Facebook - konwersja
Czytaj fragment
Pobierz fragment

Zarządzanie jakością w placówce medycznej - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
Wrzesień 2014
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment
Produkt niedostępny.  Może zainteresuje Cię

Zarządzanie jakością w placówce medycznej - ebook

Książka omawia najważniejsze problemy związane z zarządzaniem jakością. Uwzględnia zmiany organizacyjne i systemowe, które spowodowały, że jakość stała się przedmiotem całościowego zarządzania organizacją. Publikacja zawiera praktyczne wskazówki dotyczące zapewnienia jakości, ustandaryzowania działań w tym obszarze, co w konsekwencji doprowadzi do większej przewidywalności i stabilności, ale przede wszystkim szybszego wykrywania błędów w tym obszarze i podejmowania działań eliminujących ich przyczynę.

Kategoria: Poradniki
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-269-2954-0
Rozmiar pliku: 3,8 MB

FRAGMENT KSIĄŻKI

Bibliografia

1. Wolniak R., Pomiar oczekiwanej i postrzeganej jakości w usługach medycznych; Współczesne Zarządzanie 2/2010.
2. Urbaniak M., Zarządzanie jakością, Teoria i praktyka, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2004.
3. Bukowska Pietrasińska A., Marketing usług zdrowotnych, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa 2007.
4. Opolski K., Dykowska G., Możdżonek M., Zarządzanie przez jakość w usługach zdrowotnych. Teoria i Praktyka, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa 2005.
5. Dobska M., Dobski P., Marketing usług medycznych, Warszawa 1999.
6. Hoffman K., Rozwój badań nad jakością usług medycznych, Nowiny Lekarskie 2008.
7. Opolski K., Szemborska E., Sfery zarządzania jakością w służbie zdrowia, Antidotum 9/97.
8. Opolski K., Strategia jakości w nowoczesnym zarządzaniu bankiem, Warszawa 1998.
9. Frąś J., Zarządzanie jakością w instytucjach gospodarczych, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2000.
10. Szczepańska K., Poprawa jakości usług medycznych, Kraków 1996.
11. Opolski K., Waśniewski K., Zarządzanie jakością i ryzykiem w usługach zdrowotnych; Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa 2012.
12. Rudawska I., Marketing w nowoczesnej opiece zdrowotnej. Wybrane aspekty, Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2005.
13. Czerw A., Religioni U., Olejniczak D., Metody pomiaru oraz oceny jakości świadczonych usług w podmiotach leczniczych. Problemy Higieny Epidemiologicznej 2012.
14. Haber M., Gelert E., Hryniewicz W., Nieżakowski R., Sandauer A., Zwiększenie roli jakości w ocenie ofert świadczeniodawców, Prezentacja NFZ, Warszawa 2013.
15. Antkowiak P., Kmieciak R., Walkowiak K., Samorząd gospodarczy i zawodowy w systemie politycznym Polski, Warszawa 2012.
16. Donabedian A., The Definition of Quality and Approaches to Its Assessment. Ann Arbor, MI: Health 1980.
17. Krajowy index sprawności ochrony zdrowia 2014, http://www.pwc.pl/pl/publikacje/2014/krajowy-indeks-sprawnosci-ochrony-zdrowia-2014.jhtml (dostęp: 10.03.2014 r.).
18. Topór-Mądry R.; Monitorowanie zdrowia w Unii Europejskiej (European Community Health Indicators Monitoring) a wskaźniki jakości, I Forum Jakości i Bezpieczeństwa w Ochronie Zdrowia, Piel. Zdr. Publ. 2013, 3, 1.
19. Norma PN-EN 15224:2013 – System zarządzania jakością w ochronie zdrowia – Wymagania oparte na EN ISO 9001:2008, Polski Komitet Normalizacyjny 2013 r.
20. About us, http://www.iso.org/iso/about/about, (dostęp: 10.02.2014 r.).
21. Dobska M., Rogoziński K., Podstawy zarządzania zakładem opieki zdrowotnej. PWN 2008.
22. Staszewski R., Kautsch M., Jakość i zarządzanie jakością, Zarządzanie w opiece zdrowotnej. Nowe wyzwania, Oficyna Wolters Kluwer Business, Warszawa 2010.
23. Dobska M., Dobski P., TQM – Zarządzanie przez jakość w zakładach opieki zdrowotnej, Nowoczesne zarządzanie w opiece zdrowotnej. Zarządzanie w zakładach opieki zdrowotnej, M. Trocki (red.), Instytut Przedsiębiorczości i Samorządności, Warszawa, 2002.
24. Mazur M., Kiedy zdecydować się na wdrożenie SZJ wg Normy ISO 9001?, http://ikmj.com/kiedy-zdecydowac-sie-na-wdrozenie-szj-wg-normy-iso-9001/ (dostęp: 15.01.2014 r.).
25. Kozera M., Problemy związane z wdrażaniem SZJ, http://www.centrum.jakosci.pl/wdrazanie-szj,problemy-zwiazane-zwdrazaniem.html (dostęp: 10.03.2014 r.).
26. Bakuła-Łuczka W., Bariery i korzyści wdrażania i funkcjonowania systemu zarządzania jakością w przedsiębiorstwach przemysłu spożywczego, Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu.
27. Tochman R., 14 mitów na temat ISO 9001, http://www.nietylkoiso.pl/14-mitow-na-temat-iso-9001/ (dostęp: 10.03.2014 r.).
28. Norma PN-EN ISO 19011:2003, Wytyczne dotyczące audytowania systemów zarządzania jakością lub zarządzania środowiskowego. Polski Komitet Normalizacyjny, 2003.
29. Norma PN-EN ISO 9000:2000 – Systemy zarządzania jakością. Wymagania, Polski Komitet Normalizacyjny, 2000.
30. Pacana A., Stadnicka D., Wdrażanie i audytowanie systemów zarządzania jakością zgodnych z normą ISO 9001:2000. Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów 2006.
31. Knedler K., Audyt wewnętrzy w praktyce: audyt operacyjny i finansowy, Polska Akademia Rachunkowości, Łódź 2007.
32. Czym jest akredytowana certyfikacja?, http://www.dnv.pl/services/certification/management_systems/getting_started/what_is_accredited_certification.asp (dostęp: 10.03.2014 r.).
33. Kostecki A., Co to jest akredytacja i dlaczego jest ważna, http://www.tuvnord.pl/Aktualnosci/Czy_warto.htm (dostęp: 10.03.2014 r.).
34. Status prawny i statut PCA, http://www.pca.gov.pl/?page=status_prawny (dostęp: 10.03.2014 r.).
35. Krawczyk R., Rodzaje audytów w Systemie Zarządzania Jakością wg ISO 9001, http://www.centrum.jakosci.pl/audit-system%C3%B3w-zarządzania,rodzaje auditow.html (dostęp: 10.03.2004 r.).
36. Proces certyfikacji ISO 9001, http://www.dekra certification.com.pl/data/document/proces-certyfikacji-iso-9001.pdf (dostęp: 10.03.2014 r.).
37. Zasady Certyfikacji Systemów Zarządzania w PCBC S.A., http://www.pcbc.gov.pl/doc/certyfikacja/systemy/DBC_14.pdf (dostęp: 10.03.2014 r.).
38. Oczekiwane wyniki akredytowanej certyfikacji według ISO 9001, http://www.pca.gov.pl/doc/iso_9001.pdf (dostęp: 10.03.2014 r.).
39. Dramżal-Otmianowska G., Wpływ zarządzania jakością w publicznej służbie zdrowia na poziom usług medycznych, Instytut Organizacji i Zarządzania w Przemyśle „ORGMASZ”, Zeszyty Naukowe Akademii Podlaskiej nr 82, 2009.
40. Zymonik Z.; Koszty jakości w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Wrocław 2003.
41. Zakres akredytacji jednostki certyfikującej systemy zarządzania nr AC 137, http://www.pca.gov.pl/zakresy/zakresy.php?d=AC&z=AC%20137 (dostęp: 12.03.2014 r.).
42. Wycena kosztów certyfikacji, https://www.zsjz.pl/Certyfikacja/ISO_9001.html (dostęp: 11.03.2014 r.).
43. Raport: Wpływ wdrożenia ISO 9001 na konkurencyjność firmy, Pbonline.pl, 2010.
44. Chorąży M., Ryzyko w zarządzaniu, Healthcare Management Magazine, Listopad (05) 2012.
45. ISO w liczbach, www.iso.org (dostęp: 08.03.2014 r.).
46. Współpraca z ISO i IEC, http://www.pkn.pl/wspolpraca-z-iso-i-iec, (dostęp: 12.03.2014 r.).
47. About ISO, www.iso.org (dostęp: 12.03.2014 r.).
48. Łunarski J., Zarządzanie jakością. Standardy i zasady, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa 2008.
49. Norma PN-EN ISO 9000:2000 – Systemy zarządzania jakością – Podstawy i terminologia, Polski Komitet Normalizacyjny, Warszawa 2001.
50. Zasady zarządzania jakością, http://mfiles.pl/pl/index.php/Zasady_zarz%C4%85dzania_jako%C5%9Bci%C4%85 (dostęp: 14.03.2014 r.).
51. Hierarchia w dokumentacji ISO 9001, http://iso-norma.pl/system-zarządzania-jakoscia-iso/dokumentacja-iso-9001-uklad-piramidy (dostęp: 24.03.2014 r.).
52. Hamrol A., Mantura W., Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.
53. Norma PN-EN 15224:2013-04E, http://sklep.pkn.pl/pn-en-15224-2013-04e.html (dostęp: 10.03.2014 r.).
54. Norma EN 15224:2012 – Healthcare services, Quality management. Requirements based on EN ISO 9001:2008, Definitions.
55. Boecker M., Neue DIN 15224 fokussiert auf Risikomanagement, https://www.klinikstandards.de/blog/neue-din-15224-risikomanagemet/ (dostęp: 15.12.2013 r.).
56. Patient Safety Solutions – Preamble May 2007, WHO Collaborating Centre for Patient Safety Solutions, May World Health Organization 2007.
57. A roadmap for patient safety and quality improvement, http://armstronginstitute.blogs.hopkinsmedicine.org (dostęp: 10.10.2013 r.).
58. Gwizdak T., Bezpieczeństwo pacjenta w szpitalu, Problemy Pielęgniarstwa 2008, tom 16, zeszyt nr 1, 2.
59. Hołub J., Strategia konkurencji jakości na rynku usług medycznych, Nogalski B., Rybicki J., (red.) Nowoczesne zarządzanie zakładem opieki zdrowotnej, Wyd. Dom Organizatora, Toruń 2012.
60. System zarządzania środowiskowego, http://mfiles.pl/pl/index.php/System_zarz%C4%85dzania_%C5%9Brodowiskowego (dostęp: 12.03.2014 r.).
61. Prezentacja, Warsztaty pt.: Zarządzanie środowiskowe w służbie zdrowia, Eco4Life, Szczecin 2012, http://www.eco4life.info/tl_files/downloads/Workshops_Poland/06_25.06.2012/14001_POS_Szczecin_25_06_12.pdf (dostęp: 01.04.2014 r.).
62. Mieszkowska-Lisowska E., Systemy zarządzania środowiskowego rozwój i funkcjonowanie w Polsce, Ochrona Środowiska i Zasobów Naturalnych nr 30, 2007.
63. Szymański J., Pochyluk R., Jaka jest skuteczność systemów zarządzania środowiskowego. Problemy Ocen Środowiskowych nr 2, (13), 2001.
64. Gajdzik B., Wyciślik A., Jakość, środowisko i bezpieczeństwo pracy w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice 2008.
65. Rączkowski B., BHP w praktyce (wydanie XIII) – Poradnik. Wydawnictwo ODDK, Gdańsk 2010.
66. Pawłowska Z., Poradnik – System zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo CIOP-PIB, Warszawa 2002.
67. Norma PN-N 18002:2010 – System zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy. Ogólne wytyczne do oceny ryzyka zawodowego, Polski Komitet Normalizacyjny, Warszawa 2010.
68. Ocena ryzyka zawodowego na stanowisku pielęgniarki i położnej, http://www.bhp-nos.pl/ocena-ryzyka-zawodowego/pielegniarka-polozna (dostęp: 20.02.2014 r.).
69. Polskie Stowarzyszenie Doradcze i Konsultingowe; Różnice pomiędzy wymaganiami normy OHSAS i PN-N 18001, http://www.biznesklaster.pl/company/article/177-roznice-miedzy-wymaganiami-normy-ohsas-i-pn-n-18001/ (dostęp: 20.02.2014 r.).
70. System Zarządzania bezpieczeństwem informacji zgodny z ISO /IEC 2007 cz. 3, http://zabezpieczenia.com.pl/ochrona-informacji/system-zarządzania-bezpieczenstwem-informacji-zgodny-z-iso-iec-27001-cz-3 (dostęp: 13.03.2014 r.).
71. Norma PN-ISO /IEC 27001 – System zarządzania bezpieczeństwem informacji, Wymagania, Polski Komitet Normalizacyjny, Warszawa 2007.
72. ISO/IEC 27001: 2013 – Bezpieczeństwo informacji, http://www.iquelle.com/6,570,ISO_IEC_27001___bezpieczenstwo_informacji.html (dostęp: 13.03.2014 r.).
73. Nowa norma ISO 27001: 2013 System zarządzania bezpieczeństwem informacji część 1 i 2, http://www.centrum-doskonalenia.pl/3014/nowa-norma-iso-270012013-system-zarządzania-bezpieczenstwem-informacji-czesc-1/ (dostęp: 13.03.2014 r.).
74. Loch P., Nowe Wydanie ISO 27001 – Istotne zmiany, Prezentacja, BSI.
75. Łuczak J., Metody szacowania ryzyka – kluczowy element systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji ISO /IEC 27001, Zeszyty Naukowe, Akademia Morska 29(91).
76. Sikora T., System zarządzania bezpieczeństwem informacji, Materiały szkoleniowe TUV NORD, 2012.
77. Norma PN-EN ISO 22000:2006 – System zarządzania bezpieczeństwem żywności – wymagania dla wszystkich uczestników łańcucha żywnościowego, Polski Komitet Normalizacyjny, Warszawa 2006.
78. Kiljan K., Czym jest ISO 22000 i co ma wspólnego z Dobrymi Praktykami i HACCP, www.outsourcing.edu.pl, Kraków 2008.
79. Krupa J., Wybrane systemy zapewniające bezpieczeństwo zdrowotne żywności i żywienia, Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, Rzeszów.
80. H. Turlejska, Zasady GHP/GMP oraz system HACCP jako narzędzia zapewnienia bezpieczeństwa zdrowotnego żywności, Warszawa 2003.
81. Szczepańska K., TQM w zarządzaniu zasobami ludzkimi, Wydawnictwo Poltex, Warszawa 2010.
82. Czarnecka-Skubina E., Zapewnienie jakości usług i bezpieczeństwa zdrowotnego potraw w gastronomii hotelowej, Polskie Zrzeszenie Hoteli, Warszawa 2003.
83. Sikora T., Kołożyn-Krajewska D., Zapewnienie jakości a bezpieczeństwo zdrowotne żywności, Przemysł Spożywczy 2001, nr 6.
84. Kołożyn-Krajewska D., Sikora T., HACCP. Koncepcja i system zapewnienia bezpieczeństwa zdrowotnego żywności, SITSpoż., Warszawa 1999.
85. Turlejska H., Zasady GHP i GMP oraz system HACCP, FAPA, Warszawa 2003.
86. Komunikat nr 8/2006 Polskiego Centrum Akredytacji, http://www.haccp-polska.pl/haccp_iso_22000.html (dostęp: 15.02.2014 r.).
87. Markowski J., ISO 22000 – Dlaczego warto go wdrażać, Ekopartner, Jakość-Zarządzanie-Środowisko, 3(4) 2007.
88. Turlejska H., System HACCP trudne pytania – proste odpowiedzi, Higiena Żywności, nr 1, Warszawa 2003.
89. Kulikowski, J. i Wójcik B., Który system oceny zewnętrznej wybrać: akredytację czy ISO. Zdrowie i Zarządzanie, nr 6, 2003.
90. Szetela A., Zewnętrzne metody oceny jakości w ochronie zdrowia – akredytacja i system zarządzania jakością według normy ISO 9001:2008; Problemy Zarządzania; vol. 10, nr 2 (37), 2012.
91. Zasady systemu akredytacji w Polsce, www.wsparcieakredytacji.cmj.org.pl (dostęp: 05.03.2014 r.).
92. Lista organizacji z aktualnym certyfikatem akredytacji, https://www.cmj.org.pl/akredytacja/certyfikaty.php (dostęp: 25.01.2014 r.).
93. Zestaw standardów akredytacyjnych, Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia, Kraków 2009.
94. Program akredytacji szpitali – Przewodnik po procesie, Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia, Kraków 2011.
95. Norma PN-N 18001:2004 – System zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy – Wymagania, Polski Komitet Normalizacyjny, Warszawa 2004.
96. Dokumentacja systemu HACCP. Enterprise Europe Network, www.een.org (dostęp: 04.04.2014 r.).

1 Wolniak R., Pomiar oczekiwanej i postrzeganej jakości w usługach medycznych; Współczesne Zarządzanie 2/2010, s. 130–132.

2 Urbaniak M., Zarządzanie jakością, Teoria i praktyka, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2004, s. 26.

3 Bukowska Pietrasińska A., Marketing usług zdrowotnych, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa 2007, s. 17–18.

4 Opolski K., Dykowska G., Możdżonek M., Zarządzanie przez jakość w usługach zdrowotnych. Teoria i Praktyka, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa 2005, s. 20–21.

5 Ustawa z 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty (tekst jedn.: Dz.U. z 2011 r. nr 277, poz. 1634 ze zm.).

6 Dobska M., Dobski P., Marketing usług medycznych, Warszawa 1999, s. 55.

7 Hoffman K., Rozwój badań nad jakością usług medycznych, Nowiny Lekarskie 2008, s. 251–254.

8 Opolski K., Szemborska E., Sfery zarządzania jakością w służbie zdrowia, Antidotum 9/97, s. 45.

9 Opolski K., Strategia jakości w nowoczesnym zarządzaniu bankiem, Warszawa 1998, s. 27.

10 Frąś J., Zarządzanie jakością w instytucjach gospodarczych, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2000, s. 21.

11 Opolski K., Dykowska G., Możdżonek M., op. cit., s. 36–42.

12 Opolski K., Szemborska E., op. cit., s. 45.

13 Szczepańska K., Poprawa jakości usług medycznych, Kraków 1996, s. 99.

14 Wolniak R., op. cit., s. 130–132.

15 Opolski K., Waśniewski K.; Zarządzanie jakością i ryzykiem w usługach zdrowotnych, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa 2012.

16 Rudawska I., Marketing w nowoczesnej opiece zdrowotnej. Wybrane aspekty. Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2005, s. 50.

17 Czerw A., Religioni U., Olejniczak D., Metody pomiaru oraz oceny jakości świadczonych usług w podmiotach leczniczych. Problemy Higieny Epidemiologicznej 2012, s. 269–273.

18 Założenia do projektu ustawy o jakości w ochronie zdrowia; http://bip.kprm.gov.pl/kpr/form/r468,Zalozenia-do-projektu-ustawy-o-jakosci-w-ochronie-zdrowia.html (dostęp: 6.03.2014 r.).

19 Zarządzenie prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia nr 3/2014/DOZ z 23 stycznia 2014 r. w sprawie określenia kryteriów oceny w postępowaniu w sprawie zawarcia umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej.

20 Ibidem.

21 Ibidem.

22 Haber M., Gelert E., Hryniewicz W., Nieżakowski R., Sandauer A., Zwiększenie roli jakości w ocenie ofert świadczeniodawców, Prezentacja NFZ, Warszawa 2013.

23 Ibidem.

24 Internetowy System Aktów Prawnych; www.isap.sejm.gov.pl (dostęp: 12.03.2014 r.).

25 Zalecenie Rady Unii Europejskiej 2009/C151/01 dotyczące zapewnienia bezpieczeństwa pacjentów, w tym profilaktyki i kontroli zakażeń związanych z opieką zdrowotną.

26 Antkowiak P., Kmieciak R., Walkowiak K., Samorząd gospodarczy i zawodowy w systemie politycznym Polski, Warszawa 2012, s. 272.

27 Projekt Wsparcie procesu akredytacji, http://www.wsparcieakredytacji.cmj.org.pl/(dostęp: 12.03.2014 r.).

28 Projekt Bezpieczny Szpital. Bezpieczny pacjent, http://bezpiecznypacjent.cmj.org.pl/(dostęp: 12.03.2014 r.).

29 Systemy jakości, http://www2.mz.gov.pl/wwwmz/index?mr=b3&ms=278&ml=pl&mi=278&mx=0&mt=&my =59&ma=075) (dostęp 07.03.2014 r.).

Darmowy fragment
mniej..

BESTSELLERY

Kategorie: