Gotów, pal, cel. Od zera do 100 milionów w tempie ekspresowym - ebook
Gotów, pal, cel. Od zera do 100 milionów w tempie ekspresowym - ebook
Zastanawiasz się, czy i ty możesz zostać geniuszem biznesu? Poznaj koncepcje i techniki, które wywołają w tobie wewnętrzną metamorfozę i zmienią sposób, w jaki myślisz o prowadzeniu firmy. Tym razem Michael Masterson – multimilioner i guru biznesu – dzieli się z tobą niezwykle ważnymi sekretami dotyczącymi zakładania nowych przedsiębiorstw i rozwijania tych już istniejących.
Jeśli planujesz uruchomienie własnego interesu – ta książka jest dla ciebie. Jeśli masz już firmę, ale nie wiesz, jak wprowadzić ją na kolejny szczebel rozwoju – dowiesz się, jak to zrobić. Jeśli twoje przedsiębiorstwo bardzo dobrze sobie radzi, ale ty za dużo pracujesz – znajdziesz tu strategie, dzięki którym zmniejszysz ilość czasu poświęcanego na pracę, a firma nadal będzie funkcjonowała doskonale, generując coraz większe przychody.
W kolejnych rozdziałach dowiesz się, jak: zbudować firmę od zera i szybko zacząć osiągać zyski; otoczyć się pomocnymi i kochającymi pracę ludźmi; kreować skuteczne kampanie reklamowe i prześcignąć konkurencję, wdrażając innowacyjne procedury operacyjne; wykorzystać potęgę Internetu dla zwiększenia zysków i czerpać możliwie największe przychody z prowadzenia firmy; zamienić swoją obecną pracę w najlepszą pracę na świecie.
Do zbudowania przynoszącej zyski firmy potrzeba czegoś więcej niż tylko pieniędzy – konieczne jest zastosowanie unikatowych umiejętności i strategii. Korzystając z rad Mastersona będziesz w stanie rozwinąć te niezbędne kwalifikacje i wykorzystać je do usprawnienia działania dowolnego przedsięwzięcia biznesowego.
Stwórz plan działania, który umożliwi ci wspięcie się na kolejny szczebel sukcesu!
Spis treści
Przedmowa
Podziękowania
O autorze
CZĘŚĆ I. Urzeczywistnij swój potencjał
- Najlepsza praca na świecie
- Pytanie, które ciągle mi zadają
- Luksusowe podróże opłacane przez moich klientów
- Bycie panem własnego czasu
- Robienie tego, co lubisz
- Praca ze wspaniałymi ludźmi
- Czego możesz oczekiwać od tej książki
Rozdział 1. Jak osiągnąć kolejny etap
- Cztery etapy rozwoju firmy
- Problemy, wyzwania i szanse
- Do czego powinieneś dążyć, prowadząc firmę?
Rozdział 2. Dlaczego liczba pracowników ma znaczenie. Alternatywny sposób określenia etapu
rozwoju firmy
- Etap pierwszy: Ty i siedmiu pracowników szczebla kierowniczego
- Etap drugi: od siedmiu pracowników pierwszego szczebla do 49 pracowników
- drugiego szczebla
- Etap trzeci: od 49 pracowników drugiego szczebla do 343 pracowników trzeciego
- szczebla
- Etap czwarty: od 343 pracowników trzeciego szczebla po nieograniczony rozwój
Rozdział 3. Jak zostać geniuszem biznesu
- Pięć magicznych różdżek geniusza biznesu
- Czego potrzebuje każda firma, by odnieść sukces
- Gdy szybki rozwój powoduje powstanie problemów operacyjnych
- Stagnacja po długim okresie rozwojuJakim rodzajem geniuszu się odznaczasz?
CZĘŚĆ II. Etap pierwszy: niemowlęctwo
Rozdział 4. Prymat sprzedaży
- Czym naprawdę zajmuje się każda firma.
- Największy błąd, jaki popełnia większość początkujących przedsiębiorców
- Jedna nauczka czasem nie wystarcza
- Historia dwóch młodych firm
- Priorytety firmy znajdującej się na etapie pierwszym
- Co mówią na ten temat eksperci
- Pierwsze pytanie przedsiębiorcy: w jaki sposób mogę dokonać pierwszej sprzedaży?
- Czy klienci zjawią się, jeśli będę miał gotowy produkt?
- Kolejny aspirujący przedsiębiorca z pomysłem na biznes
Rozdział 5. Optymalna strategia sprzedaży oraz cztery podstawowe tajniki skutecznej sprzedaży
- twojego pierwszego produktu
- Przedstawiam optymalną strategię sprzedaży
- Cztery tajniki optymalnej strategii sprzedaży
- Gdzie są twoi klienci?
- Najlepsze Strategie Marketingowe Dla Początkujących
- Identyfikowanie najlepszych lokalizacji
- Jaki produkt sprzedać im najpierw?
- Jak wybrać idealny pierwszy produkt?
- Co cieszy się wzięciem?
- Ile powinna wynosić cena?
- Tańsze może być czasem lepsze
- Wycena produktów dodatkowych
- Jak przekonać ich do zakupu twoich produktów?
- Cztery sposoby na zbudowanie świetnego przekazu reklamowego
Rozdział 6. Jak opanować reklamową stronę sprzedaży
- Cztery kluczowe koncepcje, które musi znać każdy geniusz marketinguRóżnica między pragnieniami a potrzebami
- Różnica między cechami a zaletami
- Jak określić dla produktu jego unikatową propozycję sprzedaży
- Jak sprzedać USP
Rozdział 7. Drugorzędne - ale nadal ważne: Priorytety firmy znajdującej się na etapie pierwszym
- Mentoring
- Szkolenie zespołu
- Wyznaczanie celów biznesowych
Rozdział 8. Szybki przegląd problemów, wyzwań i szans, przed jakimi stoi właściciel firmy znajdującej
się na etapie I
CZĘŚĆ III. Etap drugi: dzieciństwo
Rozdział 9. Od miliona do 10 milionów i więcej. Jak przełamać syndrom firmy jednego produktu
- Ugrzęźnięcie na pierwszym etapie
- Samozatrudnienie a pomnażanie kapitału
- Charakter rozwoju zachodzącego na drugim etapie
- Jak raz za razem podwajać swoje przychody
- Trochę o moich osobistych doświadczeniach związanych z rozwojem na drugim etapie
- Łatwy – choć niepozbawiony wad – sposób na tworzenie nowych produktów
- Początek pierwszej fazy stagnacji
- Jeśli coś sprawdziło się raz, zrób to ponownie
- Osiągnięcie 80 milionów dolarów przychodu
- Jak zmienić swoją firmę (i samego siebie) na drugim etapie
Rozdział 10. Innowacyjność – klucz do rozwoju na drugim etapie
- Dlaczego innowacje rzadko stanowią rewolucję
- Co jest nie tak z imitacjami?
- Wyrazy uznania dla Malcolma Gladwella
- Wróćmy do naszej dyskusji o produktach podstawowych i uzupełniających...
- Dlaczego musisz wyznaczać sobie wysokie standardy innowacyjności
- Jak wygenerować masę pomysłów na nowe produktyMój przepis na przeprowadzenie kreatywnej burzy mózgów
- Tworzenie nowych pomysłów przy pomocy magicznej kostki
- Jak zmienić kulturę panującą w firmie
- Jak zostać propagatorem innowacyjności
- Jak stworzyć kulturę opartą na innowacyjności
- Ostatnia wskazówka na temat wspierania innowacyjności
- Jak uchronić przejaw geniuszu przed zapomnieniem: reguła 24 godzin
Rozdział 11. Szybkość. Jak zastosować zasadę „Gotów, Pal, Cel” w swojej firmie
- Prosty wzór na rozwój na drugim etapie
- Trzy kwestie, na które powinieneś być szczególnie wyczulony
- „Pieniądze uwielbiają szybkość”
- Szybszy proces testowania oznacza więcej produktów, co przekłada się na wyższe
- zyski
- W jaki sposób testowanie produktu może zagwarantować szybkość, pewność i zysk
- Jak zwiększyć szybkość: studium przypadku
- Zasada przyśpieszonej porażki
- Strategia „Gotów, Pal, Cel”
- Metodyka zasady „Gotów, Pal, Cel”
- Ekonomiczność zasady „Gotów, Pal, Cel”
- „Gotów, Pal, Cel” jako narzędzie zarządzania
Rozdział 12. Przygotowania
- Czy masz dobry pomysł?
- Jak zdefiniować słowo „dobry”
- Czy ma on twoim zdaniem szanse powodzenia?
- Czy twoje cele sprzedażowe są realne?
- Czy jesteś w stanie przetestować pomysł?
- Czy znasz zadania, które należy wykonać?
- Czy masz ludzi, którzy zajmą się wykonywaniem tych zadań?
- Czy masz plan B?Jak stworzyć plan B
- Tworzenie biznesplanu metodą „Gotów, Pal, Cel”
- Filarem szybkości jest zwięzłość
Rozdział 13. Na co jeszcze czekasz? Strzelaj wreszcie!
- Najważniejsze przyczyny zaniechania większości dobrych pomysłów
- Wszystkie drobne sprawy, które nigdy nie zostają załatwione
- Psychologiczne podłoże ciągłego odkładania s praw w czasie
- (prokrastynacji)
- Błagam... nie zmuszaj mnie, bym ci odmówił
- Historia o odwadze
- His toria Susan
Rozdział 14. Jak celnie wybrać produkt
- Opowieść o stopniowej degradacji
- Stopniowych zmian nie da się zmierzyć w dłuższej perspektywie
- Analiza podejścia do biznesu: Złota Reguła czy Reguła Złota?
- Jak dzielić się bogactwem: stopniowe udoskonalanie
- Stopniowe ulepszanie działa
- Jak tworzyć znakomite produkty, których jakość nieustannie się poprawia
- Jak często powinieneś wprowadzać ulepszenia?
- Jak znaczne powinny być ulepszenia?
- W jaki sposób powinieneś informować o zmianach?
Rozdział 15. Jak celnie dobrać marketing. Część 1: Kurs przyśpieszony
- Jak mocno jesteś zorientowany na sprzedaż?
- Jak zostać geniuszem sprzedaży i marketingu
- Krok pierwszy: wypędzanie demonów fałszywej przyzwoitości
- Krok drugi: trzy proste metody na lawinowy wzrost przychodów
- Jak znacznie zwiększyć dożywotnią wartość klientów
- Łatwy... i dochodowy sposób prowadzenia obsługi klienta
- Krok trzeci: błyskawiczny kurs sprzedaży i marketinguRozdział 16. Jak celnie dobrać marketing. Część 2: Zrozumieć szał zakupów
- Stara, zniszczona torba podróżna i ludzki bankomat
- Przeprosiny za konsumpcjonizm
- Kiedy impuls do zakupu jest najsilniejszy?
- Zrozumieć szał zakupów
- „Te buty sprawiają, że wyglądam pięknie”, czyli logika, jaką przy zakupie kieruje się
- klient
- Co zrobić, gdy klienci są w prawdziwym amoku
- Jak wywołać szał zakupów
- Poznaj czas trwania, siłę i charakter szału zakupowego twoich klientów
Rozdział 17. Gotów, Pal, Cel w praktyce
- Jak zostać filmowcem metodą „Gotów, Pal, Cel”
- Moje pierwsze próby nakręcenia filmu metodą „Gotów, Pal, Cel”
- Moja pierwsza próba wyprodukowania płyty metodą „Gotów, Pal, Cel”
- „Gotów, Pal, Cel” a drugie źródło dochodu
Rozdział 18. Szybki przegląd problemów, wyzwań i szans, przed jakimi stoi właściciel firmy
znajdującej się na etapie drugim
CZĘŚĆ IV. Etap trzeci: dojrzewanie
Rozdział 19. Jak wkroczyć w trzeci etap
- Druga poważna transformacja
- Przejście na drugą stronę lustra
- Jak przeobrazić firmę we właściwy sposób
- Co musisz zrobić
- Reguła trzech
- Czy jes teś „wizjonerem”?
- Jak zarządzać firmą osiągającą 100 milionów złotych przychodu
Rozdział 20. Jak przeistoczyć się w lidera korporacji
- Umiejętności niezbędne do tego, aby z przedsiębiorcy stać się prezesem wielkiej
- korporacji
- Sprawowanie kontroli nad działaniami operacyjnymiKierowanie menedżerami
- Przekazywanie swojej wizji
- Nawiązywanie kontaktów w celu uruchomienia wspólnych przedsięwzięć
- Negocjowanie umów
- Zatrudnianie właściwych osób
Rozdział 21. Jak zapełnić swoją firmę gwiazdami i supergwiazdami
- Gdzie znaleźć najlepszych?
- Ogłoszenie standardowe
- Znacznie lepsze ogłoszenie
- Idealna metoda rekrutacji
- Jak pójść o krok dalej w poszukiwaniu supergwiazd
- Rozwijanie własnych supergwiazd
- Pielęgnowanie najlepszych z najlepszych
- Kilka dalszych przemyśleń
Rozdział 22. Wąskie gardła, biurokracja i polityka
- Stosowanie się do wymogów prawnych
- Inne wąskie gardła
- Niewidzialne wąskie gardło
- Nie wchodź w drogę?
- Biurokracja
- Biurowa polityka
- Jakie szkody mogą wyrządzić pracownicy uprawiający politykę?
- Recepta na politykę
Rozdział 23. Szybki przegląd problemów, wyzwań i szans, przed jakimi stoi właściciel firmy
znajdującej się na etapie trzecim
CZĘŚĆ V. Etap czwarty: dorosłość
Rozdział 24. Ostatnia wielka zmiana
- Rola 1: pracownik
- Rola 2: menedżer
- Rola 3: budowniczy firmy
- Rola 4: budowniczy majątku
- Czas, by na nowo zastanowić się, jaką rolę chcesz odgrywać
- Lekka praca
- Jak sprawić, by praca na etapie czwartym była prosta i przyjemna
Rozdział 25. Pełnienie w firmie roli głównego inwestora
- Pełnienie roli doradcy
- Pełnienie roli Warrena Buffeta
- Kupowanie innych firm
- Wejście na giełdę
- Sprzedaż firmy
- Posłowie
- Bibliografia
Kategoria: | Poradniki |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-63965-10-5 |
Rozmiar pliku: | 1,3 MB |