Szef, który myśli, bo warto i się opłaca - ebook
Szef, który myśli, bo warto i się opłaca - ebook
Rozmowa Piotra Kraśki z dr. Andrzejem Jeznachem w programie "Fakty o świecie" W TVN24 BiS >>
12 pytań - Droga do prawdy i dobrego życia - przeczytaj wywiad z autorem >>
Andrzej Jeznach opowiada, jak od bankructwa i samotności doszedł do "dobrego życia" - przeczytaj wywiad z autorem >>
„Nie spoglądaj w przyszłość, tylko wyjrzyj za okno” - przeczytaj wywiad z autorem >>
Książka Andrzeja Jeznacha jest dziełem niezwykłym. Dla mnie jest pierwszą tego typu publikacją, jaką udało mi się przeczytać w ciągu blisko trzydziestu lat obecności w biznesie. Jej autor z wielką starannością i wyczuciem materii eksploatuje bogactwo filozofii starożytnej i nowożytnej, agnostycznej i religijnej, od Wschodu do Zachodu, by uzyskać wskazówki, jak skutecznie organizować pracę ludzi dla pożytku świata i ich samych. Pokazuje nie tylko, że filozofia ma praktyczną wartość, ale też że tej wartości my, przedsiębiorcy i menedżerowie, przełożeni i podopieczni, nie powinniśmy przeoczyć.
Prof. Andrzej Jacek Blikle, autor Doktryny jakości
Świat biznesu przechodzi totalną transformację. W dynamicznym, sieciowym świecie idea hierarchicznej korporacji staje się anachroniczna nie tylko dla dużych, ale także dla średniej wielkości firm. Dla zrozumienia zmian zachodzących w stylu zarządzania, warto zapoznać się z perspektywą praktyka - Andrzeja Jeznacha, który od lat wdraża ideę delegowania uprawnień i decentralizacji, a w swojej książce uświadamia jak wielką rolę odgrywa w tej ewolucji klasyczna myśl filozoficzna. W jego podejściu nie jest to tylko sprawa sposobu zorganizowania pracy, ale także szerszego celu i wartości, które za tym stoją. Innymi słowy: aby być skutecznym menedżerem, musisz stać się lepszym filozofem! Serdecznie polecam!
Dr Witold Jankowski, redaktor naczelny "Harvard Business Review Polska"
Autor, będący od ponad 25 lat przedsiębiorcą i menedżerem, w tym z wieloletnim doświadczeniem w tzw. "turkusowym" zarządzaniu, przedstawia swoje doświadczenia i rozumienie tego często zbytnio ideologicznie przedstawianego nurtu: podstawa zarządzania XXI wieku to rzetelne refleksyjne myślenie. Filozofia i ideologia różnią się celem - podczas gdy ideologia służy przekonywaniu, usprawiedliwianiu i motywowaniu do konkretnego działania, filozofia realizuje przede wszystkim cele poznawcze. Teorie zarządzania wypracowane w poprzednim stuleciu okazują się często bezradne w konfrontacji z wyzwaniami, jakie stawia przed nami współczesność. Warto wówczas sięgnąć do źródeł ludzkiej cywilizacji, czyli do filozofów. Bo "dzisiaj już nawet przyszłość nie jest taka jak kiedyś". A to właśnie niejasna przyszłość w błyskawicznie zmieniającym się świecie budzi w ludziach największy niepokój.
Spis treści
Przedmowa 9
Od autora 13
CZĘŚĆ I
Rozdział 1. Dobre zarządzanie nie jest misją 19
- I warto, i się opłaca
Rozdział 2. My boss - Mr Robot 29
- Nowy, nieznany świat, ale czy piękny?
Rozdział 3. Jak przepowiadać przyszłość? 39
- Peter Drucker - widział świat za horyzontem
Rozdział 4. Do czego potrzebujemy mistrzów? 47
- Mentor to nie guru
Rozdział 5. Na szlaku przyda się kompas 53
- Także w biznesie szukamy słusznej drogi
Rozdział 6. Filozof zarządza 61
- Coś dla idiotów?
Rozdział 7. Wyrzućmy z pracy wszystkich menedżerów! 67
- Inspiracja zamiast ideologii
Rozdział 8. Jak zostać menedżerem? 71
- Management - wiedza nie wystarczy
Rozdział 9. Wojsko, czyli hierarchia i posłuszeństwo 81
- Zaufanie i szacunek czynią cuda!
Rozdział 10. Turkusowe idee nie są nową religią 87
- To tylko symbol nowych czasów
Rozdział 11. Management dzisiaj 93
- Czas na zaangażowanie
Rozdział 12. Co łączy management z filozofią? 101
- Więcej sztuki niż nauki
Rozdział 13. Po co menedżerowi filozofia? 115
- Zdobądź swobodę myślenia
Rozdział 14. Filozofia zarządzania 121
- Połączenie przywódcy z menedżerem
CZĘŚĆ II
Rozdział 15. Szlachetny mędrzec 129
- Konfucjusz
Rozdział 16. Rozwój innych to droga do Twojego sukcesu 135
- Laozi
Rozdział 17. Wszystko się zmienia 139
- Heraklit
Rozdział 18. Filozofia niewolników i cesarzy 141
- Stoicy
Rozdział 19. Lepiej, by się Ciebie bali, aniżeli Cię szanowali? 149
- Niccolo` Machiavelli
Rozdział 20. Bezpieczeństwo jest ważniejsze niż wolność 153
- Thomas Hobbes
Rozdział 21. Dlaczego poddajemy się złudzeniom? 161
- Francis Bacon
Rozdział 22. Wolność nie znaczy, że każdy może robić, co chce 167
- Jean-Jacques Rousseau
Rozdział 23. Samozarządzanie też może przebrać miarę 177
- Monteskiusz
Rozdział 24. Umowa sprawiedliwa 179
- John Rawls
Rozdział 25. Droga do dobrego życia 187
- Arystoteles
Rozdział 26. Ludzie mają być celem, nie środkiem do celu 201
- Immanuel Kant
Rozdział 27. Dokąd prowadzi nas duch czasu? 211
- Georg Hegel
Rozdział 28. Nie wszystkie łabędzie są białe 219
- Karl Popper
Rozdział 29. Czy szczęście większości wszystko usprawiedliwia? 229
- John Stuart Mill
CZĘŚĆ III
Rozdział 30. Zaufanie 239
- Baza sukcesu każdego zespołu
Rozdział 31. Czy ideologia może być drogą słuszną? 247
- Od Marksa do turkusu?
Rozdział 32. Nie każdy musi być "turkusowy"! 255
- Pułapki ideologii
Rozdział 33. Nowe narzędzia zarządzania 265
- Mogą być skuteczne, choć nie muszą
Rozdział 34. Skuteczne narzędzie - szkoda, że bez duszy 275
- Holacracy
Rozdział 35. Dlaczego pracujemy? 283
- Czy praca nadaje sens naszemu życiu?
Rozdział 36. Filozofowie menedżerami przyszłości? 289
- Niektóre uniwersytety na to stawiają
Rozdział 37. Sukces 297
- Kiedy sukces staje się dziełem?
Rozdział 38. Kto bierze etykę biznesu poważnie? 301
- Figowy listek biznesu i polityki
Rozdział 39. Filozofia dla samouków 313
- Weź i czytaj
Spis przypisów 319
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-5240-7 |
Rozmiar pliku: | 2,0 MB |