Rok coachingu z Peterem Druckerem - ebook
Rok coachingu z Peterem Druckerem - ebook
Koncepcje zarządzania, innowacyjności, przywództwa, efektywności i przystosowywania się do zmian Petera Druckera stanowią fundament współczesnej wiedzy biznesowej.
Był on także mentorem wielu ważnych postaci w świecie biznesu, władz państwowych oraz organizacji pozarządowych i bardzo to sobie cenił.
Dzięki książce Rok coachingu z Peterem Druckerem będziesz mógł doświadczyć jego mądrości, gdy wieloletni współpracownik Druckera, Joseph A. Maciariello, będzie cię prowadził z tygodnia w tydzień, od lekcji do lekcji, prezentując niepublikowane dotąd materiały oraz wypisy z klasycznych dzieł Mistrza, zawierające cenne spostrzeżenia na temat przywództwa, osobistej efektywności i strategii opartej na misji.
Książka zawiera też przykłady z praktyki osób i organizacji, którym Drucker pomagał w osiągnięciu sukcesu, zaczynając od byłego dyrektora generalnego firmy General Electric Jacka Welcha, kończąc na Ricku Warrenie, założycielu kościoła Saddleback w kalifornijskim mieście Lake Forest.
Rok z Peterem Druckerem to 366 klejnotów mądrości wyselekcjonowanych z najlepszych tekstów o zarządzaniu z ostatnich kilkudziesięciu lat. To kompletny 52-tygodniowy kurs przedstawiający istotę programu mentorskiego Druckera, pełny cennych spostrzeżeń, ambitnych celów i prowokacyjnych pytań.
Spis treści
Okładka
Strona tytułowa
Strona redakcyjna
Spis treści
Podziękowania
Wprowadzenie
Skuteczni przywódcy
Tydzień 1.
Kształcenie przywódców, nie funkcjonariuszy
Tydzień 2.
Pytania, na które trzeba sobie odpowiedzieć przed poświęceniem części życia służbie organizacji
Zarządzanie jest rzeczą ludzką
Tydzień 3.
Trzy fundamentalne pytania dla funkcjonującego społeczeństwa organizacji
Tydzień 4.
Edukacja i zarządzanie
Tydzień 5.
Zarządzanie zakorzenione w naturze rzeczywistości
Zwracanie uwagi na rzeczy ważne, a nie pilne
Tydzień 6.
Priorytetem w życiu powinny być rzeczy ważne, a nie pilne
Tydzień 7.
Zarządzanie w dwóch wymiarach czasowych
Droga do osobistej skuteczności
Tydzień 8.
Koncentracja
Tydzień 9.
Organizowanie pracy z myślą o skuteczności
Tydzień 10.
Umiejętność postępowania z informacjami a skuteczność menedżera
Tydzień 11.
Zasady profesjonalnego przywództwa i zarządzania
Zarządzanie w pluralistycznym społeczeństwie organizacji
Tydzień 12.
Zarządzanie: „Organ nadrzędny wszystkich instytucji nowoczesnego społeczeństwa”
Tydzień 13.
Pierwszym obowiązkiem każdej organizacji jest dbanie o skuteczność zarządzania na najwyższym szczeblu
Tydzień 14.
Sprawowanie kontroli za pomocą misji i strategii, a nie hierarchii
Tydzień 15.
Podtrzymywanie ducha organizacji
Społeczeństwo w okresie przejściowym
Tydzień 16.
Problemy Ameryki mają charakter społeczny
Tydzień 17.
Przed Ameryką trudny okres przejściowy
Tydzień 18.
Społeczeństwo i ludzie w okresie poważnych przemian
Tydzień 19.
Dostrzeganie przyszłości, która już się wydarzyła
Tydzień 20.
Dostrzeganie przyszłości, która już się wydarzyła
Utrzymywanie organizacji w okresie zmian
Tydzień 21.
Ciągłość i zmiana
Tydzień 22.
Systematyczne wycofywanie się i tworzenie innowacji
Tydzień 23.
Wywoływanie poczucia jedności w organizacji za pomocą deklaracji misji
Tydzień 24.
Wprowadzenie do analizy rynkowej nieklientów
Tydzień 25.
Przemiany fazowe towarzyszące rozwojowi i zmianom organizacji
Nadawanie organizacji struktury
Tydzień 26.
Centralizacja, konfederacja, decentralizacja
Tydzień 27.
Organizacja sieciowa
Zarządzanie członkami organizacji
Tydzień 28.
Zarządzanie supergwiazdą
Tydzień 29.
Druga szansa dla przegranych
Tydzień 30.
Jakiego rodzaju organizacji potrzebuje Ameryka, żeby wzmocnić społeczeństwo?
Tydzień 31.
Decyzja o sukcesji
Tydzień 32.
Planowanie sukcesji w organizacjach
Potęga celu – wnioski z sektora społecznego
Tydzień 33.
Misja
Tydzień 34.
Uwzględnianie w misji różnych grup interesu
Tydzień 35.
Armia Zbawienia
Tydzień 36.
Dyfuzja innowacji – szkoły publiczne
Tydzień 37.
Zastosowanie metodologii ekologii społecznej Petera Druckera
Rozwój osobisty: od sukcesu do znaczenia
Tydzień 38.
Dążenie do uzyskania znaczenia po odniesieniu sukcesu
Tydzień 39.
Praca w dziedzinie, w której dajemy z siebie najwięcej
Tydzień 40.
Ludzie mogą potrzebować procesu, który pomoże im przejść od sukcesu do znaczenia
Tydzień 41.
Gdzie jest moje miejsce?
Tydzień 42.
Halftime jako organizacja przedsiębiorcza
Tydzień 43.
Katalizator ułatwiający ludziom zarządzanie sobą i przechodzenie do drugiej połowy życia
Charakter i spuścizna
Tydzień 44.
Społeczeństwo amerykańskie utraciło swoją słodycz
Tydzień 45.
Potęga celu
Tydzień 46.
Gospodarowanie bogactwem i wykorzystywanie wpływów
Tydzień 47.
Bądź użyteczny dla innych i dla siebie
Tydzień 48.
W co wierzą przywódcy?
Tydzień 49.
Stajesz się osobą, poznając własne wartości
Tydzień 50.
Za co chcesz być zapamiętany?
Tydzień 51.
„Jesteśmy mentorami […] ponieważ potrafimy sobie wyobrazić, kim może stać się człowiek”[106]
Tydzień 52.
Dziesięć zasad Petera Druckera dotyczących poszukiwania sensu w drugiej połowie życia
Wnioski z lektury
Dodatek
Bibliografia
O autorze
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-7746-956-9 |
Rozmiar pliku: | 4,6 MB |