ekonomii tłumu
2.1. Wprowadzenie
2.2. Współczesne otoczenie przedsiębiorstw – ekonomia współdzielenia i ekonomia tłumu
2.3. Interdyscyplinarny rozwój teorii finansów przedsiębiorstw
2.4. Finansowanie przedsiębiorstw w kontekście rozwoju fintechu
2.5. Alternatywne instrumenty finansowania działalności przedsiębiorstw
2.6. Modele, istota i rozwój crowdfundingu
3. Wiedza w aspekcie kreacji konkurencyjności przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych i globalnym
3.1. Systematyzacja pojęć w zakresie stanowiącym przedmiot badań
3.2. Wiedza i jej rola w budowaniu potencjału konkurencyjnego współczesnych podmiotów gospodarczych na arenie międzynarodowej
3.3. Inne czynniki konkurencyjności przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych i globalnym
4. Innowacje jako źródło przewagi konkurencyjnej współczesnych przedsiębiorstw
4.1. Podstawy terminologiczne w zakresie innowacji
4.2. Zarządzanie innowacjami w procesach rozwoju przedsiębiorstw
4.3. Znaczenie działalności innowacyjnej w kształtowaniu konkurencyjności przedsiębiorstw na rynkach ponadnarodowych
5. Modele biznesowe przedsiębiorstw w gospodarce postindustrialnej
5.1. Społeczno-kulturowe uwarunkowania zmian w przedsiębiorstwach
5.2. Konsekwencje wynikające z cyfryzacji i serwicyzacji produkcji
5.3. Adaptacja modeli biznesowych do zachodzących zmian
5.4. Radykalne zmiany w modelach biznesowych
5.5. Spojrzenie na odnowę przedsiębiorstwa z punktu widzenia wartości organizacji
Bibliografia

Kategoria: Biznesowe
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-65648-79-2
Rozmiar pliku: 3,2 MB

FRAGMENT KSIĄŻKI

Spis treści

Wstęp

1. Decyzje finansowe i procesy dostosowawcze przedsiębiorstw jako wyraz adaptacji do współczesnego otoczenia

1.1. Współczesne otoczenie przedsiębiorstw

1.2. Decyzje finansowe przedsiębiorstw

1.3. Restrukturyzacja i procesy dostosowawcze przedsiębiorstw

2. Finansowanie przedsiębiorstw w erze ekonomii współdzielenia i ekonomii tłumu

2.1. Wprowadzenie

2.2. Współczesne otoczenie przedsiębiorstw – ekonomia współdzielenia i ekonomia tłumu

2.3. Interdyscyplinarny rozwój teorii finansów przedsiębiorstw

2.4. Finansowanie przedsiębiorstw w kontekście rozwoju fintechu

2.5. Alternatywne instrumenty finansowania działalności przedsiębiorstw

2.6. Modele, istota i rozwój crowdfundingu

3. Wiedza w aspekcie kreacji konkurencyjności przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych i globalnym

3.1. Systematyzacja pojęć w zakresie stanowiącym przedmiot badań

3.2. Wiedza i jej rola w budowaniu potencjału konkurencyjnego współczesnych podmiotów gospodarczych na arenie międzynarodowej

3.3. Inne czynniki konkurencyjności przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych i globalnym

4. Innowacje jako źródło przewagi konkurencyjnej współczesnych przedsiębiorstw

4.1. Podstawy terminologiczne w zakresie innowacji

4.2. Zarządzanie innowacjami w procesach rozwoju przedsiębiorstw

4.3. Znaczenie działalności innowacyjnej w kształtowaniu konkurencyjności przedsiębiorstw na rynkach ponadnarodowych

5. Modele biznesowe przedsiębiorstw w gospodarce postindustrialnej

5.1. Społeczno-kulturowe uwarunkowania zmian w przedsiębiorstwach

5.2. Konsekwencje wynikające z cyfryzacji i serwicyzacji produkcji

5.3. Adaptacja modeli biznesowych do zachodzących zmian

5.4. Radykalne zmiany w modelach biznesowych

5.5. Spojrzenie na odnowę przedsiębiorstwa z punktu widzenia wartości organizacji

BibliografiaWstęp

Na przestrzeni kilkunastu ostatnich lat dokonano analizy wielu pozycji literatury traktujących o przedsiębiorstwie i o specyfice jego funkcjonowania w XXI wieku. Każda z tych pozycji rozpatruje przedsiębiorstwo z innej perspektywy, uwypukla inne aspekty. Jest to wyrazem stale zmieniającego się otoczenia i kreacji nowych, bądź redefinicji istniejących, celów, podejść, paradygmatów funkcjonowania przedsiębiorstwa.

Dokonujące się procesy globalizacyjne są skomplikowanie oraz wielostronne i obejmują wiele zjawisk i procesów oraz powiązań, a dynamiczne zmiany zachodzące w otoczeniu uwypuklają złożoność i mnogość ich występowania. Okres szczególnego wpływu otoczenia na funkcjonowanie przedsiębiorstw i jego możliwości rozwojowe przypada na kryzys i recesję. Wówczas w sposób szczególny, a ponadto globalny uwidacznia się destabilizujący wpływ otoczenia skutkujący znaczącym stopniem deterioracji kondycji finansowej przedsiębiorstw, ale także identyfikacją dysfunkcji w pozostałych obszarach zarządzania przedsiębiorstwem.

W niniejszej książce podjęto się przedstawienia wybranych aspektów funkcjonowania przedsiębiorstwa w XXI wieku jako wyrazu adaptacji do wyzwań współczesnego otoczenia. Uwypuklono decyzje finansowe i nowoczesne podejście do finansowania przedsiębiorstw, procesy dostosowawcze i szerzej – modele biznesowe – oraz poświęcono uwagę roli wiedzy, a także innowacjom w kształtowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw.

W rozdziale pierwszym (autorstwa Małgorzaty Porady-Rochoń), scharakteryzowano specyfikę współczesnego otoczenia, wskazując rolę globalizacji w jego kreowaniu, a także jej pozytywnych i negatywnych skutków dla realizacji celów przedsiębiorstwa. Zwrócono uwagę, na konieczność zwiększenia jakości i częstotliwości analizy otoczenia, co powinno być wyrazem świadomego i odpowiedzialnego podejścia do zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem. Biorąc pod uwagę rolę decyzji finansowych w procesie decyzyjnym, w tym w szczególności w okresie kryzysu czy recesji, uwagę skupiono na omówieniu determinant, które je kształtują. Moment identyfikacji, pomiaru i oceny skali dysfunkcji, zaburzeń i zagrożeń w przedsiębiorstwie warunkuje zakres działań w ramach procesów dostosowawczych/procesów restrukturyzacji niezbędnych do wdrożenia, w celu minimalizacji ryzyka niewypłacalności czy bankructwa. Mając na uwadze powyższe, przedstawiono również model procesu dostosowawczego przedsiębiorstw do specyfiki współczesnego otoczenia.

W rozdziale drugim (autorstwa Dominiki Kordeli) przedstawiono zmiany na rynku finansowym wynikające z rozwoju nowoczesnych technologii i tzw. ekonomii tłumu. W kontekście finansowania przedsiębiorstw dokonano systematyki pojęć, które weszły do języka finansów ze względu na zachodzące procesy innowacyjne. Przede wszystkim jednak wskazano na nowe możliwości finansowania podmiotów gospodarczych, a także na zalety i wady alternatywnych instrumentów finansowania.

Kolejne rozdziały poświęcono wybranym determinantom kształtowania konkurencyjności współczesnych przedsiębiorstw. Odpowiednio, przedmiot rozważań zawartych w trzecim rozdziale pracy (autorstwa Małgorzaty Brojak-Trzaskowskiej) dotyczy wiedzy odnoszącej się do kreacji pozycji konkurencyjnej podmiotów gospodarczych na rynkach międzynarodowych i rynku globalnym. O ile punkt wyjścia skoncentrowano na usystematyzowaniu podstawowych pojęć w zakresie stanowiącym przedmiot badań, o tyle zasadnicze syntetyczne rozważania poświecono wiedzy i zarządzaniu nią w procesie budowania potencjału konkurencyjnego organizacji gospodarczych.

W czwartym rozdziale pracy (autorstwa Małgorzaty Brojak-Trzaskowskiej) ujęto problematykę innowacji jako źródła przewagi konkurencyjnej współczesnych przedsiębiorstw, przy czym narrację rozpoczęto od przybliżenia podstaw terminologicznych w zakresie innowacji, natomiast główne kwestie poznawcze zogniskowano wokół zarządzania innowacjami i znaczenia samej działalności innowacyjnej w procesach rozwoju przedsiębiorstw, ze szczególnym uwzględnieniem ponadnarodowej skali prowadzonej działalności gospodarczej.

Rozdział piąty (autorstwa Moniki Tomczyk) został poświęcony megatrendom gospodarczym i zmieniającym się przez nie modelom biznesowym. Przedsiębiorstwa w XXI wieku działają w kontekście szybko zmieniającego się otoczenia, kształtowanego przez cyfryzację, serwicyzację i globalizację. Prowadzi to do pojawienia się nowych graczy, współistnienia dużych struktur mikropodmiotów, transformacji łańcuchów wartości, zachowań konsumentów i ich oczekiwań. Zmiany te, z jednej strony oferują podmiotom szereg możliwości, ale z drugiej zmuszają podmioty do szybkiej reakcji, poszukiwania nowych modeli biznesowych i ich adaptowania do istniejących warunków. Innowacje coraz częściej są stymulowane przez czynniki nietechnologiczne, takie jak kreatywność, wzornictwo, nowe procesy organizacyjne i modele biznesowe. Przedsiębiorczość oparta na kulturze i kreatywności staje się podstawową cechą gospodarki postprzemysłowej. Aby zatem przedsiębiorstwo mogło odnaleźć się w tej rzeczywistości i być konkurencyjne, potrzebuje czegoś więcej niż tylko wydajnego procesu produkcyjnego, kontroli kosztów i dobrej bazy technologicznej. Organizacja taka potrzebuje silnej marki, zmotywowanych pracowników, produktów i usług, które spełniają oczekiwania klientów lub takie potrzeby tworzą i które budują wartość oraz doświadczenie.

Publikacja dedykowana jest zarówno teoretykom jak i praktykom, studentom, ale także przedsiębiorcom, chcącym zapoznać się z wybranymi aspektami funkcjonowania przedsiębiorstwa we współczesnym kreującym zmiany i nowe wyzwania otoczeniu.

W imieniu zespołu autorskiego
Małgorzata Porada-RochońBibliografia

6 stylów zarządzania według Daniela Golemana , http://weblog.infopraca.pl/2010/10/6-stylow-zarzadzania-wedlug-daniela-golemana (dostęp: 04.11.2017).

Adamkiewicz-Drwiłło H.G. , Uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstwa, Warszawa.

Adamska A., Dąbrowski T. , Do investors appreciate information about Corporate Social Responsibility? Evidence from the Polish equity market, „Inzinerine Ekonomika – Engineering Economics”, nr 27(4).

Amit R., Zott Ch. , Creating value through business model innovation, „MIT Sloan Management Review”, nr 53(3), http://sloanreview.mit.edu/article/creating-value-through-business-model-innovation/ (dostęp: 09.10.2017).

Apicella C.L., Carré J.M., Dreber A. , Testosterone and economic risk taking: a review, „Adaptive Human Behavior and Physiology”, nr 1(3).

Arogyaswamy K., Barker III V.L., Yasi-Ardekani M. , Firm turnarounds: An integrativie two-stage model, „Journal of Management Studies”, t. 32. z.4.

Baddeley M. , Behavioural Economics and Finance, Londyn.

Bal-Woźniak T. , Innowacyjność w ujęciu podmiotowym. Uwarunkowania instytucjonalne, Warszawa.

Barberis J. , The rise offinTech: Getting Hong Kong to lead the digital financial transition in APAC, Fintech Report, Fintech HK.

Barker III V.L., Barr P.S. , Linking top manager attributions to strategic reorientation in declining firms attempting turnarounds, „Journal of Business Research”, nr 55.

Barker III V.L. Duhaime I. , Strategic change in the turnaround Process: theory and empirical evidence, „Strategic Management Journal”, t. 18.

Barr P.S, Stimpert J.L., Huff A.S. , Cognitive change, strategic action, and organizational renewal, „Strategic Management Journal”, t. 13 (Special Summer Issue).

Belleflamme P., Lambert T., Schwienbacher A. , Crowdfunding: An Industrial Organization Perspective, SSRN Working Paper, https://ssrn.com/abstract=2151179 (dostęp: 20.10.2017).

Bendyk E. , Gospodarka doznań i przeżyć, „Polityka”, http://www.polityka.pl/spoleczenstwo/niezbednikinteligenta/200961,1,gospodarka-doznan-i-przezyc.read (dostęp: 10.11.2017).

Berłowski P. , PR w przeddzień rewolucji, „Puls Biznesu”, 25 października.

Bhagat S., Moyen N, Suh I. , Investment and internal funds of distressed firms, „Journal of Corporate Finance”, nr 11(3).

Białoń L., Otrębski T. , Elementy polityki przemysłowej, Warszawa.

Bitkowska A. (red.) , Procesy restrukturyzacji warunkiem poprawy konkurencyjności przedsiębiorstwa, Warszawa.

Bitkowska A. , Przebieg procesu restrukturyzacji, A. Bitkowska (red.), Procesy restrukturyzacji przedsiębiorstw warunkiem poprawy konkurencyjności przedsiębiorstw, Warszawa.

Błach J. , Wykorzystanie innowacji finansowych w strategii finansowej przedsiębiorstwa, T. Famulska, J. Nowakowski (red.), Kontrowersje wokół finansów, Warszawa.

Bogdanienko J. , Innowacje jako czynnik przewagi konkurencyjnej, J. Bogdanienko, M. Haffer, W. Popławski (red.), Innowacyjność przedsiębiorstw, Toruń.

Borowiecki R., Wysłocka E. , Analiza ekonomiczna i ocena ekspercka w procesie restrukturyzacji przedsiębiorstw, Warszawa.

Botsman R. , The Sharing Economy Lacks A Shared Definition, https://www.fastcompany.com/3022028/the-sharing-economy-lacks-a-shared-definition (dostęp: 20.10.2018).

Brojak-Trzaskowska M. , Determinanty innowacyjnego rozwoju przedsiębiorstw na przykładzie wybranych rodzajów usług, Szczecin.

Brojak-Trzaskowska M. , Procesy rozwojowe przedsiębiorstw we współczesnej gospodarce, Warszawa.

Brojak-Trzaskowska M. , Zarządzanie innowacjami, J. Engelhardt (red.), Zarządzanie przedsiębiorstwem, Warszawa.

Brzóska J. , Model biznesowy – współczesna forma modelu organizacyjnego zarządzania przedsiębiorstwem, „Organizacja i Zarządzanie”, nr 2.

Byrski B. , Procesy innowacyjne w przemyśle, Kraków.

Caputa W. , Konkurencyjność przedsiębiorstwa w okresie globalizacji, W. Caputa (red.), Potencjał konkurencyjny przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji, Warszawa.

Casadesus-Masanell R, Ricart J.E. , Jak skonstruować zwycięski model biznesowy, Warszawa.

Charemza W., Diaz C., Markowa S. , Quasi ex-ante inflation forecast uncertainty, prezentacja z konferencji „Global Economy and Governance”, 23–24 października, SGGW, Warszawa.

Chesbrough H., Rosenbloom R.S. , The Role of the Business Model in Capturing Value from Innovation: Evidence from Xerox Corporation’s Technology Spinn-off Companie, „Industrial and Corporate Change”, nr 3.

Clayton M. , Zarządzanie czasem. Jak efektywnie planować i realizować zadania, Warszawa.

Cleveland H. , The Knowledge Executive Leadership in an Information Society, Nowy Jork.

Coates J.M., Gurnell M., Sarnyai Z. , From molecule to market: steroid hormones and financial risk-taking, „Philosophical Transactions of the Royal Society B: Biological Sciences”, nr 365(1538).

Collins L., Sward L., Zhang B. , The Rise of Future Finance. The UK Alternative Benchmarking Report, Londyn.

CRO – Firmenretter mit neuem Profil Bedeutung, Persönlichkeit und Rolle des Chief Restructuring Officer bei der unternehmerischen Restrukturierung 4/2015, https://www.rolandberger.com (dostęp: 20.11.2017).

Czechowska K. , Wybrane uwarunkowania podejmowania decyzji inwestycyjnych na rynku nieruchomości – ujęcie behawioralne, „Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego”, nr 36, t. 1

Czerwonka M., Ostaszewski J., Rzeszutek M., Walczak M. , W poszukiwaniu mainstreamu w dyscyplinie finanse, J. Ostaszewski, E.Kosycarz (red.), Rozwój nauki o finansach. Stan obecny i pożądane kierunki jej ewolucji, Warszawa.

Damodaran A. , Corporate Finance. Theory and Practice, wyd. 2, Hoboken.

Daszyńska-Żygadło K., Ryszawska B., Słoński T., Zawadzki B.M. , Investors’ Reactions for Sustainability Index Inclusion – Is CSR a Good News? I.D. Czechowska, R. Pastusiak (red.), Future of Finance. Przyszłość finansów przedsiębiorstw i ubezpieczeń, „Acta Universitatis Lodziensis, Folia Oeconomica”, nr 2(300).

Davenport T.H., Prusak L. , Working Knowledge: How Organizations Manage What They Know, Boston.

Dec P. , Finasjalizacja a problem upadłości przedsiębiorstw, „Ekonomika i organizacja przedsiębiorstwa”, nr 2.

Dolińska M. , Innowacje w organizacjach u progu XXI wieku, I.K. Hejduk (red.), Przedsiębiorstwo przyszłości fikcja i rzeczywistość, Warszawa.

Drucker P.F. , Innovation and entrepreneurship. Practice and principles, Londyn.

Drucker P.F. , Zarządzanie w czasach burzliwych, Warszawa.

Duczkowska-Piasecka M. (red.) , Model biznesu w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Warszawa.

Duliniec A. , Finansowanie przedsiębiorstwa. Strategie i instrumenty, Warszawa.

Dziuba D.T. , Rozwój systemów crowdfundingu – modele, oczekiwania i uwarunkowania, „Problemy Zarządzania”, t. 10, nr 3(38).

Ekspansja międzynarodowa polskich przedsiębiorstw produkcyjnych. KPMG w Polsce, , http://ekonom.ug.edu.pl/pp/download.php?OpenFile=20251 (dostęp: 16.11.2017).

Elger C.E., Schwarz F. , Neurofinance. WieVertrauen, Angst und Gier Entscheidungtreffen, Monachium.

Erel I., Julio B., Kim W., Weisbach M.S. , Macroeconomic Conditions and Capital Raising, „NBER Working Paper”, nr 16941, s. 1–43.

Fazlagić J. , Innowacyjne zarządzanie wiedzą, Warszawa.

Filipiak B. , Podejście procesowe w zarządzaniu finansami małych i średnich przedsiębiorstw, M. Dylewski (red.), Finanse małych i średnich przedsiębiorstw. Innowacje, decyzje, procesy, Warszawa.

Flejterski S., Metodologia finansów, Warszawa.

Flejterski S. , Ekonomia, finanse i zarządzanie w perspektywie metodologicznej i interdyscyplinarnej, Fiedor B. (red.), Nauki ekonomiczne. Stylizowane fakty a wyzwania współczesności, Warszawa.

Flejterski S., Wahl P. , Ekonomia globalna. Synteza, Warszawa.

Franc-Dąbrowska J., Porada-Rochoń M., Zioło M., Babczuk A. , Stabilizowanie finansów podmiotów sektora publicznego i prywatnego w warunkach zaburzeń finansowych, Warszawa.

Frydman C.D. , Essays in neurofinance, Pasadena.

Gajdka J. , Behawioralne finanse przedsiębiorstw. Podstawowe podejścia i koncepcje, Łódź.

Gawrońska-Nowak B., Walerysiak G. , Decyzje Ekonomiczne. Ujęcie Ilościowe, Warszawa.

Godziszewski B. , Koncepcje źródeł konkurencyjności, M.J. Stankiewicz (red.), Determinanty konkurencyjności polskich przedsiębiorstw. Sposoby i warunki umacniania konkurencyjności przedsiębiorstw w perspektywie globalizacji gospodarki, Toruń.

Grinyer P.H., Mayes D.G., McKiernan P. , Sharpbenders: The secrets of unleashing corporate potential, Oxford.

Grudzewski M.W., Hejduk I.K. , Systemy zarządzania wiedzą – nowy paradygmat czy wyzwanie? I.K. Hejduk (red.), Przedsiębiorstwo przyszłości; fikcja i rzeczywistość, Warszawa.

Gruszczyńska-Malec G., Rutkowska M. , Strategie zarządzania wiedzą. Modele teoretyczne i empiryczne, Warszawa.

Haffer M. , Polskie przedsiębiorstwa a wyzwania globalizacji, M.J. Stankiewicz (red.), Determinanty konkurencyjności polskich przedsiębiorstw. Sposoby i warunki umacniania konkurencyjności przedsiębiorstw w perspektywie globalizacji gospodarki, Toruń.

Hope J., Hope T. , Competing in the Third Wale, Boston.

Howe J. , The Rise of Crowdsoursing, „Wired Magazin”,6 stycznia.

Hornby A.S., Cowie A.P. , Oxford advanced learner’s dictionary of current English, Oxford.

Jabłoński M. , Kształtowanie modeli biznesu w procesie kreacji wartości przedsiębiorstw, Warszawa.

Jajuga K. , Czy ukształtuje się nowy paradygmat finansów? W. Frąckowiak, J. Szambelańczyk (red.), Ku nowemu paradygmatowi nauk o finansach, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu”, nr 144.

Jajuga K. , Finanse spółek – niektóre wyzwania dla badań i dydaktyki, C. Zając (red.), Nauki ekonomiczne w XXI wieku – dylematy, wyzwania, perspektywy, Jubileusz 70-lecia Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.

Janasz W. , Kreatywność i innowacyjność w organizacji, J. Wiśniewska, K. Janasz (red.), Innowacyjność organizacji w strategii inteligentnego i zrównoważonego rozwoju, Warszawa.

Janasz W., Łukasik W., Grabiec W., Gołębiowski M., Niewiński A. , Chłonność innowacyjna przedsiębiorstw, Szczecin.

Janc A., Mikołajczak P., Waliszewski K. , Europejska unia rynków kapitałowych. Perspektywa finansowania przedsiębiorstw w Polsce, Warszawa.

Jashapara A. , Zarządzanie wiedzą, Warszawa.

Jasiński A.H. , Innowacje i transfer techniki w procesie transformacji, Warszawa.

Jinda P., Bahl S. , The New Era of Finance: Neurofinanceand Investment Behavior, „International Journal of Research in Finance and Marketing” (IJRFM), t. 6, z. 7.

Johnson M., Christensen C., Kagermann H. , Jak fundamentalnie zmienić model biznesowy, Warszawa.

Jonas A. , Strategie konkurencji na rynku usług bankowych, Warszawa.

Kahneman D., Tversky A. , Prospect Theory: An Analysis of Decision Under Risk, „Econometrica”, t. 47, z. 2.

Karlik M. , Zarządzanie innowacjami w przedsiębiorstwie, Warszawa.

Kaszowska J.A., Santos J.L. , Rola percepcji ryzyka i niepewności w ocenie ryzyka systemowego. Podejście symulacyjne ABM, „Ekonomista”, nr 4.

KE Komisja Europejska , Zrozumieć finansowanie społecznościowe. Przewodnik dla małych i średnich przedsiębiorstw, Ref. Ares (2015) 1989921 – 11/05/2015.

Kirby E., Worner S. , Crowdfunding: An Infant Industry Growing Fast, Staff Working Paper of the IOSCO Research Department, DWP3.

Kleemann F., Voβ G., Rieder K. , Un(der)paid Innovators: The Commercial Utilization of Consumer Work through Crowdsourcing, „Science, Technology and Innovation Studies”, nr 4(1).

Klimontowicz M., Harasim J. , Tendencje rozwojowe na rynku alternatywnych instrumentów finansowych, Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska – Sectio H, t. XLIX, nr 4.

Koh Sz., Durand R.B., Chang L.M. , Financial distress: Lifecycle and corporate restructuring, „Journal of Corporate Finance”, t. 33, https://www.sciencedirect.com/science/journal/09291199 (dostęp: 09.2017).

Kordela D. , Crowdfunding w Polsce – koncepcja finansowania społecznościowego, Rachunkowość na rzecz zrównoważonego rozwoju. Gospodarka – etyka - środowisko „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu”, nr 436.

Kowalczyk A., Nogalski B. , Zarządzanie wiedzą. Koncepcja i narzędzia, Warszawa.

Kowalewski M., Nowak A., Thurow A. , Czy kultura może wzmacniać spójność społeczną, Szczecin.

Koźmiński A.K. , Decyzje. Analiza systemowa organizacji, Warszawa.

Kurtyka M., Roth G. , Zarządzanie zmianą. Od strategii do działania. Jak połączyć wizję, ludzi i organizację w służbie strategii, Warszawa.

Künstner T., Merle M.Le, Gmelin H., Dietsche C. , Cyfrowa przyszłość kreatywnej Polski: Ekonomiczny wpływ internetu na sektor kreatywny w Polsce i Europie, Booz and Company Inc.

Leśniewski M. , Konkurencyjność miękka przedsiębiorstw, Warszawa.

Lisikiewicz J., Jurek-Stępień S., Sosnowska A. , Wyznaczniki rozwoju współczesnego przemysłu, Warszawa.

Lyck L. , Experience economy as an Instrument to create economic profitability, http://www.oru.se/Extern/Institutioner/RHS/dokument/guestlecture (dostęp: 06.10.2017).

Łukasik G. , Wpływ rozwoju rynku kapitałowego na wybory współczesnego przedsiębiorstwa, S. Owsiak, A. Pollok (red.), W poszukiwaniu nowego ładu ekonomicznego, Warszawa.

Mann M., Byun S.E. , To retrench or invest? Turnaround strategies during a recessionary tim, „Journal of Business Research”, nr 80, www.Sciencedirect.com (dostęp: 20.11.2017).

Marcinkowska M. , Kształtowanie wartości firmy, Warszawa.

Maśloch P. , Globalizacja i jej wpływ na rozwój współczesnej cywilizacji, Przedsiębiorczość a współczesne wyzwania cywilizacyjne, „Przedsiębiorczość – Edukacja”, nr 1.

Matusiak K.B. , Od przedsiębiorczości technologicznej do opartej na wiedzy (kreatywnej) – innowacyjna przedsiębiorczość ery postindustrialnej, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego”, nr 653.

Mazur R. , Analiza otoczenia przedsiębiorstwa jako element zarządzania strategicznego, „Folia Pomeranae Universitatis Technologiae Stetinensis Oeconomica”, nr 282(60).

Mączyńska E. , Anomia – jej przyczyny i ekonomiczne następstwa, http://www.pte.pl/pliki/2/12/maczynska_madrosc.pdf (dostęp: 07.11.2017).

Micu I., Micu A. , Financial Technology (fintech ) and its implementation on the Romanian non-bankig capital market, „SEA – Practical Application of Science”, nr 11.

Mikuła B. , Wprowadzenie do gospodarki i organizacji opartych na wiedzy, B. Mikuła, A. Pietruszka-Ortyl, A. Potocki (red.), Podstawy zarządzania przedsiębiorstwami w gospodarce opartej na wiedzy, Warszawa.

Miles R.C. , Basic Business Appraisal, Nowy Jork.

Mitręga-Nestrój K. , The Sharing Economy and Collaborative Finance – Outline of the Problems, „Studia Ekonomiczne Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach”, nr 173.

Moffitt S. , 14 Parts of Crowd Economy, http://crowdsourcingweek.com/14-parts-of-the-crowd- economy-landscape (dostęp: 20.11.2017.).

Morawski M. , Przedsiębiorstwo zorientowane na wiedzę, „E-mentor”, nr 4.

Moritz A., Block J. , Crowdfunding und Crowdinvesting: State-of-the-Art der wirtschafts wissenschaftlichen Literatur, „ZfKE – Zeitschrift für KMU und Entrepreneurship”, t. 62.

Moszoro B, Gadomska-Lila K., Innowacyjny model biznesowy – kluczowe elementy, „Management and Business Administration. Central Europe”, t. 21, nr 1(120).

Musteen M., Liang X., Barker III V. , Personality, perceptions and retrenchment decisions of managers on response to decline: Evidence from a decision – making study, „The Leadership Quarterly”, nr 22.

Nason R.S., Patel P.C. , Is cash king? Market performance and cash during a recession, „Journal of Business Research”, nr 69(10).

Nekaj E.L. , The Crowd Economy: from the crowd to businesses to the public administrations and multinational corporation, W. Vassalo (red.), Crowdfunding for Sustainable Entrepreneurship and Innovation, Derry Township.

Noga M. , Neuroekonomia a ekonomia głównego nurtu, Warszawa.

Nogalski B., Marcinkiewicz H. , Zarządzanie antykryzysowe przedsiębiorstwem, Warszawa.

Nonaka I. , The Knowledge Creating Company, „Harvard Business Review”, listopad–grudzień.

Norek T. , Efektywność procesów innowacyjnych realizowanych przez polskie przedsiębiorstwa sektora MSP. Rezultaty badań empirycznych, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu”, nr 386.

Norek T. , Analysis of the efficiency of innovation projects supported by the EU funds, Enterpreneurs, A. Zbuchea (red.), Enterpreurship: challenges and opportunities in the 21st Century, Bukareszt.

Nowak J., Zarzecki D. , Perspektywa finansowa restrukturyzacji z elementami prognozowania upadłości przedsiębiorstw, Warszawa.

Oliveira A. , Decision-Making Theories and Models A Discussion of Rational and Psychological Decision-Making Theories and Models: The Search for a Cultural-Ethical Decision-Making Model, „EJBO Electronic Journal of Business Ethics and Organization Studies”, t. 12, nr 2.

Olko S. , Zarządzanie wiedzą w klastrach i sieciach w przemysłach kreatywnych, Warszawa.

Ostaszewski J. (red.) , Finanse, Warszawa.

Osterwalder A., Pigneur Y. , Business Model Generation, Nowy Jork.

Osterwalder A., Pigneur Y. , Tworzenie modeli biznesowych, Gliwice,

Oxford English Dictionary , (dostęp: 30.09.2017) https://en.oxforddictionaries.com/definition/fintech (dostęp: 30.09.2017).

Pierścionek Z. , Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, Warszawa.

Pindado J., Rodrigues L., de la Torre Ch. , How do insolvency codes affect a firm’s investment?„International Review of Law and Economics”, t. 28, z. 4.

Pine B.J., Gilmore J.H. , The Experience Economy – Work Is Theatre & Every Business a Stage, Boston.

Pluskota P. , Mikrofinanse w ograniczaniu niedoskonałości rynków kredytowych, Warszawa.

Pomykalski A. , Zarządzanie innowacjami, Warszawa-Łódź.

Pomykalska B., Pomykalski P. , Analiza finansowa przedsiębiorstwa, Warszawa.

Porada-Rochoń M. , Modele decyzji finansowych w wybranych krajach Europy Środkowo-Wschodniej w warunkach zaburzeń finansowych, Szczecin.

Porada-Rochoń M. , Proces dostosowawczy jako imperatyw wobec wyzwań współczesnego otoczenia J. Franc-Dąbrowska i in., Stabilizowanie finansów podmiotu sektora publicznego i prywatnego w warunkach zaburzeń finansowych, Warszawa.

Porada-Rochoń M., Franc-Dąbrowska J., Suwala R. , Eliminating the Effects of the Company Insolvency Risk: A Model Approach, „World Journal of Applied Economics”, nr 3(1).

Prus J. , Funkcjonowanie małego i średniego przedsiębiorstwa, W. Pluta (red.), Finanse małych i średnich przedsiębiorstw, Warszawa.

Rogers E.M. , Diffusion of innovations, Nowy Jork.

Rutkowski A. , Zarządzanie finansami, Warszawa.

Salejko-Szyszczak I. , Konflikty jako czynnik konkurencyjności przedsiębiorstwa, M. Haffer, W. Karaszewski (red.), Czynniki wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw i regionów, Toruń.

Samul J. , Kapitał intelektualny w tworzeniu wartości przedsiębiorstwa: teoria a praktyka, „Ekonomia i Zarządzanie”, t. 1, nr 2.

Santos-Duissenberg D., Simplicio F. , Creative Economy Report 2008, http://unctad.org/en/docs/ditc20082cer_en.pdf (dostęp: 02.02.2018).

Scheufell P. , Taming the Beast: A Scientific Definition of Fintech, „Journal of Innovation Management JIM”, nr 4.

Schumpeter J.A. , The theory of economic development, Boston.

Schumpeter J.A. , Teoria rozwoju gospodarczego, Warszawa.

Schweizer L., Nienhaus A. , Corporate distress and turnaround: integrating the literature and directing future research, „Business Research”, t. 10, z. 1.

Shim Y., Shin D.H. , Analyzing China’s fintech industry from the perspective of actor-network theory, „Telecommunications Policy”, nr 40.

Seelig T. , In Genius, Stanford.

Sikacz H. , Rachunkowość na rzecz zrównoważonego rozwoju. Gospodarka – etyka – środowisko. Wpływ csr na sytuację finansową przedsiębiorstw – przegląd badań, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu”, nr 436.

Skidelsky R. , The Mystery of Growth: Book Review, The Spirit of Capitalism: Nationalism and Economic Growth by Liah Greenfeld, Cambridge.

Skowronek-Mielczarek A. (red.) , Zarządzanie małymi i średnimi przedsiębiorstwami w warunkach zrównoważonego rozwoju, Warszawa.

Skowroński A. , Wpływ asymetrii informacji na decyzje finansowe przedsiębiorstw„Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny”, rok LXVII, z. 3.

Sołek-Borowska C. , Istota i struktura otoczenia współczesnych małych i średnich przedsiębiorstw, A. Skowronek- Mielczarek (red.), Zarządzanie małymi i średnimi przedsiębiorstwami w warunkach zrównoważonego rozwoju, Warszawa.

Soniewicki M. , Zarządzanie wiedzą a przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa międzynarodowego, Warszawa.

Song H., Zhao Ch., Zeng J. , Can environmental management improve financial performance: An empirical study of A-shares listed companies in China, „Journal of Cleaner Production”, t. 141.

Sosnowska A. , Pojęcie konkurencyjności przedsiębiorstw, K. Poznańska, A. Sosnowska (red.), Źródła przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw, Warszawa.

Spychalska-Wojtkiewicz M., Tomczyk M. , Boosting innovative Entrepreneurial Ecosystem in Regions for young entrepreneurs regional perspective of entrepreneurship, „European Journal Management”.

Stanisławski S. , Wielski Słownik angielsko-polski, Warszawa.

Stankiewicz M.J. , Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Budowanie konkurencyjności w warunkach globalizacji, Toruń.

Stankiewicz M.J. , Istota i sposoby oceny konkurencyjności przedsiębiorstwa, „Gospodarka Narodowa”, nr 7–8.

Stickdorn M., Schneider J. , This is service design thinking, Amsterdam.

Stonehouse G., Hamill J., Cambell D., Purdie T. , Globalizacja. Strategie i zarządzanie, Warszawa.

Świtalski W. , Innowacje i konkurencyjność, Warszawa.

Tecker G., Bower C., Frankel J. , ASAE’s new model of decision making, „Association Management”, nr 51.

The Challenge of Assessing the Creative Economy Towards Informed Policy-making, Creative Economy Recounted Nations 2008 http://unctad.org/fr/Docs/ditc20082cer_en.pdf (dostęp: 08.11.2017).

The role of banks, equity markets and institutional investors in long-term financing for growth and development, Report for G20 Leaders (2013), OECD, http://www.oecd.org/finance/privatpensions/G20reportLTFinancingForGrowthRussianPresidency2013.pdf (dostęp: 08.11.2017).

Towse R. , Ekonomia kultury: kompendium, Warszawa.

Trahms C.A., Ndofor H.A., Sirmon D.G. , Organizational decline and turnaround: a review and agenda for future research, „Journal of Management Studies”, nr 39(5).

Trajer J., Paszek A., Iwan S. , Zarządzanie wiedzą, Warszawa.

UKIE , UKIE Crowd Funding Report: A Proposal to Facilitate Crowd Funding in the UK.

Urbanek G. , Kompetencje a wartość przedsiębiorstwa zasoby niematerialne w nowej gospodarce, Warszawa.

Urbanek-Papp G. , Neuroekonomia jako interdyscyplinarne podejście do badania decyzji ekonomicznych, „Kultura i Polityka”, nr 15.

Vassalo W. , Crowdfunding for Sustainable Entrepreneurship and Innovation, Derry Township.

Walczak M. , Neuroekonomia – w drodze do mainstreamu, J. Ostaszewski, E. Kosycarz (red.), Rozwój nauki o finansach. Stan obecny i pożądane kierunki jej ewolucji, Warszawa.

Wawrzyniak B. , Odnawianie przedsiębiorstwa. Zarządzanie w kryzysie. Koncepcje, badania, propozycje, Warszawa.

Wawrzyniak W. , Przedsiębiorstwo jako organizacja służąca otoczeniu, M. Romanowska, M. Trocki (red.), Przedsiębiorstwo partnerskie, Warszawa.

Webber R.A. , Zasady zarządzania organizacjami, Warszawa.

Wedziuk S. , Bez pieniędzy nie będzie naprawy, „Puls Biznesu”.

West M.A. , Rozwijanie kreatywności wewnątrz organizacji, Warszawa.

White M.J. , The corporate bankruptcy decision, „Journal of Economic Perspectives”, nr 2.

Wilson K., Silva F. , Policies for seed and early stage finance, Findings from the 2012 OECD Financing Questionnaire, OECD Science, Technology and Industry Papers no. 9, OECS Publishing http://dx.doi.org/10.1787/5k3xqsf00j33-en (dostęp: 08.11.2017).

Xie P., Zou C. , The theory of internet finance, „China Economist”, nr 8(2).

Zielona Księga dotycząca rozwoju , http://ec.europa.eu/culture/our-policydevelopment/doc/GreenPaper_creative_industries_pl.pdf (dostęp: 05.11.2017).

Zook Ch., Allen J. Mentalność założycielska jako podstawa sukcesu waszej firmy, Warszawa.

Żurek J. (red.) , Przedsiębiorstwo. Drogi sukcesu rynkowego, Warszawa.
mniej..

BESTSELLERY

Kategorie: