Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Transformacja w coachingu. Doświadczenia uczenia się dorosłych - ebook

Rok wydania:
2020
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
22,45

Transformacja w coachingu. Doświadczenia uczenia się dorosłych - ebook

Autorka traktuje coaching jako jedną z metod edukacji dorosłych i osadza swój wywód teoretyczny na andragogicznych koncepcjach uczenia się. Zaprezentowane badania sytuuje w kontekście teorii transformatywnego uczenia się Jacka Mezirowa. Czytelnik otrzymuje ponadto opis własnych badań empirycznych autorki, przeprowadzonych metodą studium przypadku. Na podstawie wywiadów z trzynastoma osobami poddanymi procesowi coachingu dowiaduje się: jak przebiegał proces uczenia się, jakie były jego konteksty, jakich zmian doświadczyli uczestnicy, a także jakie znaczenie miała osoba coacha. Autorka formułuje też praktyczne wskazówki dla coachów w zakresie warunków ułatwiających proces uczenia się w coachingu.

*

Największym, wybitnym osiągnięciem autorki jest opracowany przez nią schemat procesu uczenia się w coachingu, porównany następnie z etapami uczenia się opracowanymi na podstawie teorii Mezirowa. Na uznanie zasługują także wskazówki, jakie sformułowała autorka pod adresem praktyków na podstawie wnikliwej analizy wyników swoich badań. Książka wnosi bardzo istotny wkład w teorię i praktykę edukacji dorosłych. Publikację tę uznaję za wybitną.

Z recenzji prof. dr hab. Ewy Skibińskiej (UW)

Spis treści

Wprowadzenie 9

Rozdział 1. Uczenie się w ujęciu andragogicznym 13

1.1. Kategoria „uczenie się” w andragogice 13

1.2. „Doświadczenie” jako kategoria opisu procesu uczenia się dorosłych 18

Podsumowanie 21

Rozdział 2. Rekonstrukcja teorii transformatywnego uczenia się 23

2.1. Jack Mezirow (1923–2014) – twórca teorii 23

2.2. Ogólny zarys teorii 25

2.3. Analiza aparatury pojęciowej 34

2.4. Analiza twierdzeń naukowych 45

2.5. Analiza stosowanej metodologii badań 49

2.6. Etapy rozwoju teorii/transformacja teorii – powiązania z innymi teoriami 55

2.7. Geneza teorii transformatywnego uczenia się 71

2.8. Recepcja teorii transformatywnego uczenia się w Polsce 77

2.9. Krytyka teorii transformatywnego uczenia się 78

Podsumowanie 81

Rozdział 3. Coaching w polu andragogiki 83

3.1. Czym jest coaching? 83

3.2. Kim jest coach? 98

3.3. Krytyka coachingu 101

3.4. Coaching wśród metod edukacji dorosłych 107

Podsumowanie 112

Rozdział 4. Metodologiczne podstawy badań własnych 115

4.1. Charakterystyka obranego podejścia badawczego 115

4.2. Problematyka podjętych badań 119

4.3. Metoda, technika i narzędzie badawcze 124

4.4. Dobór przypadków (próby badawczej) 127

4.5. Przebieg procedury badawczej 131

4.6. Kwestie etyczne badania 133

4.7. Krytyka metodologicznych podstaw badań własnych 135

Rozdział 5. Prezentacja badanych przypadków 143

5.1. Ogólne informacje o badanych 144

5.2. Opisy doświadczeń uczenia się w coachingu poszczególnych badanych 159

5.2.1. Pani Ewa – „coaching spowodował, że zaczęłam widzieć inne obszary” 159

5.2.2. Pani Karina – „coaching pomaga dokładnie ustalić, co ta osoba ma robić, za co powinna być odpowiedzialna” 161

5.2.3. Pan Tomasz – „to jest takie oczywiste, trzeba było tylko otworzyć oczy” 165

5.2.4. Pan Daniel – „to mi się objawiło, nazwało i okazało, że miałem to przez cały czas, choć o tym nie wiedziałem” 168

5.2.5. Pani Joanna – „zmieniłam sposób, w jaki widzę świat, zmieniłam to, na czym opieram swoje rozumowanie i swoją argumentację i swoje wybory” 172

5.2.6. Pani Julia – „zdałam sobie sprawę, że muszę więcej czasu poświęcić sobie, że muszę się lepiej zrozumieć” 176

5.2.7. Pani Anna – „coaching jako sposób na to, żeby prze- trwać” 179

5.2.8. Pani Wioletta – „te spotkania dały mi taką siłę, żeby szukać […] nic złego w sobie nie mam, żebym się bała sama do siebie do środka zajrzeć” 182

5.2.9. Pan Marek – „to było takie proste i oczywiste i ja przecież mogłem to zrobić sam, a nie zrobiłem i nie potrafiłem” 186

5.2.10. Pani Maria – „uświadomienie sobie tego, że ja sobie sama to zrobiłam, było dla mnie najważniejszą rzeczą” 190

5.2.11. Pan Karol – „po coachingu zostały mi pierwsze kartki w życiu […] i ja po raz pierwszy pamiętam, co ja na tych kartkach zapisałem” 194

5.2.12. Pani Zuzanna – „widać było, że ze spotkania na spotkanie było mi lepiej ze sobą” 197

5.2.13. Pan Bartosz – „przed coachingiem wydawało mi się, że więcej zależy od zewnętrznego otoczenia, a po – wyraźnie to poczucie kontroli przeszło do wnętrza” 199

Rozdział 6. Analiza przekrojowa materiału empirycznego 203

6.1. Doświadczenia uczenia się w coachingu badanych osób dorosłych 203

6.2. Przebieg procesu uczenia się w coachingu 214

6.3. Konteksty przebiegu procesu uczenia się w coachingu 246

6.4. Zmiany doświadczane przez badane osoby dorosłe w kontekście coachingu 292

6.5. Znaczenie osoby coacha w doświadczeniach badanych z procesu coachingu 322

Rozdział 7. Praktyczne aplikacje wyników badań własnych 351

Zakończenie 359

Bibliografia 365

Netografia 377

Spis rysunków 379

Spis tabel 381

O Autorze 383

Kategoria: Pedagogika
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8142-714-2
Rozmiar pliku: 2,6 MB

BESTSELLERY

Kategorie: