Facebook - konwersja
Czytaj fragment
Pobierz fragment

  • Empik Go W empik go

Sushi bar - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
1 stycznia 2013
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment

Sushi bar - ebook

„Czas na biznes“ to seria mini-poradników dla rozważających założenie własnej działalności w konkretnej branży. Poznaj charakterystykę rynku i konkurencję w sektorze, który najbardziej Cię interesuje. Dowiedz się jakiej kadry potrzebujesz, w co musisz wyposażyć lokal, a co najważniejsze – ile to wszystko kosztuje. W poradniku znajdziesz również rady dotyczące planu marketingowego czy technicznego, a także analizę SWOT.

Kategoria: Poradniki
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-63799-45-8
Rozmiar pliku: 308 KB

FRAGMENT KSIĄŻKI

Pierwsze wzmianki o sushi w Japonii pochodzą z VIII wieku naszej ery. Dzięki dbałości o zachowanie i kultywowanie tradycji, zasady przygotowywania i podstawowe rodzaje dań przetrwały do dziś w formie niezmienionej. Światowy sukces tej potrawy, podobnie jak w wypadku narodowych dań z innych krajów, zawdzięczamy japońskim dzielnicom w największych miastach Stanów Zjednoczonych. To właśnie stamtąd surowa ryba w ryżu, owinięta w liście alg, ruszyła na podbój świata. Do naszego kraju dotarła dopiero ok. 2000 roku. Dzięki wielu podobieństwom kuchni japońskiej z polską, danie to osiągnęło wielki sukces, a moda na sushi zdaje się jeszcze długo nie przeminąć.

Sprawdzimy zatem, jak funkcjonuje rynek lokali, przygotowujących i serwujących sushi i czy jest na nim miejsce na kolejne restauracje. Przybliżymy podstawy przyrządzania dań, doradzimy, jak założyć lokal i poszukamy zysków.

Charakterystyka rynku

Choć branża gastronomiczna była jedną z niewielu, które nie odczuły skutków kryzysu i rozwija się z roku na rok, to poszczególne segmenty tej branży przechodzą cykliczne wahania.

Klienci, nasyceni wszechobecną kuchnią włoską czy polską, zaczęli odkrywać dania z innych stron świata, takie jak sushi.

Jak podaje CBOS, ok. 7% Polaków zamawia dania z dostawą do domu. Jest to dużo gorszy wynik niż w przypadku mieszkańców krajów zachodnich. Dzięki temu, że wciąż tylko co jedenasta osoba stołuje się poza domem kilka razy w tygodniu, polski rynek gastronomiczny, obejmujący także restauracje sushi, jest bardzo perspektywiczny. Jego ogólna wartość wyniosła w 2011 ok. 29 mld zł, a na koniec roku 2012 ma szansę wzrosnąć do ponad 30 mld zł.

Bary sushi do niedawna działały w segmencie premium – obszarze gastronomii, zarezerwowanym dla zamożniejszej części klientów. Wzrost popularności tego typu miejsc, rosnąca konkurencja, spadek cen produktów i ich większa dostępność, przesuwają lokale w kierunku casual dining – restauracji o wciąż wyższym poziomie usług, jednak z dostępniejszą cenowo ofertą. W Polsce sushi wciąż ma najwięcej wspólnego z jedzeniem ekskluzywnym, podczas gdy na zachodzie Europy czy w Stanach Zjednoczonych jest jedną z tańszych, fast-foodowych potraw. Prędzej czy później trend ten dotrze także do naszego kraju. Tymczasem działające lokale korzystają z pewnej elitarności i ekskluzywności, które to cechy przynoszą im przyzwoite zyski.

Konkurencja

Pierwszy bar sushi w Polsce powstał w Warszawie w roku 2000. Na przestrzeni 11 lat liczba takich lokali w całym kraju urosła do kilkuset. Nie wszystkim działającym na rynku lokalom udało się utrzymać wysoki poziom usług, w związku z czym upadły. W ich miejsce powstają nowe. Utrzymują się tylko te, które pomyślnie przejdą sprawdzian jakości.

Moda na sushi przyczyniła się do rozwoju pierwszych sieci franczyzowych i własnych. Choć działają od niedawna, to największe z nich mogą się już pochwalić kilkunastoma lokalami, rozsianymi po całym kraju. Do najbardziej liczących się na rynku należą:

- Nigiri Sushi – 16 lokali
- Sushi Express – 10 lokali
- Hana Sushi – 9 lokali
- Sakana sushi Bar – 7 lokali
- Sensi Sushi – 5 lokali
- Dom Sushi – 3 lokale.

Plan marketingowy

Oferowanie tak egzotycznej potrawy, jaką jest sushi, jest doskonałą okazją do różnych działań marketingowych, podnoszących atrakcyjność lokalu. Surowa ryba w odpowiedniej oprawie należy do znaków firmowych Kraju Kwitnącej Wiśni. Dlatego możemy przeprowadzać różne akcje, przybliżające kulturę Japonii: koncerty tradycyjnej muzyki, kursy origiami, spotkania z Japończykami mieszkającymi w Polsce (np. naszymi kucharzami, o ile pochodzą z Japonii), wieczory z kinem japońskim itp. Możliwości jest bardzo dużo, a realizacja przysłuży się odkrywaniu nowej kultury i podnoszeniu atrakcyjności naszego lokalu, który może stać się jej lokalnym mecenasem.
mniej..

BESTSELLERY

Kategorie: