Facebook - konwersja
Wpływ słowa i obrazu na wizerunek osoby publicznej - Ebook (Książka PDF) do pobrania w formacie PDF
Pobierz fragment

Wpływ słowa i obrazu na wizerunek osoby publicznej - ebook

Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
ISBN:
978-83-8142-394-6
Język:
Polski
Rok wydania:
2018
Rozmiar pliku:
8,7 MB
Zabezpieczenie:
Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
22,45
Cena w punktach Virtualo:
2245 pkt.

Wpływ słowa i obrazu na wizerunek osoby publicznej - opis ebooka

Czy znajomość nazwiska determinuje image przypisywany autorowi wypowiedzi na podstawie jego tekstu? Czy i jak zdjęcie autora obok tekstu wpływa na jego wizerunek? Jaka jest różnica między wizerunkiem „z tekstu” a wizerunkiem „ze zdjęcia”? Na jakich zasadach funkcjonuje image, który tworzymy i zapamiętujemy po jakimś czasie? Te pytania stały się podstawą prezentowanej publikacji. Autorka dąży do określenia, jaki wizerunek jest możliwy do komunikowania za pomocą słowa, a jaki za pomocą obrazu, a także jak pozatekstowa wiedza o autorze wypowiedzi wpływa na jego image werbalny.

Wyniki omówionych badań dotyczą wizerunków Krzysztofa Vargi, Piotra Zaremby, Magdaleny Środy i Szymona Hołowni. Ponad pół tysiąca osób czytało ich felietony, spoglądało na zdjęcia lub przywoływało skojarzenia z tymi nazwiskami, by określić tzw. image werbalny, wizualny i publiczny. Celowo zweryfikowano wizerunki osób publicznych, piszących na różne tematy i reprezentujących różne postawy światopoglądowe.

Autorka bada image wieloaspektowo, więc książka może być cennym źródłem informacji dla osób pracujących nad wizerunkiem i projektujących komunikację, w tym dla publicystów, przedstawicieli public relations i reklamy, a także dla medioznawców, językoznawców czy badaczy komunikacji. Studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej oraz kierunków lingwistycznych wprowadza w tematykę zależności image’u od słów i obrazu.

Spis treści

 

WPROWADZENIE 9

ROZDZIAŁ I. BADANIA NAD WIZERUNKIEM 13

1.1. Stan badań 13

1.2. Przyjęta perspektywa badawcza 17

1.2.1. Teoretyczna perspektywa badawcza 17

1.2.1.1. Konstruktywizm 18

1.2.1.2. Kreowanie wizerunku przez odbiorcę wypowiedzi 23

1.2.1.3. Komunikowanie wizerunku przez autora wypowiedzi 23

1.2.1.4. Wizerunek a tożsamość 24

1.3. Metodologiczne rozwiązania 25

1.3.1. Szczegółowe cele badania 26

1.3.2. Dobór metodologii do celów badania 28

1.3.2.1. Układ poleceń w grupach i brzmienie pytań 32

1.3.2.2. Sposób przedstawienia materiałów i kart odpowiedzi 41

1.3.2.3. Czas i miejsce realizacji badania 44

1.3.2.4. Uczestnicy badania 46

1.3.2.5. Dlaczego felieton? 49

1.3.2.6. Kryteria doboru autorów i wykorzystane felietony 51

1.3.2.7. Trafność wewnętrzna eksperymentu i jej realizacja 52

1.3.2.8. Wyniki – rozwiązania analityczne 54

1.3.2.9. Ustalenia terminologiczne 56

1.4. Stan badań i metodologia – podsumowanie 57

ROZDZIAŁ II. WIZERUNKI FELIETONISTÓW 61

2.1. Sposób przedstawienia wyników 61

2.2. Krzysztof Varga 63

2.2.1. Krzysztof Varga – wizerunek na podstawie anonimowego tekstu 63

2.2.2. Krzysztof Varga – wizerunek publiczny 70

2.2.3. Krzysztof Varga – wizerunek wizualny 75

2.2.4. Krzysztof Varga – wizerunek na podstawie tekstu ze zdjęciem i informacją o tożsamości autora 80

2.2.5. Zależności między poszczególnymi typami wizerunków Krzysztofa Vargi 87

2.3. Piotr Zaremba 90

2.3.1. Piotr Zaremba – wizerunek na podstawie anonimowego tekstu 90

2.3.2. Piotr Zaremba – wizerunek publiczny 97

2.3.3. Piotr Zaremba – wizerunek wizualny 101

2.3.4. Piotr Zaremba – wizerunek na podstawie tekstu ze zdjęciem i informacją o tożsamości autora 108

2.3.5. Zależności między poszczególnymi typami wizerunków Piotra Zaremby 117

2.4. Magdalena Środa 120

2.4.1. Magdalena Środa – wizerunek na podstawie anonimowego tekstu 120

2.4.2. Magdalena Środa – wizerunek publiczny 128

2.4.3. Magdalena Środa – wizerunek wizualny 133

2.4.4. Magdalena Środa – wizerunek na podstawie tekstu ze zdjęciem i informacją o tożsamości autora 145

2.4.5. Zależności między poszczególnymi typami wizerunków Magdaleny Środy 154

2.5. Szymon Hołownia 159

2.5.1. Szymon Hołownia – wizerunek na podstawie anonimowego tekstu 159

2.5.2. Szymon Hołownia – wizerunek publiczny 167

2.5.3. Szymon Hołownia – wizerunek wizualny 175

2.5.4. Szymon Hołownia – wizerunek na podstawie tekstu ze zdjęciem i informacją o tożsamości autora 183

2.5.5. Zależności między poszczególnymi typami wizerunków Szymona Hołowni 192

ROZDZIAŁ III. WNIOSKI 197

3.1. Możliwy do komunikowania wizerunek na podstawie wyników dotyczących wszystkich autorów 197

3.1.1. Wizerunek werbalny anonimowego autora tekstu i felietonisty o znanej tożsamości 202

3.1.2. Wizerunek publiczny 205

3.1.3. Wizerunek wizualny 210

3.2. Wizerunek werbalny, wizualny, publiczny – wzajemne wpływy 213

ZAKOŃCZENIE 219

LITERATURA 225

SPIS TABEL 245

ANEKS 1 251

ANEKS 2 255

ANEKS 3 267

ANEKS 4 273

BESTSELLERY