Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych. Studia przypadków - ebook

Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Rok wydania:
2018
Pobierz fragment
17,45
Cena w punktach Virtualo:
1745 pkt.

Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych. Studia przypadków - ebook

 

W publikacji przedstawiono dwanaście studiów przypadków, opisujących działania wybranych przedsiębiorstw z różnych branż w ramach ich marketingowej strategii internacjonalizacji. Autorzy omówili problemy strategii marketing-mix na rynkach zagranicznych, tj. doboru instrumentów marketingowych, ich wzajemnych relacji i roli orientacji internacjonalizacyjnej w strategii marketingowej. Ze względu na różnorodność przedsiębiorstw poddanych badaniom uwzględniono także specyfikę marketingu małych i średnich firm na rynkach zagranicznych.

Książka jest adresowana przede wszystkim do menedżerów przedsiębiorstw oraz studentów kierunków ekonomicznych i zarządzania. Dzięki niej można poszerzyć wiedzę na temat realizowanych przez polskie firmy strategii internacjonalizacji i marketingu na rynkach zagranicznych.

Studium przypadku (case study) jest jedną z metod badań jakościowych, bardzo pomocną przy rozwiązywaniu problemów z zakresu zarządzania. To szczegółowy opis zazwyczaj rzeczywistego zjawiska gospodarczego, np. organizacji, procesu zarządzania, jego elementów lub otoczenia organizacji, w celu sformułowania wniosków o przyczynach i rezultatach jego przebiegu. Stosuje się ją na uczelniach wyższych jako metodę edukacji menedżerskiej, szczególnie w odniesieniu do nauczania marketingu, ponieważ pozwala skonfrontować wiedzę studentów z praktyką funkcjonowania przedsiębiorstw oraz kształtuje umiejętności analityczne i decyzyjne.

Spis treści

 

Wstęp 9

1. Strategie obecności przedsiębiorstwa na rynku zagranicznym – etapy, treść i rodzaje 11

1.1. Badania rynków zagranicznych 12

1.2. Określenie celów działania na rynku zagranicznym 17

1.3. Określenie narzędzi marketingowych przedsiębiorstwa i formułowanie strategii marketingmix 18

1.4. Realizacja strategii i kontrola 22

1.5. Rodzaje strategii marketingowych na rynkach zagranicznych 23

2. Strategie marketingmix na rynkach zagranicznych 31

2.1. Polityka produktu na rynkach zagranicznych 31

2.2. Polityka cenowa na rynku zagranicznym 38

2.2.1. Ustalanie ceny w działalności eksportowej 39

2.2.2. Formy płatności w transakcjach zagranicznych 42

2.2.3. Polityka cenowa w rozwiniętych formach internacjonalizacji 45

2.3. Polityka dystrybucji na rynku zagranicznym 48

2.4. Polityka promocji przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym 56

2.4.1. Etapy strategii promocji na rynku międzynarodowym 57

2.4.2. Rodzaje działań promocyjnych 61

2.5. Marketingmix a orientacja internacjonalizacyjna przedsiębiorstw 63

2.6. Specyfika marketingu małych i średnich firm na rynkach zagranicznych 65

2.6.1. Badania marketingowe rynków zagranicznych na użytek firm sektora MSP 67

2.6.2. Podstawowe rodzaje strategii marketingowych małych i średnich firm na rynkach zagranicznych 69

2.6.3. Organizacja działalności marketingowej MSP na rynkach zagranicznych 72

3. Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych – wyniki badań wtórnych 75

3.1. Formy działania przedsiębiorstw województwa łódzkiego na rynkach zagranicznych 75

3.2. Strategie marketingmix polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych 77

3.2.1. Badania marketingowe rynków zagranicznych i organizacja marketingu 78

3.2.2. Rodzaje i treść strategii marketingmix polskich firm na rynkach zagranicznych 81

4. Strategie marketingmix przedsiębiorstw województwa łódzkiego na rynkach zagranicznych. Studia przypadków 87

4.1. Charakterystyka założeń badawczych 87

4.2. Studia przypadków 90

4.2.1. Przedsiębiorstwo z branży ogrodniczej Everlasting Flowers 93

4.2.2. Przedsiębiorstwo z branży odzieżowej 97

4.2.3. Przedsiębiorstwo odzieżowe i sklep internetowy z odzieżą oraz tekstyliami 106

4.2.4. Producent w branży instalacyjnogrzewczej 113

4.2.5. Producent obudów plastikowych dla wyrobów elektronicznych 120

4.2.6. Producent sprężarek do klimatyzacji pojazdów 128

4.2.7. Producent wstążek i dodatków do kwiatów 135

4.2.8. Producent komponentów plastikowych i metalowych do aparatury elektrycznej 140

4.2.9. Przedsiębiorstwo handlowe z branży motoryzacyjnej 147

4.2.10. Producent oprogramowania komputerowego dla przedsiębiorstw 152

4.2.11. Producent taśm i etykiet odzieżowych 157

4.2.12. Producent odlewów ze stopów aluminium 164

Podsumowanie 173

Bibliografia 177

Kategoria: Zarządzanie i marketing
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8088-992-7
Rozmiar pliku: 1,4 MB

BESTSELLERY

Kategorie: