Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Przestrzenny wymiar karier menedżerów i przedsiębiorców. Analiza socjologiczna - ebook

Rok wydania:
2018
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
Produkt niedostępny.  Może zainteresuje Cię

Przestrzenny wymiar karier menedżerów i przedsiębiorców. Analiza socjologiczna - ebook

W publikacji zrekonstruowano przestrzenny wymiar karier ludzi biznesu, szczególnie predysponowanych do roli kreatorów przestrzeni, gdzie realizują swoje ambicje zawodowe i pasje życiowe. Zmiany, jakich dokonują w środowisku pracy i poza nią, dotyczą nie tylko ich samych czy najbliższych im osób, lecz także mają duże znaczenie dla członków organizacji, partnerów, konkurentów i kooperantów. W monografii przedstawiono powiązane ze sobą, ale i jakościowo rozróżnialne etapy postrzegania przez nich przestrzeni oraz działań wobec niej – od traktowania przestrzeni jako zasobu, poprzez przejmowanie jej w zarząd, aż do panowania nad nią. Skuteczność owej kontroli łączy się z dominującym i charakterystycznym dla ludzi odgrywających kluczowe role organizacyjne modelem kariery-konstrukcji, czyli z intencjonalnym i pragmatycznym zarządzaniem własną ścieżką zawodową oraz planem życiowym.

Książka jest adresowana do teoretyków i praktyków zarządzania organizacjami, a także do badaczy społecznych oraz wszystkich zainteresowanych paradygmatem interpretatywnym i jakościowymi metodologiami badawczymi, zwłaszcza teorią ugruntowaną.

Spis treści

Podziękowania 7

Wprowadzenie 9

Rozdział 1. Podstawowe pojęcia 15

1.1. Przestrzeń 15

1.2. Miejsce 19

1.3. Przestrzeń a miejsce 21

1.4. Nie-miejsca 22

1.5. Czas i przestrzeń 24

Rozdział 2. Socjologia przestrzeni – wybrane zagadnienia 31

2.1. Przestrzeń w refleksji klasyków socjologii 31

2.2. Przestrzeń z perspektywy interpretatywistów 35

Rozdział 3. Kontekst – przestrzenno-czasowe uwarunkowania działań rodzimych aktorów biznesu 43

3.1. Przestrzeń społeczna 43

3.2. Historyczno-przestrzenne uwarunkowania biznesu w Polsce 46

Rozdział 4. Kontekst – (r)ewolucja przestrzeni biznesu 55

4.1. Przestrzenie organizacyjne – metafory jako obrazy zmian paradygmatów biznesu 55

4.2. Ewolucja przestrzeni biura 64

Rozdział 5. Kariera jako przedmiot badań 69

5.1. Temporalno-przestrzenny wymiar karier ludzi biznesu 69

5.2. Typologie wzorów karier 71

Rozdział 6. Zarządzanie wizerunkiem w przestrzeni publicznej 79

6.1. Zarządzanie wrażeniami w przestrzeni organizacyjnej 79

6.2. Kreowanie pożądanego wizerunku lidera organizacyjnego 82

Rozdział 7. Metodologia badań 91

7.1. Podstawowe założenia 91

7.2. Naturalna historia badania 93

7.3. Techniczne aspekty badania 97

7.4. Metodologia teorii ugruntowanej jako podstawowa strategia badawcza 101

7.5. Źródła danych 105

7.6. Badana zbiorowość 105

Rozdział 8. Przestrzenny wymiar karier menedżerów i przedsiębiorców 111

8.1. Etapy kariery 112

8.1.1. Pierwszy etap kariery 113

8.1.2. Drugi etap kariery 120

8.1.3. Trzeci etap kariery 135

8.2. Wokół kariery – dom i wypoczynek 153

8.2.1. Dom i okolica życia 154

8.2.2. Wypoczynek – przerwy w pracy, czas wolny dostępny „na co dzień” i wakacyjne interludium 163

8.3. Podsumowanie – próba integracji 176

Rozdział 9. Suplement. Zarządzanie wizerunkiem 181

9.1. Temporalny wymiar zarządzania wizerunkiem 182

9.2. Biura, gabinety i miejsca towarzyszące 198

Bibliografia 209

Wykaz diagramów, rysunków, zdjęć 231

Od redakcji 233

Kategoria: Socjologia
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8142-270-3
Rozmiar pliku: 4,1 MB

BESTSELLERY

Kategorie: