Rozprzestrzenialne media. Jak powstają wartości i znaczenia w usieciowionej kulturze - ebook
Rozprzestrzenialne media. Jak powstają wartości i znaczenia w usieciowionej kulturze - ebook
„Co się nie rozprzestrzenia – umiera” – tak ideę rozprzestrzenialnych mediów ujmują autorzy książki. Szukając odpowiedzi na pytanie, jak funkcjonują media, Henry Jenkins, Sam Ford i Joshua Green mówią o dzisiejszych możliwościach rozpowszechniania idei oraz o tym, jak wpływa to na życie społeczno-kulturowe, biznes, politykę, a także na nasze codzienne funkcjonowanie. Odwołując się do licznych przykładów, autorzy badają, jakie cechy informacji sprawiają, że ludzie chcą ją rozprzestrzeniać, jaką ma to dla nich wartość, a także co sprawia, że po udostępnione treści sięgają inni.
Rozprzestrzenialne media to lektura obowiązkowa nie tylko dla medioznawców i kulturoznawców ale także dla praktyków zatrudnionych w mediach, marketingu i przemyśle teleinformatycznym oraz wszystkich użytkowników sieci zainteresowanych kulturą.
„Rozprzestrzenialne media są teraz dosłownie i w przenośni w twoich rękach. Zrób z nimi, co uważasz za stosowne. Przeczytaj tę książkę; debatuj o niej; skrytykuj ją; wyrzuć do kosza. Przede wszystkim jednak podejmij dyskusję.”
Z rozdziału Jak czytać tę książkę?
Spis treści
Przedmowa do wydania polskiego
Podziękowania
Jak czytać tę książkę?
Wprowadzenie. Dlaczego media się rozprzestrzeniają?
Rozdział 1. Web 2.0 – co poszło nie tak
Rozdział 2. Ponowna wycena tego, co zostało
Rozdział 3. Wartość zaangażowania
Rozdział 4. Na czym polega uczestnictwo, które ma znaczenie?
Rozdział 5. Projektowanie w służbie rozprzestrzenialności
Rozdział 6. Zdobywanie zwolenników dla mediów niezależnych
Rozdział 7. Myśląc transnarodowo
Podsumowanie
Bibliografia
Indeks
O Autorach
Kategoria: | Media i dziennikarstwo |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-8142-025-9 |
Rozmiar pliku: | 4,0 MB |