Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Wczesna alfabetyzacja i jej miejsce w działalności bibliotek publicznych - ebook

Data wydania:
1 stycznia 2019
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
Produkt niedostępny.  Może zainteresuje Cię

Wczesna alfabetyzacja i jej miejsce w działalności bibliotek publicznych - ebook

Monografia mieści się w obszarze bibliologii. Jest jedną z nielicznych publikacji zwartych dotyczących bibliotekarstwa dla dzieci w Polsce i jedną z kilku książek na temat usług bibliotek dla dzieci w wieku 0–5 lat i ich rodziców w skali europejskiej. Autorka prezentuje prekursorskie ujęcie tych zagadnień, skupiając się na ukazaniu roli bibliotek publicznych w procesie wczesnej alfabetyzacji najmłodszych oraz nabywaniu przez nich umiejętności prowadzących do nauki czytania i pisania.

Książka rzuca nowe światło na bibliotekarstwo publiczne dla dzieci. Dzięki niej można się przekonać, że biblioteki są przygotowane na przyjęcie czytelnika w każdym wieku. Dostarczenie dowodów na rolę tych instytucji w nauce czytania i pisania poszerza pole badań bibliologicznych oraz motywuje do szukania nowych rozwiązań i strategii czytelniczych lepiej dopasowanych do potrzeb odbiorcy.

Spis treści

 

Wstęp 7

Rozdział 1. Wczesna alfabetyzacja – stan badań i źródła 17

1.1. Analiza opracowań 17

1.2. Przegląd i omówienie źródeł 34

Rozdział 2. Koncepcja wczesnej alfabetyzacji 37

2.1. Od alfabetyzacji (literacy) do wczesnej alfabetyzacji (emergent literacy) 37

2.2. Wczesna alfabetyzacja a inicjacja literacka/czytelnicza 39

2.3. Ustalenia terminologiczne – terminy, definicje i zakres pojęcia wczesnej alfabetyzacji 43

2.4. Wczesna alfabetyzacja w ujęciu wybranych dziedzin wiedzy 46

2.5. Umiejętności przedczytelnicze dzieci w wieku 0-5 lat 54

Rozdział 3. Biblioteki publiczne dla dzieci i ich działalność na rzecz wczesnej alfabetyzacji – infrastruktura idealna? 61

3.1. Zbiory biblioteczne 62

3.2. Organizacja przestrzeni bibliotecznej 82

Rozdział 4. Oferta bibliotek publicznych dla dzieci najmłodszych i małych w kontekście wczesnej alfabetyzacji i nowych ról bibliotekarzy 91

4.1. Usługi biblioteczne i formy zajęć dla maluchów i ich opiekunów 92

4.2. Edukacja biblioteczna rodziców i opiekunów 107

4.3. Współpraca bibliotek dla dzieci z instytucjami zewnętrznymi 112

4.4. Kwalifikacje oraz dokształcanie zawodowe bibliotekarzy pracujących z dziećmi w wieku 0-5 lat i ich rodzinami – ewolucja wymogów 116

Rozdział 5. Biblioteki publiczne w Polsce i ich działalność na rzecz wczesnej alfabetyzacji w świetle badań własnych 127

5.1. Metodologia badań własnych 128

5.1.1. Przedmiot i cele badań 128

5.1.2. Problemy badawcze 129

5.1.3. Metoda, technika i narzędzia badań 130

5.1.4. Założenia hipotetyczne, zmienne niezależne, wskaźniki 131

5.1.5. Kryteria doboru bibliotek i kwestia reprezentatywności grupy badawczej 132

5.1.6. Organizacja i przebieg badań 132

5.2. Analiza i interpretacja materiału badawczego 135

5.3. Wnioski z badań 152

5.4. Postulaty badawcze na przyszłość 157

Zakończenie 159

Bibliografia 165

Spis ilustracji, tabel i wykresów 189

Summary 191

Załącznik – Kwestionariusz ankiety 195

Kategoria: Pedagogika
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8142-468-4
Rozmiar pliku: 40 MB

BESTSELLERY

Kategorie: