Psychologia współczesnego menedżera. Dlaczego oni mnie nie słuchają? Praktyczne narzędzia plus studium codziennych przypadków. Wykorzystuj metody najsłynniejszych terapeutów w pracy ze swoimi ludźmi! - ebook
Psychologia współczesnego menedżera. Dlaczego oni mnie nie słuchają? Praktyczne narzędzia plus studium codziennych przypadków. Wykorzystuj metody najsłynniejszych terapeutów w pracy ze swoimi ludźmi! - ebook
Książka przedstawia sprawdzone narzędzia, zaczerpnięte od znanych terapeutów i trenerów, które znacznie ułatwiają pracę menedżera zarządzającego zespołami ludzi. Sposób prezentacji kolejnych technik pracy z ludźmi został podzielony tak, aby stopniowo rozwijać wiedzę i świadomość menedżera, wychodząc od podstaw w kierunku bardziej złożonego warsztatu trenerskiego. Demonstrowane rozwiązania dotyczą m.in. sprawniejszej komunikacji w zespole, motywacji, rozwoju potencjału pracowników, doprowadzania do zmian w postawach i nastawieniu do pracy poprzez metody stosowane w kilku nurtach psychologicznych. Książka jest uzupełniana praktycznymi przykładami, ma w sobie studium przypadków, a zamieszczone w niej narzędzia zostały w pełni przetestowane w otoczeniu biznesowym, są skuteczne i powodują poprawę obszaru zarządzania kapitałem ludzkim.
Spis treści
WPROWADZENIE
I. NAJPIERW WYSTARTUJ
Wyzwania współczesnego menedżera
Zbuduj zespół – wszystko zaczyna się od rekrutacji
Jak uczyć ludzi? Wdrażaj szybciej w obowiązki
Style uczenia się ludzi w oparciu o ich osobowość
II. USPRAWNIJ KOMUNIKACJĘ
Aktywne słuchanie
Etap pierwszy: słyszenie
Etap drugi: uczestniczenie
Etap trzeci: Zrozumienie
Etap cztery: Zapamiętanie
Etap pięć: Reagowanie
Typy reakcji słuchającego
Typy reakcji nr 1 <odzwierciedlające – niedyrektywne>
Typy reakcji nr 2 <nieodzwierciedlające – dyrektywne>
Bariery w komunikacji
Osądzanie
Dawanie rozwiązań
Unikanie udziału w troskach drugiego człowieka
III. WYŻSZA MOTYWACJA
Pozytywne wzmocnienia
Zmiana ograniczających przekonań
SPOSÓB 1 (M. Seligman)
SPOSÓB 2 (R. Diles)
Budowanie obrazu siebie
Skąd się bierze obraz siebie20?
Wykorzystanie teorii odzwierciedlonej oceny
Wykorzystanie teorii grupy odniesienia
Potwierdzanie i negowanie jako sposób oddziaływania na obraz siebie
Budowanie na mocnych stronach pracownika
Przenoszenie wspierających emocji24
Zmiana kontekstu/znaczenia przy wykorzystaniu mocnych stron pracownika25
IV. PRACA U PODSTAW
Przesuwanie kontroli do wewnątrz / budowanie odpowiedzialności
SPOSÓB 1 (V. Satir)
SPOSÓB 2 (M. Seligman)
SPOSÓB 3 (F. Farelly)
Praca na poziomach neurologicznych (R. Dilts)
Wykorzystanie najlepszych praktyk
Modelowanie (R. Bandler)
Przypisy
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-7564-586-6 |
Rozmiar pliku: | 2,2 MB |