Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Książki w życiu najmłodszych - ebook

Rok wydania:
2015
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
Produkt niedostępny.  Może zainteresuje Cię

Książki w życiu najmłodszych - ebook

Książka na temat istotnego udziału książki i czytania w życiu dziecka. Powszechnie zaakceptowano potrzebę włączania do tego procesu dzieci od pierwszych miesięcy życia, słusznie podkreślając związek pomiędzy głośnym czytaniem a kształtowaniem wrażliwości i wyobraźni, wpływ czytania i literatury na rozwój dziecka, poczynając od jego najmłodszych lat. Nawyki czytelnicze dzieci można też traktować jako mechanizm samoobrony przeciw władzy osób dorosłych. Znajdziemy też odpowiedź na pytanie: w jaki sposób za pomocą książki i nowoczesnych metod pracy (upcycling, kamishibai, inżynieria papieru) – kształcić miłośnika czytania i sztuki. Przedstawiono w niej proces czytania z perspektywy psychologii uczenia się, neurodydaktyki oraz treningu tej umiejętności, ponadto pod rozwagę zostały wzięte zagrożenia z takich podejść płynące. Książka jest adresowana do osób interesujących się czytelnictwem najmłodszego pokolenia, ale również do: bibliotekarzy, nauczycieli, socjologów, psychologów, pedagogów, literaturoznawców, rodziców, studentów kierunków humanistycznych oraz tych, których zainteresowania oscylują wokół kultury czytelniczej dzieci i literatury dziecięcej.

Spis treści

Wstęp | 7

 

Część I. Dziecięce przestrzenie literatury. Children’s literature spaces | 11

Hanna Dymel-Trzebiatowska, Dla dzieci czy dla dorosłych? O dwuadresowości w literaturze dziecięcej na przykładzie książek o Muminkach Tove Jansson. Not only for children. Dual adress in Tove Jansson’s Moomin books | 13

Girgin R. Günseli et al. Tale Packet. Zbiór opowieści | 25

Alicja Mazan-Mazurkiewicz, „Najstraszliwszy smok na tej ziemi”. O samoświadomości czytelniczej dziecka, podpatrywanej przez pośrednika lektury. “The most dreadful dragon in this world”. On a child’s reading self-awareness, observed by an intermediary of reading | 33

Murat Sayim, Passionate reading of a child character and its consequences in Ian McEwan’s The Cement Garden. Pasja czytania u dziecka i jego konsekwencje w Betonowym ogrodzie Iana McEwana | 49

Lidia Urbańczyk, Straszyć nie jest łatwo - horror(ki) dla dzieci. It’s not easy to scare - horror story for children | 61

 

Część II. Wspieranie czytelnictwa najmłodszych. Reading promotion among children | 75

Sylwia Borowik, Muzeum jako przestrzeń kształtowania kultury czytelniczej młodego odbiorcy (na przykładzie doświadczeń Muzeum w Chorzowie). Museum as a space of shaping the readership culture of a young recipient (on the example of the experiences of the Chorzów Museum staff) | 77

Janina Karoń, Czytanie jako aktywność szkolnie skażona - rozwijanie czytelnictwa przez podnoszenie sprawności czytania. Reading as activity polluted by school - developing readership by raising efficiency of reading | 89

Wanda Matras-Mastalerz, Potencjał edukacyjny, socjalizacyjny, wychowawczy i terapeutyczny książki dziecięcej. Educational, socializing and therapeutic potential of children’s literature | 105

Agata Walczak-Niewiadomska, Poczytaj mi Tato!, czyli o roli ojca w edukacji czytelniczej dziecka. Read to me Daddy!, or the role of the father in the child’s literacy | 121

Michał Zając, Darmowa książka dla nowo narodzonego dziecka: jeden pomysł – wiele realizacji. Free book for newborn baby: one idea – many implementations | 133

Kategoria: Pedagogika
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-7969-790-8
Rozmiar pliku: 4,6 MB

BESTSELLERY

Kategorie: